Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Vi har en dansk svensk gårdshund som vi absolutt elsker. Fantastisk rase. Vurderer en til dsg. Men vi vurderer også to andre raser. Norsk lundehund eller finsk lapphund. Noen her inne som Har erfaring med de to andre rasene? Og dere som har to hunder hvordan er overgangen fra en til to. Er det mer arbeid. Anonymous poster hash: afd6b...be9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #3 Skrevet 28. mars 2015 Har ikke så mye erfaring med de rasene. Men det lille jeg har om den finske lapphunden er bra! Hør noen kjenninger som har to finske lapphunder. Kjempefine hunder med kjempefint gemytt! Er jo endel pelsstell, men slik er det jo å ha hund! Hilsen samojed og golden eier 🙈✌️ Anonymous poster hash: b3589...1bd
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #4 Skrevet 28. mars 2015 Finsk lapphund bjeffer noe så grassalt - bare så du er advart! Men det er nydelige hunder og hvis du holder ut med en hund som er rimelig løsmunnet er det en flott rase!👍👍 Anonymous poster hash: d4541...e96
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #5 Skrevet 28. mars 2015 Kjenner noen norsk lundehunder og de er rolige og flotte hunder absolutt. Unike og vakre med god lynne, dog kan ikke snakke for hele rasen, kun de som jeg kjenner. Anonymous poster hash: 92416...f45
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Vi har en finsk lapphund. Det er absolutt ingen gneldrehund, og de andre hundene av rasen som jeg har truffet er heller ikke det. Den varsler ikke når det kommer besøk. Bjeffer ikke når det kommer biler hit eller det ringer på døra. Den har et fantastisk lynne. Den er blid, rolig og tålmodig. Den er intelligent og lettlært. Den kan gå hvor lange turer som helst. Litt pelsstell er det jo. Den har en dobbel pels, med lange dekkhår og en tykk underull. Underulla lager store fluffy hybelkaniner over alt i huset og medfører et behov for daglig støvsuging. Men ved god og regelmessig børsting er det ikke så ille. Anonymous poster hash: 98ef5...0d0
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #7 Skrevet 28. mars 2015 Tusen takk for svar. Jeg har falt for finsk lapphund. Men mannen vil ha norsk lundehund. Men dere som har skaffet dere en til hund. Hvordan ble det. Alt fungerer jo perfekt med en hund. Kjenner jeg er redd vi kanskje gaper over for mye med å skaffe oss en til hund. Tusen takk for svar. Hi Anonymous poster hash: afd6b...be9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #9 Skrevet 28. mars 2015 Vi har en finsk lapphund. Det er absolutt ingen gneldrehund, og de andre hundene av rasen som jeg har truffet er heller ikke det. Den varsler ikke når det kommer besøk. Bjeffer ikke når det kommer biler hit eller det ringer på døra. Den har et fantastisk lynne. Den er blid, rolig og tålmodig. Den er intelligent og lettlært. Den kan gå hvor lange turer som helst. Litt pelsstell er det jo. Den har en dobbel pels, med lange dekkhår og en tykk underull. Underulla lager store fluffy hybelkaniner over alt i huset og medfører et behov for daglig støvsuging. Men ved god og regelmessig børsting er det ikke så ille. Anonymous poster hash: 98ef5...0d0 Tullprat, det er absolutt en gneldrehund. Jg kjenner et par stk, fra forskjellige oppdrettere i forskjellige land. Den ene tåler ikke å være ute om sommeren, og bjeffer hver forbaska gang den ser noen fremmede. Den andre bjeffer. Og bjeffer. Og bjeffer. Drittbikkjer, rett og slett Anonymous poster hash: 0e698...a67
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #10 Skrevet 28. mars 2015 Tusen takk for svar. Jeg har falt for finsk lapphund. Men mannen vil ha norsk lundehund. Men dere som har skaffet dere en til hund. Hvordan ble det. Alt fungerer jo perfekt med en hund. Kjenner jeg er redd vi kanskje gaper over for mye med å skaffe oss en til hund. Tusen takk for svar. HiAnonymous poster hash: afd6b...be9 Ville UTEN TVIL gått for en dansk svensk gårdshund. Ikke velg noen av de andre, tro meg, du angrer! De er avlet opp for å bjeffe, og Norsk lundehund er hakket bedre enn Finsk lapphund - den tåler i det minste grader høyere enn 20 Anonymous poster hash: 0e698...a67
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #11 Skrevet 28. mars 2015 Vi har en finsk lapphund. Det er absolutt ingen gneldrehund, og de andre hundene av rasen som jeg har truffet er heller ikke det. Den varsler ikke når det kommer besøk. Bjeffer ikke når det kommer biler hit eller det ringer på døra. Den har et fantastisk lynne. Den er blid, rolig og tålmodig. Den er intelligent og lettlært. Den kan gå hvor lange turer som helst. Litt pelsstell er det jo. Den har en dobbel pels, med lange dekkhår og en tykk underull. Underulla lager store fluffy hybelkaniner over alt i huset og medfører et behov for daglig støvsuging. Men ved god og regelmessig børsting er det ikke så ille. Anonymous poster hash: 98ef5...0d0 Tullprat, det er absolutt en gneldrehund. Jg kjenner et par stk, fra forskjellige oppdrettere i forskjellige land. Den ene tåler ikke å være ute om sommeren, og bjeffer hver forbaska gang den ser noen fremmede. Den andre bjeffer. Og bjeffer. Og bjeffer. Drittbikkjer, rett og slett Anonymous poster hash: 0e698...a67 Jøss. Tullprat også. Slik prater bare en idiot. Anonymous poster hash: d2e57...2e6
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #12 Skrevet 28. mars 2015 Oi her var det sterke meninger. Dere gjør det ikke lettere for meg. Kjenner jeg heller mot å velge det trygge og gå for en til dsg. Men så er det jo så utrolig mange flotte hunderaser at jeg vil veldig gjerne prøve en annen rase også. Hi Anonymous poster hash: afd6b...be9
BikkjeBisk Skrevet 28. mars 2015 #13 Skrevet 28. mars 2015 Hvis dere ikke skal bruke hunden til noe bortsett fra å gå tur ville jeg anbefalt Lundehund, selv om den også trenger å bli brukt. Den som trenger minst hjernetrim av dem to. Svigerfar hadde en lundehund for mange år siden, var en veldig flott hund slik han har fortalt, men den hunden fikk brukt seg godt. Den ble brukt til fangst av Lundefugl pluss at den var "aldri" alene. Jeg synes det er faktisk enklere å ha to enn en. De får også være mer hund. Hvis den hunden dere har allerede har er voksen vil den hjelpe dere med å oppdra valpen Min erfaring er at finsk lapphund blir fort gneldrete noe som er et stort minus hvis dere har naboer nært. Aldri i livet om jeg ville hatt den rasen
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #14 Skrevet 28. mars 2015 Om du har en hund som bjeffer hisser den opp den andre også til å bjeffe, og da blir det mye lyd! Min venninne hadde en hund som var rolig og kjempefint gemytt på, så fikk hun en valp og den valpen bjeffer og bjeffer og bjeffer, på alt og alle. Det har gjort at den voksne hunden svarer, så nå bjeffer den også. Et helt sinnsykt bråk på de hundene når den yngste hører en lyd, en bil eller gud forby, noen kommer på besøk. Helt sykt til bjeffing.... Anonymous poster hash: 4b28a...273
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #15 Skrevet 28. mars 2015 En gårdshund til! Begge de to andre rasene er typiske gneldrebikkjer. Fine hunder, men f**n for et leven! Anonymous poster hash: c3df4...435
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #16 Skrevet 28. mars 2015 Hvis du er kjempefornøyd med rasen du allerede har, ville jeg gått for en til av samme rase. Anonymous poster hash: 5033c...208
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2015 #17 Skrevet 28. mars 2015 Ja vi er veldig fornøyd med vår hund. Hadde aldri hørt om rasen før vi fikk hunden. Var helt tilfeldig at vi endte opp med den rasen. Jeg føler nesten at det er skjebnen jeg da. Anonymous poster hash: afd6b...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå