Gå til innhold

Erfaring med fjerning av føflekker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke vondt, fikk bedøvelse. 2sting som jeg tok ut selv, grodde fint. Brukte tape på arter hanske lenge og nå etter et par år kan jeg nesten ikke se arr. Men den var liten når jeg fjernet den. Jo større føflekk, jo større arr.

Jeg fikk fjernet en på ryggen. Fikk bedøvelse så kjente ingenting, husker ikke om det var vondt senere på dagen. Klødde litt når det grodde og klarte selvfølgelig ikke å fjerne stingene selv. Pga infeksjonsfaren så dro jeg uansett på legekontoret for å få de fjernet og dama der gjorde det gratis. Jeg måtte ha hjelp til å bytte kompress av samboer. Man skal egentlig ikke bytte kompress så ofte men man må jo dusje og jeg kan ikke bare tre en brødpose over ryggen. Så samboer byttet kompress på meg etter hver dusj som var annen hver dag, gikk fint det. Det finnes kompress som er vannfaste og vanntette men de puster dårligere så de abefales ikke.

Men jeg var allergisk mot limet i kompressene, også den allergivennelige. Har ellers ingen allergier så ble overrasket. Når dama fjernet stingene så bad hun meg om å egentlig gå med kompress i to dager til men fordi jeg var sår av limet så satte hun på strips. Og det var heller ikke lurt fordi jeg tålte ikke de heller, klødde veldig. Så tok de av dagen etter. Allergien var egentlig ikke så vond men var vondt å fjerne kompressene.

Har ingen arr som jeg klarer å se, kanskje det synes i godt lys. Var en liten føflekk men den var utstående og bh-stroppen rev i den så jeg blødde i blant.

Anonymous poster hash: bb41e...25a

Annonse

Jeg har fjernet to!En stor på puppen og en liten utstikkende i lysken.
Den på puppen tok han med skalpell.Det gikk greit, to nåler i puppen, så kjente jeg ikke den lenger :P
Det var verre med den i lysken,DRITVONDT å sette bedøvelse der nede..Denne skulle ha klippe av.
Bedøvelsen funket ikke...................!Såååå denne kjente jeg GODT!
Det blir nok et litt stygt arr på puppen, men det er bedre det enn at det var en føflekk som kunne blir farlig :) 

Anonymous poster hash: db8fe...ebe

Jeg har fjernet to på ryggen, en på magen, en under armen (i bh-kanten), en på hofta (i buksekanten) og en i lysken. Fikk bedøvelse og kjente ingenting på noen av de.

Stingene på den på hofta tok jeg selv, det ble ikke så fint. De andre fikk jeg hjelp med, så det gikk bedre. Synes kun i veldig godt lys (og når jeg mot formodning blir litt brun om sommeren).

Jeg reagerte også på kompresset. Brukte mesoft kompress (5 x 5 cm) og silketape i stedet. Det gikk fint.

Anonymous poster hash: 29486...76c

Jeg har fått skåret vekk to store flate på ryggen. Den legen som gjorde det hadde sydd feil, så måtte tilbake etter alt var grodd og den nye legen min skar opp og sydde en gang til. Det ble litt bedre, men har ganske synlige arr der. Var ikke vondt da, bare litt irriterende da det klødde under grotiden.

Anonymous poster hash: c7f70...62e

Fjernet en på ryggen med laser. Var en virkelig vond føflekk, som jeg ikke kunne være borti engang uten å nesten hyle av smerte. Den var ganske stor. Jeg kjente ikke en drit mens den ble fjerna, det luktet bare litt svidd. Klødde litt når det grodde, men ingen smerter. Arret er nesten usynlig, og halvparten av størrelsen av den fjernede føflekken. 

Anonymous poster hash: e869a...da7

Ikke vondt.

Fjernet både med kniv og laser.

Synlige steder som ansikt, hals, hender etc tas med laser.

Jeg hadde en liten på korsryggen den ble skåret bort (lokalbedøvelse, stikket med sprøyte var eneste ubehaget)

Laser var ikke vondt.

Anonymous poster hash: 54006...120

Jeg er verdens største pyse og hater alt som er vondt. Måtte fjerne en føflekk på ryggen og det var null stress! Fikk et stikk bedøvelse og så kjente jeg bare at legen pirket borti meg (ikke noe smertefullt i det hele tatt). Det mest ubehagelige med å fjerne føflekker er at arret klør litt når set gror og det er jo ikke noe stress!!😉👍

Anonymous poster hash: 9ab44...e27

Annonse

Jeg skar vekk en på halsen. Det synes ikke nå, 8 måneder senere. Gjorde det ikke hos fastlegen men spesialist nettopp fordi det var på et så synlig sted.

Hvor mye koster det pr føflekk hos privat? Hvordan sted gjør man det? Laser?

Anonymous poster hash: ab602...d7f

Jeg har fjernet 16 føflekker. 6 av de i hodebunnen, 3 på halsen, 1 i lysken og resten på ryggen. Arrene er så som så.. Noen leger er flinkere enn andre. Jeg har skjørt bort, brendt bort og skrapet bort. De på ryggen er store rosa arr. De ble fjernet av en fastlege 20 år siden. De på halsen syns ikke. Den i lysken ble skrapet bort og har kommet litt igjen. De i hodet kjenner jeg arrene, men ser de jo ikke.

Anonymous poster hash: f9a38...a40

#19 -Fastlegen fjerner de man ønsker å fåfjernet uansett årsak, så det er bare å bestille time :-)

Har dere måttet sy mer enn 1-2-3 sting??

Noen som har blødd fra de mens de grodde?

-hi

Anonymous poster hash: dbbe9...6db

Har fjernet mange.. Noen på magen og noen på ryggen og en på halsen.. Noen av arrene er fine, noen er stygge.. det på halsen viser omtrent ikke, men det ble gjort hos spesialist og sydd innvendig. Ingen av de har gjort noe særlig vondt og har vel stort sett hatt mellom 2-5 sting på det meste :) gruer meg sjeldent til selve inngrepene, heller resultater på selve føflekken som ble fjernet :)

Anonymous poster hash: f9e1a...1f4

For å få gjort det hos fastlegen eller få henvisning, må det være føflekker man er redd for at kan være farlige, eller holder det at de er sjenerende? Anonymous poster hash: ab602...d7f

Min fastlege sa at hun fjerner uansett, så pasienten skal føle seg trygg på at de blir sjekket for kreft. Men ei venninne opplevde at fastlegen hennes nektet å fjerne en føflekk kun fordi hun syntes at den var stygg. Hun dro tilbake til fastlegen og klarte å overtale han. Det var faktisk kreft, men uten spredning.

Anonymous poster hash: bb41e...25a

Har fjernet 2 stk - 1 under armen og en under venstre bryst. Den under armen var overfladisk (stakk ut/var på yttersiden av huden), og kunne bare "skrelles" av, uten at jeg måtte sy. Kjente bedøvelsen, men ingen øvrige smerter, og ingen smerter eller komplikasjoner i ettertid. 

Under brystet måtte jeg sy 2-3 sting, og denne gangen merket jeg litt ubehag i ettertid. Det var ubehagelig å gå med stramme klær og bh, og jeg måtte være forsiktig ved bevegelse, slik at huden ikke ble strukket. Etter ca 14 dager fjernet jeg stingene selv. (Var for øvrig ikke flink til å dekke dette arret til de første mnd etterpå, som da var i sommermnd, så arret er mer synlig enn nødvendig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...