Gå til innhold

Hcg prøve 11 dpo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 11 :-( Regner med det er over og ut? Testet positivt på to forskjellige tester. Må vente til mandag med å ta ny prøve, for å se om det er stigning. Blir en lang helg.

Anonymous poster hash: 0cb3c...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har 11 i hcg 11 dpo så betyr det at du er gravid og nylig har begynt å produsere hcg. Hvordan kan du tro at det er over og ut? Da vil det doble seg om to dager og du vil nok begynne å få positive g-tester som slår ut på 25. Vil anta at 11 så tidlig er helt normalt. 

Anonymous poster hash: 8013a...e97
Skrevet

Takk for svar! Fordi jeg fikk svaaaakt positivt på bt to dager før. Å de skal vel slå ut på 25? Jeg får prøve å være positivt, men har googla meg fram til at det er lavt..

Skrevet

Herre Gud. Sitter dere på et helt laboratorie hjemme?

Er det rart man blir depressiv og det som verre er når man driver på slik?

Nå var jeg bare prøver i fire år før jeg startet på IVF. Her satt frøkena på tredje og siste forsøket.

Hadde jeg skulle i disse årene sittet og talt dager ift eggløsning og mens. I tillegg til at den dagen kan jeg ikke ha sex, men NÅ må mannen komme hjem for vi MÅ ha sex NÅ. Samtidig som jeg daglig pisset på forskjellige pinner som jeg i tillegg skulle demontere, tolke, vurdere resultatet utifra forskjellige tidsintervall, om jeg skyldte den i vann osv, osv. Så tror nok ikke jeg vi hadde verken vært et par lenger og i allefall ikke hatt barn. Da hadde jeg nok (og sansynligvis mannen min) vært innelåst på lukka avdeling for lenge siden.

Hva med å senke skuldrene litt, ha sex når du vil, og ta ting som det kommer. Skjer det ingen ting etter 1-2 år tar du kontakt med lege og kommer til utredning. Viser det seg at svømmerne er litt slapp eller at det er noe galt med deg så blir du henvist til IVF. Her er det ca 6mnd ventetid avhengig av hvor du er i landet. Deretter er det bare å følge instrukser og håpe på det beste. Går ikke det på de tre forsøkene må man vurdere om man er villig til å gå videre og om man har økonomi til det.

Men, sette dere driver på med her, ødelegger dere bare dere selv psykisk. Det er på ingen måte bra for dere.

Anonymous poster hash: e6ad4...7d2

Skrevet

Skal ikke synse for mye ang deg, men heller fortelle deg at jeg fikk svakt positivt 11 dpo. Hcg 3 dager senere var på 59.

Billigtestene slår ut ved liiiite hcg.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 3ac63...d7e

Skrevet

Nå var jeg bare prøver i fire år før jeg startet på IVF. Her satt frøkena på tredje og siste forsøket.

Hadde jeg skulle i disse årene sittet og talt dager ift eggløsning og mens. I tillegg til at den dagen kan jeg ikke ha sex, men NÅ må mannen komme hjem for vi MÅ ha sex NÅ. Samtidig som jeg daglig pisset på forskjellige pinner som jeg i tillegg skulle demontere, tolke, vurdere resultatet utifra forskjellige tidsintervall, om jeg skyldte den i vann osv, osv. Så tror nok ikke jeg vi hadde verken vært et par lenger og i allefall ikke hatt barn. Da hadde jeg nok (og sansynligvis mannen min) vært innelåst på lukka avdeling for lenge siden.

Hva med å senke skuldrene litt, ha sex når du vil, og ta ting som det kommer. Skjer det ingen ting etter 1-2 år tar du kontakt med lege og kommer til utredning. Viser det seg at svømmerne er litt slapp eller at det er noe galt med deg så blir du henvist til IVF. Her er det ca 6mnd ventetid avhengig av hvor du er i landet. Deretter er det bare å følge instrukser og håpe på det beste. Går ikke det på de tre forsøkene må man vurdere om man er villig til å gå videre og om man har økonomi til det.

Men, sette dere driver på med her, ødelegger dere bare dere selv psykisk. Det er på ingen måte bra for dere.

Så fint for deg at du endelig ble gravid etter 4 år, men hva fan vet du om HI?

Jeg vet ikke en dritt (annet enn at hun har testet tidlig og tatt en blodprøve) basert på hovedinnlegget. Merkelig at du ser ut til å vite alt om henne!

Hva om hun har prøvd i 12 år, og hatt 9 aborter? Og hva om legen har bedt henne ta en test, for så å ta blodprøve?

Fint gjort av deg å ville hjelpe, men du setter HI så til de grader i bås.

Skrevet

Noen av billigtestene slår ut på mindre enn 25 tror jeg. Ikke hør på google i dette tilfellet, for hcg varierer voldsomt fra person til person. Noen produserer fort og mye andre mindre og saktere. Noen får positiv test 8-9 dpo, mens andre ikke får positiv før man er 7-8 uker på vei. Så nå skal du bare roe helt ned og vente ett par dager før du tar neste test :) Masse lykke til! 

Skrevet

Så fint for deg at du endelig ble gravid etter 4 år, men hva fan vet du om HI?

Jeg vet ikke en dritt (annet enn at hun har testet tidlig og tatt en blodprøve) basert på hovedinnlegget. Merkelig at du ser ut til å vite alt om henne!

Hva om hun har prøvd i 12 år, og hatt 9 aborter? Og hva om legen har bedt henne ta en test, for så å ta blodprøve?

Fint gjort av deg å ville hjelpe, men du setter HI så til de grader i bås.

Les en gang til. Jeg skriver DERE. I tillegg skriver jeg at jeg var prøver i KUN fire år FØR jeg begynte med IVF. Så frøkena satt der ikke før etter 5 1/2 år.

Men, samma faen. Hva hjelper det HI og alle dere andre prøver å bli så hysteriske. Sitter spiren noe enklere av den grunn? Er ikke det bedre å heller senke skuldrene litt og heller prøve å få en litt bedre livskvalitet når man går gjennom dette? Skuffelsen er like jævlig hver gang mensen kommer uansett hva man har gjort i forkant...

Skrevet

Hei, HI :) gratulerer med graviditeten!

Hcg over 5=gravid

Billigtester kan slå ut så lavt som hcg på 6! Min var positiv da jeg hadde hcg på 8 :)

"Normale" graviditetstester slår ut på tidligst 25.

Jeg hadde hcgnivå på 8 hele 19 dpo, og noen uker senere var nivået på 18 000. Mest sannsynlig får du en baby om 9 mnd ;)

Anonymous poster hash: 5df05...8be

Skrevet

Åh, tusen hjertelig takk for svarene deres <3 Nå fikk jeg håp! :-) Grunnen til at jeg er nervøs er fordi første gangen jeg var gravid for 4 år siden, så hadde jeg exu og holdt på å blø ihjel pga sprukket eggleder. Så hadde jeg ma etter det. Men så ble jeg gravid med sønnen min eller noen mnd. Så har fått beskjed om å sjekke med hcg og gå på tidlig ultralyd , ved neste graviditet. Da skal jeg prøve å holde meg rolig til mandag. Kanskje jeg må ta en test i helgen for å se om det fortsatt er strek! Om jeg tar en digital på søndag, så burde vel den vise gravid?

Skrevet

Ville ventet til mandag for å være helt sikker, men tror nok du får en positiv digital da :)

Skrevet

Åh, tusen hjertelig takk for svarene deres <3 Nå fikk jeg håp! :-) Grunnen til at jeg er nervøs er fordi første gangen jeg var gravid for 4 år siden, så hadde jeg exu og holdt på å blø ihjel pga sprukket eggleder. Så hadde jeg ma etter det. Men så ble jeg gravid med sønnen min eller noen mnd. Så har fått beskjed om å sjekke med hcg og gå på tidlig ultralyd , ved neste graviditet. Da skal jeg prøve å holde meg rolig til mandag. Kanskje jeg må ta en test i helgen for å se om det fortsatt er strek! Om jeg tar en digital på søndag, så burde vel den vise gravid? Anonymous poster hash: 0cb3c...9cc

Mulig, men det er individuelt hvor fort det stiger, så ville tatt billigtester frem til neste hcgkontroll :)

Skrevet

Du kan jo tenke slik også HI: egget fester seg dag 7=2 hcg, dag 9=4 hcg, dag 11=8 hcg, dag 13=16 hcg osv :) Hcg skyter ikke i været i det egget fester seg, det trenger litt tid :) Du er gravid, så gratulerer så mye! :)

Skrevet

Tusen takk for svar og oppmuntring fra dere :-) jeg klarte ikke holde meg, å tok en a1 test nå. I det jeg skulle tisse på pinnen, så kom sønnen min inn på badet, jeg skvatt og klarte å tisse i oppsamlingsfeltet. Holdt den ikke under i 10 sekunder heller, kom ikke mer:-) Men, det tok lang tid før den reagerte, å når den til slutt var ferdig, så var det en tykk tydelig HVIT strek med litt rosa rundt der streken skal være.. off at jeg ikke klarte å holde meg :'( Men jeg må kanskje se bort i fra denne , siden jeg tissa feil? Nå skal jeg ihvertfall ikke ta flere tester..

Skrevet

Denne skulle forresten slå ut ved 25.

Skrevet

For tidlig å teste med a1 :)! De slår ut veldig "sent", er min erfaring

Skrevet

Jeg synes du skal se bort ifra denne testen. Først og fremst fordi du ikke holdt den lenge nok under strålen, og så fordi du tisset feil. Jeg vet ikke om testen er "vanntett", så kan være det er kommet tiss der det ikke skal være. Jeg har gjort samme tabben - testen ble negativ. Jeg prøvde igjen bare et par timer senere med ny test, og denne ble positiv. Jeg syntes det var enklere å samle urinen i en beholder.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 44379...4b6
Skrevet

Tusen takk dere <3 Jeg sjekket testen igjen etter 20 min, streken er rosa :-) ikke like sterk som streken da. Men da kanskje det er håp om at hcg har steget? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...