Gå til innhold

Faktura på ove 1 million i dag. Betalingsfrist 9. april. Var ikke det veldig kort frist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er godt innen for det som lovlig, men med så mye penger, syns jeg den var litt vel knapp. Nå er det jo påskerferie og masse helligdager - har ikke det noe å si - bør ikke de dagene man har til å betale være "vanlige"dager"

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: f236d...7af

Fortsetter under...

Skrevet

Må bare spørre, men hva er det du skal betale til 1 mill?

Anonymous poster hash: 1bc26...2ed

Skrevet

Hadde jeg fått en regning på 1 million, så hadde det ikke hatt så mye å si om fristen var 14 dager eller 14 virkedager.

Anonymous poster hash: a350c...4aa

Skrevet

14 dager er helt innafor...

Anonymous poster hash: 10169...ddf

Skrevet

Regner med du har en kontrakt på dette? Der er vel slikt avklart.

Røde dager tar man ikke hensyn til.

Jo større beløp jo kortere forfall.

Anonymous poster hash: 7ca40...212

Skrevet

Det er oppsamlet utgifter til oppussing av et hus. Avtalt på forhånd., så sånn sett ingen overraskelse, men jeg venter på at banken skal låne meg deler av beløpet, så det kan knipe litt et par dager der. Banken kan fikse det men sier det kan "trekke litt over påske".

Annonse

Skrevet

Det er oppsamlet utgifter til oppussing av et hus. Avtalt på forhånd., så sånn sett ingen overraskelse, men jeg venter på at banken skal låne meg deler av beløpet, så det kan knipe litt et par dager der. Banken kan fikse det men sier det kan "trekke litt over påske".

Da snakker du med firmaet som har sendt regningen. Forklarer situasjonen og heller ber de kontakte banken ved spørsmål. Åpen dialog med byggefirmaet er viktig 👍

Anonymous poster hash: e066e...74b

Skrevet

Hvis dette er et avtalt beløp for oppussing av hus, så har du vel ordnet lånet med banken på forhånd??

Noe annet ville jeg synes var veldig rart.

her ordnet vi selvfølgelig med lånet på forhånd. Alle papirer var signert, men lånet ble ikke åpnet før vi faktisk fikk regnign fra byggefirma og vi trengte pengene! Når fakturaen kom, ringte vi rådgiver i banken og hun åpnet lånet slik at pengene ble tilgjengelig for oss i nettbanken.

Anonymous poster hash: 5e479...ffd
Skrevet

Hvis dette er et avtalt beløp for oppussing av hus, så har du vel ordnet lånet med banken på forhånd??

Noe annet ville jeg synes var veldig rart.

her ordnet vi selvfølgelig med lånet på forhånd. Alle papirer var signert, men lånet ble ikke åpnet før vi faktisk fikk regnign fra byggefirma og vi trengte pengene! Når fakturaen kom, ringte vi rådgiver i banken og hun åpnet lånet slik at pengene ble tilgjengelig for oss i nettbanken.

Anonymous poster hash: 5e479...ffd

Beløpet er en del større en avtalt på forhånd- men det visste vi underveis - vi godkjente at det skulle bli dyrere, men hverken vi eller byggefrimaet visste nøyaktig sum (det var mange ulike håndverkere involvert, nye inngrep ble oppdaget/bestemt underveis).

Vi hadde egentlig penger fordi vi ville få oppgjøret for salg at et annet hus i god tid før vi skulle betale byggefirmaet. Vi hadde lån på det huset fra før, men det hadde vi bare tenkt å beholde.

men det vi ikke hadde tenkt på var at meglerfirmaet bare betalte oppgjørssummen fra det gamle huset rett inn på lånet og gjorde opp det automatisk. Dermed hadde vi ikke cash lenger likevel, og vi tar derfor opp et nytt, men litt mindre lån, og en annen bank på bedre betingelser. Ville ikke låne før jeg visste helt hva regningen kom på. Og når den nå kom, så var det litt kort frist (selv om  vi alt har søkt banken om lån, og det som sagt kommer like over påske). Håper bare det kommer innpå konto før betalingsfristen går ut.

Skrevet

Bare ta kontakt med byggefirmaet og si at banken muligens trenger noen dager ekstra. Det går så fint atte...

Anonymous poster hash: f3c03...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...