Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Hadde satt veldig pris på å få høre deres erfaringer Hvordan er en typisk hverdag ? Hvor jobber dere ? Kan vernepleiere jobbe i barnevernet og i skolen også ? Anonymous poster hash: b7346...de6
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Der ansettes ikke vernepleiere. Jeg har tidligere jobbet i barnevernsinstitusjoner som miljøterapeut. De ansatte hovedsakelig barnevernspedagoger og sosionomer, med hadde en vernepleier inne som vikar. Man kunne nok fått jobb der om personlig egnethet var på plass, men utdannelsen er ikke førstevalg. De vernepleierne jeg kjenner jobber med utviklingshemmede, både i institusjoner, avlastningsbolig, og de jobber som miljøterapeuter i skolen, hvor de jobber med oppfølging av elever med særskilte behov. Det er mange andre spennende felt man kan jobbe i som vernepleier også, men jeg nevner bare det jeg har personlig kjennskap til Anonymous poster hash: 0c9e2...136
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Vernepleiere kan jobbe i skolen, barnehage, asylmottak, ulike boliger, innen for rus og psykiatri både med voksne og barn/ungdom, Nav, sykehjem, etc. Jeg kjenner en vernepleier som også jobber i barnevernet. Det kommer an på hva de søker etter og det er også ulikt fra kommune til kommune. Anonymous poster hash: c61c7...90a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Der ansettes ikke vernepleiere. Jeg har tidligere jobbet i barnevernsinstitusjoner som miljøterapeut. De ansatte hovedsakelig barnevernspedagoger og sosionomer, med hadde en vernepleier inne som vikar. Man kunne nok fått jobb der om personlig egnethet var på plass, men utdannelsen er ikke førstevalg. De vernepleierne jeg kjenner jobber med utviklingshemmede, både i institusjoner, avlastningsbolig, og de jobber som miljøterapeuter i skolen, hvor de jobber med oppfølging av elever med særskilte behov. Det er mange andre spennende felt man kan jobbe i som vernepleier også, men jeg nevner bare det jeg har personlig kjennskap til Anonymous poster hash: 0c9e2...136 Tusen Takk for svar får vernepleiere lettere jobb i skole enn barnevernspedagoger? Anonymous poster hash: b7346...de6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Jobber som kontaktlærer i skolen. Tidligere jobbet i barnevernet. Har en del tilleggsutdanning innenfor pedagogikk,(120 stp). Anonymous poster hash: ffa4a...1b5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Der ansettes ikke vernepleiere. Jeg har tidligere jobbet i barnevernsinstitusjoner som miljøterapeut. De ansatte hovedsakelig barnevernspedagoger og sosionomer, med hadde en vernepleier inne som vikar. Man kunne nok fått jobb der om personlig egnethet var på plass, men utdannelsen er ikke førstevalg. De vernepleierne jeg kjenner jobber med utviklingshemmede, både i institusjoner, avlastningsbolig, og de jobber som miljøterapeuter i skolen, hvor de jobber med oppfølging av elever med særskilte behov. Det er mange andre spennende felt man kan jobbe i som vernepleier også, men jeg nevner bare det jeg har personlig kjennskap til Anonymous poster hash: 0c9e2...136 Tusen Takk for svar får vernepleiere lettere jobb i skole enn barnevernspedagoger? Anonymous poster hash: b7346...de6 Det er veldig forskjellig fra kommune til kommune Anonymous poster hash: dd3c9...9ea
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Der ansettes ikke vernepleiere. Jeg har tidligere jobbet i barnevernsinstitusjoner som miljøterapeut. De ansatte hovedsakelig barnevernspedagoger og sosionomer, med hadde en vernepleier inne som vikar. Man kunne nok fått jobb der om personlig egnethet var på plass, men utdannelsen er ikke førstevalg. De vernepleierne jeg kjenner jobber med utviklingshemmede, både i institusjoner, avlastningsbolig, og de jobber som miljøterapeuter i skolen, hvor de jobber med oppfølging av elever med særskilte behov. Det er mange andre spennende felt man kan jobbe i som vernepleier også, men jeg nevner bare det jeg har personlig kjennskap til Anonymous poster hash: 0c9e2...136 Jeg lurer på hvor du finner institusjoner for utviklingshemmede. De ble lagt ned på tidlig 90-tall Anonymous poster hash: dd3c9...9ea
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 Jeg er vernepleier. Jobber i avlastningsbolig og Boveiledning. Har tidligere jobbet på psykiatrisk sykehus og bolig for utviklingshemmede. Anonymous poster hash: dd3c9...9ea
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 Jobber som kontaktlærer i skolen. Tidligere jobbet i barnevernet. Har en del tilleggsutdanning innenfor pedagogikk,(120 stp). Anonymous poster hash: ffa4a...1b5 Hvilke trinn og fag da ? Anonymous poster hash: b7346...de6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 Ungdomsskole 8-10 trinn. Legger opp tilpasset undervisning ut i fra hva det står i elevens sakkyndighet. Spennende og utfordrende hverdag. (Vpl/kontaktlærer i skolen) Anonymous poster hash: ffa4a...1b5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #11 Skrevet 27. mars 2015 Søsteren min er vernepleier, hun jobber på en spesialskole. Eller det er jo en vanlig barneskole da, men de har en egen del av skolen hvor det er barn i spesialklasser, alt fra multihandikappede til autister, psykisk utviklingshemmede osv. Det er også et ressurssenter tilknyttet skolen, med avlastning o.l. Barna i spesialklassene har sin "sfo" på ressurssenteret. Der jobber søsteren min og hun elsker det, hun trives kjempegodt i jobben sin og er også støttekontakt for en av elevene på skolen. Anonymous poster hash: adea1...577
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #12 Skrevet 27. mars 2015 Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Der ansettes ikke vernepleiere. Jeg har tidligere jobbet i barnevernsinstitusjoner som miljøterapeut. De ansatte hovedsakelig barnevernspedagoger og sosionomer, med hadde en vernepleier inne som vikar. Man kunne nok fått jobb der om personlig egnethet var på plass, men utdannelsen er ikke førstevalg. De vernepleierne jeg kjenner jobber med utviklingshemmede, både i institusjoner, avlastningsbolig, og de jobber som miljøterapeuter i skolen, hvor de jobber med oppfølging av elever med særskilte behov. Det er mange andre spennende felt man kan jobbe i som vernepleier også, men jeg nevner bare det jeg har personlig kjennskap til Anonymous poster hash: 0c9e2...136 Jeg lurer på hvor du finner institusjoner for utviklingshemmede. De ble lagt ned på tidlig 90-tall Anonymous poster hash: dd3c9...9ea Det kalles kanskje ikke for institusjoner lengre, men mange kommuner bygger opp liknende tilbud nå, bare med finere navn. Økonomi og organisering er unnskyldninger ofte. Anonymous poster hash: bda92...0ac
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #13 Skrevet 27. mars 2015 Jeg er sosionom, og jobber i barneverntjenesten. Der ansettes ikke vernepleiere. Jeg har tidligere jobbet i barnevernsinstitusjoner som miljøterapeut. De ansatte hovedsakelig barnevernspedagoger og sosionomer, med hadde en vernepleier inne som vikar. Man kunne nok fått jobb der om personlig egnethet var på plass, men utdannelsen er ikke førstevalg. De vernepleierne jeg kjenner jobber med utviklingshemmede, både i institusjoner, avlastningsbolig, og de jobber som miljøterapeuter i skolen, hvor de jobber med oppfølging av elever med særskilte behov. Det er mange andre spennende felt man kan jobbe i som vernepleier også, men jeg nevner bare det jeg har personlig kjennskap til Anonymous poster hash: 0c9e2...136 Jeg lurer på hvor du finner institusjoner for utviklingshemmede. De ble lagt ned på tidlig 90-tall Anonymous poster hash: dd3c9...9ea Så rart.... for jeg jobber i en institusjon..... for utviklingshemmede.... vi er slett ikke nedlagt, og det finnes mange lignende institusjoner i denne og andre kommuner rundt om i fylket. Anonymous poster hash: af50d...2a5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2015 #14 Skrevet 27. mars 2015 Jobber som avdelingsleder i enhet for psykiske lidelser. Kjempe spennende! Har også jobbet i skole, aktivitetssenter, fengsel og innenfor rusomsorgen. Anonymous poster hash: d1cee...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå