Gå til innhold

Nyrestein uten utslag på urinprøve, feber eller andre typiske symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ingenting. Jeg har så vondt i ryggen! Det kommer og går. Har googlet litt (da legen min er ganske ubrukelig), og det meste kan knyttes opp mot nyrestein/-bekkenbetennelse el.l.

Men ville det ikke da gitt utslag på urinprøven?

Og kan man ha noe slikt med relativt god allmenntilstand?

Anonymous poster hash: fd0ed...ab6

Skrevet

Man kan godt ha nyrestein uten å merke noe særlig til det, men det vil som regel være litt blod i urinprøven.

Anonymous poster hash: bb4f4...294

Skrevet

Har du utelukket muskulære og leddmessige årsaker hos kiropraktor eller naprapat?

Det er det første du bør gjøre.

Ellers har jeg hatt en del nyregrus i mange år, det kan også gjøre sabla vondt, men gir ikke utslag så lenge det ikke gir blod i urin (som regel ikke synlig).

Men de fleste jeg kjenner til som har hatt nyrestein har faktisk ikke hatt feber, vært grei form inntil det var stopp. Men de som har hatt det har også snakket om vanvittige smerter.

Synes ellers du skal kaste deg rundt og bytte fastlege før den 1. april, da har du ny lege fra den første.

Ingen grunn på denne jord å beholde en ubrukelig lege!!!

Anonymous poster hash: 292ac...7fa
Skrevet

Nyrestein behøver ikke gi utslag på blodprøver, men nyrebekkenbetennelse vil det i aller høyeste grad.

Nyrestein er noe av de  verste smertene som finnes, sammen med gallesten. Man får så vondt at man kaster opp og/eller blir paralysert av smerter. Man er ikke i tvil om at noe er galt hvis det virkelig er en stor stein som skal ut ut ut... Kanskje vil nyregrus gi mildere symptomer, men uansett... smertefullt. 

Mitt råd er; bytt lege, google suger!

Anonymous poster hash: ff56a...94c
Skrevet

Nyrestein behøver ikke gi utslag på blodprøver, men nyrebekkenbetennelse vil det i aller høyeste grad.

Nyrestein er noe av de  verste smertene som finnes, sammen med gallesten. Man får så vondt at man kaster opp og/eller blir paralysert av smerter. Man er ikke i tvil om at noe er galt hvis det virkelig er en stor stein som skal ut ut ut... Kanskje vil nyregrus gi mildere symptomer, men uansett... smertefullt. 

Mitt råd er; bytt lege, google suger!

Og nyrestein gir ikke feber, med mindre en stein blokkerer urinveiene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...