rytme Skrevet 28. april 2015 Forfatter #51 Del Skrevet 28. april 2015 Hei igjen Har gode nyheter fra dagens kontroll. Gallesyrene er nede på 30 nå. De andre leververdiene er også bedre. Ultralyden viste også at alt sto bra til, normal vekst. Babyen ble estimert til 2600 g. Det høres jo normalt ut nå når jeg er 35+4. Han legen jeg var hos i dag var veldig ivrig på at jeg skulle gå "så lenge som mulig" før de satte meg i gang og mente at jeg fint kunne gå til jeg var 38 uker hvis ikke verdiene steg igjen. Jajja... De sier litt forskjellig. Så da har jeg enda en uke før det er nye blodprøver osv Klør fortsatt noe voldsomt. Legen mente at det ville nok ikke gi seg selv om gallesyrenivåene sank, i alle fall ikke før nivåene var helt nede på normalt nivå igjen. Det gir jo mening at det ikke forsvinner. Det hjelper nok ikke på kløen at jeg har slitt på huden nå de siste 5 ukene . Er jo sår og tørr overalt, så det gjør nok også at ikke kløen forsvinner. Håper det går fint med dere andre Tenk, nå er vi snart inne i mai måned Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147166237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 29. april 2015 #52 Del Skrevet 29. april 2015 Hei hei😊 Wow så bra! D er jo glade nyheter, men at du allikevel må gå sånn og plages er ikke like hyggelig da! 😕 misunner deg virkelig ikke! I uke 38 syns j de kan sette igang fødselen, da er baby ferdig og du har plagdes lenge nok! Slipper du 17.mai med mage og kløe også 😉 kanskje? Hehe. Sitter på ahus nå j, for å ta fastende blodprøver! 😴 d var fryktelig uvant å måtte ha på ringeklokka å stå opp tidlig! 😳 er så lenge siden j har brukt ringeklokka at j hadde glemt hvordan j skrudde den av! 😂 2600g hørtes bra ut ja. Guttungen min var jo 2440g da han ble født i 34+4 😉 bra babyen har d godt da ihvertfall, ingen ting er bedre enn d! Nye prøver på deg tirsdag da? Skal til jordmor mandag j, også ahus neste fredag. Har hun ikke snudd seg i hodeleie da, må j ha bestemt meg for type fødsel j ønsker. Håper du får en fin dag 👌 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147166976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 3. mai 2015 Forfatter #53 Del Skrevet 3. mai 2015 Hei hei Wow så bra! D er jo glade nyheter, men at du allikevel må gå sånn og plages er ikke like hyggelig da! misunner deg virkelig ikke! I uke 38 syns j de kan sette igang fødselen, da er baby ferdig og du har plagdes lenge nok! Slipper du 17.mai med mage og kløe også kanskje? Hehe. Sitter på ahus nå j, for å ta fastende blodprøver! d var fryktelig uvant å måtte ha på ringeklokka å stå opp tidlig! er så lenge siden j har brukt ringeklokka at j hadde glemt hvordan j skrudde den av! 2600g hørtes bra ut ja. Guttungen min var jo 2440g da han ble født i 34+4 bra babyen har d godt da ihvertfall, ingen ting er bedre enn d! Nye prøver på deg tirsdag da? Skal til jordmor mandag j, også ahus neste fredag. Har hun ikke snudd seg i hodeleie da, må j ha bestemt meg for type fødsel j ønsker. Håper du får en fin dag Hei Jeg har faktisk sagt til folk (mine foreldre o.l.) at jeg tror ungen er ute før 17. mai, så håper eg har rett Har ikke noen planer på 17. mai da, enten jeg er gravid eller har en nyfødt så blir det nok en rolig feiring for min del. Fått svar på blodprøvene du tok på onsdag? Fortsatt normale verdier? Jeg skal faktisk ta blodprøver i morgen (mandag) istedenfor tirsdag. Tror det var en feil fra legens side at det ble bestilt til mandag, men det passer supert for meg Jeg har i utgangspunktet ikke legetime før om enda en uke, men kommer til å ringe å høre hva blodverdiene sier og så forhøre meg litt om ikke jeg skal komme inn å snakke med legen. Ser det litt an hva prøvene sier. Hvis du skal til jordmor i morgen så kan hun sikkert kjenne etter på hvilket leie babyen har også! Vi får håpe den har snudd seg Jeg vet ikke hva jeg hadde valgt hvis jeg var i den situasjonen. Lykke til, snakkes igjen i morgen vi da sikkert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147175148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 4. mai 2015 #54 Del Skrevet 4. mai 2015 Hei hei, hvordan har d gått idag? Åh, d hadde vært meg en sann glede om babyen var ute til 17.mai! Puh! Lei ja! Blodprøvene mine er nok normale siden j ikke har hørt noe..legen på ahus skulle ringe om hun fant noe. Jordmor idag..j har vanvittig mye væske i kroppen! Hadde j skjønt hvordan j legger ut bilder her, skulle du fått sett.. Blodtrykket mitt er økende, mye mulig fordi d begynner å nærme seg termin, og bittelitt eggehvite i urin. I tillegg har symfyse målet mitt gått litt ned.. Hvordan ser ditt mål ut? Mitt er nå såvidt under grønt felt. J skal jo til sykehuset på fredag uansett, så jordmor gjorde ikke noe nå. Mulig d er normalt såpass nærme termin..j kjenner jo daglig liv. Ja, d er ikke noe vits i vente med å finne ut av verdiene! Ring og mas, ingen som takker en for at man ikke passer på litt sjøl 😉 Spennende tid fremover nå altså! 👏 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147177073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 5. mai 2015 Forfatter #55 Del Skrevet 5. mai 2015 Hei hei, hvordan har d gått idag? Åh, d hadde vært meg en sann glede om babyen var ute til 17.mai! Puh! Lei ja! Blodprøvene mine er nok normale siden j ikke har hørt noe..legen på ahus skulle ringe om hun fant noe. Jordmor idag..j har vanvittig mye væske i kroppen! Hadde j skjønt hvordan j legger ut bilder her, skulle du fått sett.. Blodtrykket mitt er økende, mye mulig fordi d begynner å nærme seg termin, og bittelitt eggehvite i urin. I tillegg har symfyse målet mitt gått litt ned.. Hvordan ser ditt mål ut? Mitt er nå såvidt under grønt felt. J skal jo til sykehuset på fredag uansett, så jordmor gjorde ikke noe nå. Mulig d er normalt såpass nærme termin..j kjenner jo daglig liv. Ja, d er ikke noe vits i vente med å finne ut av verdiene! Ring og mas, ingen som takker en for at man ikke passer på litt sjøl Spennende tid fremover nå altså! Hei! Blodprøvene var enda litt bedre i går. 28 er de på nå. Siden de bare synker nå så vil legene vente til jeg er forbi 37 uker. Jeg er 37 uker på fredag. Jeg spurte om å få komme inn å prate med en lege (snakket bare med en jordmor på tlf i går). Men hun jordmoren jeg snakket med var ikke helt i humør tror jeg. Hun mente at det ikke var nødvendig for legene hadde selv tatt kontakt med meg hvis de mente jeg burde komme inn denne uken. Så jeg skal komme inn på mandag. Jeg skulle ønske jeg kunne vite hva som skulle skje. Kanskje planlegge igangsettingen. Jeg klarer fint å vente til mandag med å bli satt i gang, men hvorfor kan vi ikke bare planlegge det på forhånd. Jeg håper jo at de går med på å sette meg i gang da. 37 uker er jo det de har sagt hele tiden!! Typisk at verdiene går enda mer ned og så vil de drøye det mer! Men det er jo ikke vits i, spør du meg! Symfysemålet mitt har vært ganske normalt tror eg.. Økende blodtrykk og eggehvite i urinen, er det svangerskapsforgiftning de frykter da? Bra at du følges opp nøye, da! Skal du ta ny ultralyd med vekstkontroll nå på fredag? Det sier vel mer om hvordan det går med babyen enn det symfysemålet, tenker eg. Jeg har nå fått beskjed om at det å kjenne liv er det viktigste, og det kjenner vi jo begge to, så det er bra! =) Lykke til på fredag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147179341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 6. mai 2015 #56 Del Skrevet 6. mai 2015 Hei : ) Ah, enkelte jordmødre og legesekretærer altså! River meg i håret! 😤 d er absolutt ikke sånn at legen alltid tar kontakt om de mener d er nødvendig! D kan j skrive under på! D å ha litt kontroll er jo alfa og omega! Du vil jo gjerne være litt forberedt..skal man pakke fødebag, ta den med..? Gjøre klart alt hjemme..d er kjekt å ha litt på stell før man plutselig får beskjed om at nå kommer babyen! J tipper du har ting under kontroll så lenge som du har gått i usikkerhet 😉 J skjønner allikevel ikke hva vitsen er å drøye ting så lenge som mulig! Har babyen d egentlig best i livmor?! Du plages, d merker babyen! Absolutt positivt at verdiene går ned, men du har fortsatt gallesyre i kroppen! Babyen er ferdig utviklet nå..d gjør ingen ting om den kommer! Sånt irriterer meg! Likesom de stakkarne som må gå 1 og 2 uker over tiden! J fatter d ikke, termin er termin..må man gå så lenge over?! Krysser virkelig fingrene for at j slipper d! Ja..d er jo noen små tegn på forgiftning. Både mamma og søster'n min hadde d, og d er arvelig. Samtidig kan d bare være at frøkna har lagt seg lenger ned i bekkenet. Men de to siste dagene har j følt meg uvel, svimmel og småkvalm.. Kjenner heldigvis mye liv, ellers hadde j nok kontaktet sykehuset. Har sendt en beskjed til legen min da, bare for å høre hva han mener. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147181071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 10. mai 2015 #57 Del Skrevet 10. mai 2015 Frøkna holder seg i seteleie gitt! Var på ul igjen på fredag! D er visst ikke så mye fostervann j har heller, dermed mindre boltreplass..så legen trodde ikke hu kom til å snu seg.. 😕 dvs at j innen fredag må ha bestemt for om j vil prøve setefødsel eller ta keisersnitt! Huff, er som å velge mellom pest og kolera! Men å føde i seteleie er virkelig ikke fristende! Hvordan går d med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147189002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #58 Del Skrevet 10. mai 2015 Frøkna holder seg i seteleie gitt! Var på ul igjen på fredag! D er visst ikke så mye fostervann j har heller, dermed mindre boltreplass..så legen trodde ikke hu kom til å snu seg.. dvs at j innen fredag må ha bestemt for om j vil prøve setefødsel eller ta keisersnitt! Huff, er som å velge mellom pest og kolera! Men å føde i seteleie er virkelig ikke fristende! Hvordan går d med deg? Hun hadde ikke snudd seg, nei... Misunner deg ikke det valget du må ta. Nei, faktisk misunner jeg det virkelig ikke. Kunne ikke tenkt meg det selv i det hele tatt. Sa de noe ang. blodtrykk/eggehvite i urin og lite fostervann osv. Er det ille? Det går greit med meg. Veldig spent på morgendagen, da skal jeg både ta blodprøver og snakke med legen. Har så lyst til å bli satt i gang. Vil jo være 37 + 3 i morgen, så da skulle jeg tro det er et perfekt tidspunkt å gjøre det på. Hvis de vil drøye det så er jeg redd for at det ikke skal bli før om enda en uke pga. kristihimmelfartsdag, inneklemt fredag, helg osv... Nei, håååper sånn at jeg ikke blir skuffet i morgen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147189145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 10. mai 2015 #59 Del Skrevet 10. mai 2015 Nei, j synes d her er et vanskelig valg! Men samtidig heller j veldig mot keisersnitt altså! J må si d! J har en veldig god tone med fastlegen min, hun er helt fantastisk! Sendte noen mld med hun istad, hun kjenner meg godt..og mente at j er riktignok sterk både fysisk og psykisk, men j er ikke akkurat noen stor dame og dermed mener hun at min anatomi i forhold til bekkenet ikke egner seg til setefødsel. I tillegg skjer d ofte skader på underliv og blære. Også nevnte hun at sykehusene holder på med en statistikk om å få flest mulige vaginale fødsler..derfor vil de prøve å overtale til nettopp d! Så med hjelp fra legen min har j nok bestemt meg! Litt av noen drømme situasjoner vi sitter i her! Haha. Huff, noe skal d være liksom! Håper virkelig for både deg og babyen sin del at d skjer noe i morra! Har de ikke nærmest lovet deg d? Men hvorfor ta nye blodprøver nå, lurer j på?! Tar jo noen dager å analysere de også! Kan de ikke bare droppe d, og få satt igang den fødselen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147189604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #60 Del Skrevet 10. mai 2015 Nei, j synes d her er et vanskelig valg! Men samtidig heller j veldig mot keisersnitt altså! J må si d! J har en veldig god tone med fastlegen min, hun er helt fantastisk! Sendte noen mld med hun istad, hun kjenner meg godt..og mente at j er riktignok sterk både fysisk og psykisk, men j er ikke akkurat noen stor dame og dermed mener hun at min anatomi i forhold til bekkenet ikke egner seg til setefødsel. I tillegg skjer d ofte skader på underliv og blære. Også nevnte hun at sykehusene holder på med en statistikk om å få flest mulige vaginale fødsler..derfor vil de prøve å overtale til nettopp d! Så med hjelp fra legen min har j nok bestemt meg! Litt av noen drømme situasjoner vi sitter i her! Haha. Huff, noe skal d være liksom! Håper virkelig for både deg og babyen sin del at d skjer noe i morra! Har de ikke nærmest lovet deg d? Men hvorfor ta nye blodprøver nå, lurer j på?! Tar jo noen dager å analysere de også! Kan de ikke bare droppe d, og få satt igang den fødselen! Der som jeg tar blodprøver tar det bare et par timer å få svar Det er fordi de analyserer blodprøvene på samme lab som de blir tatt på. En del andre sykehus og legekontor må de sende prøvene til et annet sykehus for å få de analysert for det er ikke så mange sykehus som gjør akkurat denne typen analyser har jeg forstått. Jeg er heldig sånn sett. Så jeg tar blodprøvene kl. 8 om morgenen og når jeg har legetime kl. 11 så pleier svaret å være klar da Ja, det som de har sagt er "uke 37/38" Jeg mener jo selv at jeg er i uke 38 når jeg er 37 + 3. Men vet ikke hvor bokstavelig jeg skal ta dem. Noen av legene har sagt rett ut at jeg blir satt i gang i uke 37/38, mens noen av de har vært skikkelig vag og sagt sånn at det ser vi an uke for uke Håper jeg får en som vil sette meg i gang i morgen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147189746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 11. mai 2015 #61 Del Skrevet 11. mai 2015 Hvordan har d gått?? J er nysgjerrig nå altså!!! : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147191284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #62 Del Skrevet 11. mai 2015 Hvordan har d gått?? J er nysgjerrig nå altså!!! : ) Hei! Det gikk veldig fint i dag! Jeg er hjemme nå, men skal inn i morgen og settes i gang kl. 9 ENDELIG! Gallesyreverdiene fikk jeg faktisk ikke med meg hva lå på, men hun sa det var mye det samme som de to siste ukene, så ikke så verst da altså UL var fin, fortsatt var det mye fostervann og babyen vokste som normalt. Hodet var kommet godt ned i bekkenet (som jo er positivt med tanke på fødselen). Det gjorde det litt vanskelig å ta vekstestimat, men hun trodde utifra de målene hun fikk at han måtte være over 3 kg vertfall Hun sjekket meg også innvending, og sa at modningen var i gang. Jeg hadde 1-2 cm ca og livmorhalsen var "myk" som hun sa. Planen i morgen er å sette inn ballongkateter, med mindre jeg modnes en del mer i løpet av natten og får en cm eller to til, da kunne de kanskje ta vannet. Hadde ballongkateter sist, og det tok jo litt tid, men var veldig greit Regner med at det er godt mulig det ikke blir noe fødsel før på onsdag, da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147191334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 11. mai 2015 #63 Del Skrevet 11. mai 2015 Yey! Så gode nyheter!! 😄👏 da har du baby i armene iløpet av 1-2 dager! Tenk på d! Så herlig! Gallesyrene kan jo være hva de vil nå, så lenge du blir satt igang! 😉 Ballong kateter var d j fikk sist også, og d tok bare to timer, så datt den ut. Dagen etter fikk j noen tabletter vaginalt, og da var d smack smack 😉 så du som allerede har åpning og er moden kan d jo gå ganske kjapt med! Å så spennende! Masse lykke til i morgen! 😄 J venter og venter på fredagen! 😫 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147191495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #64 Del Skrevet 11. mai 2015 Yey! Så gode nyheter!! da har du baby i armene iløpet av 1-2 dager! Tenk på d! Så herlig! Gallesyrene kan jo være hva de vil nå, så lenge du blir satt igang! Ballong kateter var d j fikk sist også, og d tok bare to timer, så datt den ut. Dagen etter fikk j noen tabletter vaginalt, og da var d smack smack så du som allerede har åpning og er moden kan d jo gå ganske kjapt med! Å så spennende! Masse lykke til i morgen! J venter og venter på fredagen! Takk! Jeg hadde ballongen i et døgn sist. Men da kunne de ta vannet etter det og så begynte fødselen av seg selv etter det. Så jeg slapp både modningspiller og drypp, heldig sånn sett Blir spennende å se om det blir noe likt denne gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147191502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 11. mai 2015 #65 Del Skrevet 11. mai 2015 Hvor tidlig ble du satt igang sist? Tipper d går raskere nå, andregangs og kroppen virker veldig klar! Åh, misunner deg sånn at du er ferdig før 17.mai! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147191559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #66 Del Skrevet 11. mai 2015 Hvor tidlig ble du satt igang sist? Tipper d går raskere nå, andregangs og kroppen virker veldig klar! Åh, misunner deg sånn at du er ferdig før 17.mai! Ble satt i gang uke 37+3 da også tror jeg faktisk. Da satt de ballongen inn kl. 12 på tirsdagen og kl. 23 på onsdagen var han født. Hadde vært fint om det gikk raskere, ja =) Ja, jeg er glad jeg skal bli ferdig nå. Forrige gang forsvant kløen veldig raskt etter fødselen, så og si dagen etter. Håper den forsvinner raskt denne gangen også! Ble du kvitt kløen raskt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147192078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 11. mai 2015 #67 Del Skrevet 11. mai 2015 Da går d glatt nå vettu! Hehe 😉 hadde du epidural? J hadde ikke d..d må j denne gangen, og j gruer meg så til den! 😝 hater nåler! Kløen forsvant med en gang! Helt merkelig! J klør en god del nå altså, på kvelden, da kommer d! Fikk polaramin av legen på fredag..har prøvd d et par dager, har faktisk sovet hele natta de siste tre nettene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147192430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 11. mai 2015 Forfatter #68 Del Skrevet 11. mai 2015 Da går d glatt nå vettu! Hehe hadde du epidural? J hadde ikke d..d må j denne gangen, og j gruer meg så til den! hater nåler! Kløen forsvant med en gang! Helt merkelig! J klør en god del nå altså, på kvelden, da kommer d! Fikk polaramin av legen på fredag..har prøvd d et par dager, har faktisk sovet hele natta de siste tre nettene! Lenge siden du har tatt blodprøver av gallesyrene da? Polaramin har fungert litt her også, men ikke på det mest intense. Men jeg blir skikkelig trøtt og døsig, nesten svimmel og kvalm innimellom når jeg tar de, så jeg tar de omtrent bare rett før jeg skal legge meg, Jeg hadde ikke epidural sist, så håper jeg ikke trenger det nå heller. Prøver å ikke ha så mange spesifikke planer og ønsker for da blir jeg bare skuffet hvis ikke ting går som jeg ville. Så jeg er jo åpen for det meste, men håper det skal gå fint uten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147192474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufluffy Skrevet 11. mai 2015 #69 Del Skrevet 11. mai 2015 Lykke til i morgen!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147192539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #70 Del Skrevet 12. mai 2015 Lykke til i morgen!!! Takk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147193091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 12. mai 2015 Forfatter #71 Del Skrevet 12. mai 2015 Nå har jeg blitt lagt inn på observasjonsposten. Har tatt ctg sparketest. Men de har ikke kommet i gang med noe igangsetting ennå.... ☺ Kjeder meg litt, hehe. Og sånn passe kleint å være på rom med andre, men det får jeg tåle ☺ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147193599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2015 #72 Del Skrevet 12. mai 2015 Masse lykke til! Anonymous poster hash: 3b496...29b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147193634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VIL ha nr.2! Skrevet 12. mai 2015 #73 Del Skrevet 12. mai 2015 Åh! Masse masse lykke til!! 👏 snart har du babyen i armene! 😊 hold meg oppdatert! Gallesyre prøvene mine ble forresten tatt på fredag..ikke hørt noe så regner med de er ok. Er litt usikker på om polaramin hjelper..litt kanskje! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147193682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufluffy Skrevet 12. mai 2015 #74 Del Skrevet 12. mai 2015 Så spennende, Ikke lett å slappe av når man vet man skal igangsettes Var innlagt med nr 1 og kjedelig å gå å vente Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147194413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 13. mai 2015 Forfatter #75 Del Skrevet 13. mai 2015 God morgen! Ble med ett lite oppdateringer fra meg. Legen undersøkte meg litt før 13 i går. Da viste det seg at eg var blitt enda mer moden. Hun fikk 2 og en halv finger ca, og det var ikke vits med verken modningspiller eller ballongkateter. Dermed ble jeg overflyttet til føden og de tok vannet ca 1330. Vannet var lett misfarget, og jeg merket at de fulgte godt med på overvåkingen på hodet til babyen. Men han taklet alt bra. Riene begynte så smått ganske raskt og tok seg opp. Jeg hadde vel 4 cm på et tidspunkt og så sa det nesten PANG med skikkelig intense rier og jeg var oppe i 8 cm under en time senere. Da begynte jeg å få en del trykketrang også og det tok ikke lange tiden før de siste cm var på plass. De drøyet det litt før vi begynte med ordentlig pressing for å få han litt lenger ned. Det var en veldig fin fødsel der jeg følte jeg fikk jobbe meeed kroppen hele tiden. (Forrige fødsel lå jeg i flere timer og ble bedt om å knipe igjen fordi jeg fikk pressrier for tidlig, så det var mye bedre denne gang) Gutten vår var ute kl. 2117 tirsdag 12/5 og veide 3180 g. Han var 48 cm lang og vi har det veldig fint nå begge to ☺ Jeg fikk noen smårifter nedentil som de sydde, men det var ingenting å bekymre seg for. Hadde heller ikke noe smertelindring underveis, bortsett fra litt xylocain spray da hun skulle sy, så formen er fin nå i dag! Har vært på toalettet, og til og med stellet meg litt ☺ Tuuusen takk for de gode lykkeønskingene! Nå håper jeg at det går fintbmed dere begge og håper dere vil holde meg oppdatert også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206732-gallesyreverdier/page/3/#findComment-147195236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå