Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke selv erfaring med det, men har en god venninne som hadde det i sitt svangerskap.
Hun hadde ikke så høye verdier som deg, men hun var på slutten veldig dårlig.
Siste målingen hellenes i uke36 var 29, hun ble satt igang da hun var 37 uker og fødte på under 2 timer.
Kanskje kroppen bare ville ha ut ungen? :P
Dte var hennes første svangerskap.

Masse lykke til!

hei hei. Vært på kontroll igjen nå, Her har nok frøkna inntatt Buddha stilling og der blir hun.. Så keisersnitt er innvilget, og datoen blir 1.juni! 😳 hjelpes, nå begynner d å bli virkelig!

Og vending ble ikke nevnt, så da et vel ikke d praksis her..

I tillegg hadde gallesyrene økt littegrann, ikke mye men litt. Så om de fortsetter å øke vil j bli kontaktet om tidligere dato.

Hvordan går d med dere, rytme? Herlig babytid? 😊👶

hei hei. Vært på kontroll igjen nå, Her har nok frøkna inntatt Buddha stilling og der blir hun.. Så keisersnitt er innvilget, og datoen blir 1.juni! hjelpes, nå begynner d å bli virkelig!

Og vending ble ikke nevnt, så da et vel ikke d praksis her..

I tillegg hadde gallesyrene økt littegrann, ikke mye men litt. Så om de fortsetter å øke vil j bli kontaktet om tidligere dato.

Hvordan går d med dere, rytme? Herlig babytid?

Heeei!

Kjekt å høre fra deg ☺ Da er det jammen ikke lenge til du har babyen din også! Jeg tror nok at keisersnitt er lurt jeg.

Min lille gutt fikk en litt trøblete start. Han begynte å puste veldig raskt og noen blodprøver viste litt forhøyete infeksjonsparameter. Så da ble han overflyttet til barneklinikken Han vaŕ der i to dager og nå har jeg fått han tilbake på barsel siste natten her ☺ De tror nok at hanbhar inhalert noe av det misfargede fostervannet. Men han ble kvitt problemet selv og er bra no. Ammingen går også fint ☺

Men jeg er skikkelig glad for at jeg insisterte på å bli satt i gang nå. Det fostervannet var jo misfarget før de satt i gang fødselen, uten at det var mistanke om noe slikt på hvrrkenn ultralyd eller ctg. Misfarget fostervann er jo faktisk en av risikoene med cholestase.... Men de kan vel ikke si med sikkerhet at det var det sombgjorde det. Men nå er hanni allevfall frisk og god

Hvor langt på vei vil du være 1. Juni da?

Annonse

Hei : )

Uff da, aldri moro når de små trøbler! 😕 men j tipper d har med cholestasen å gjøre! Syns d er fortsatt er helt merkelig at de lot deg gå så lenge! D sier jo sitt at fostervannet var så misfarget og at lillegutt ble syk! Ikke bra! Heldigvis går d fint med dere nå 😊 når får dere dra hjem?

Gallesyrene mine hadde økt bittelitt på en uke nå, ikke mye men noe. Så ble tatt nye blodprøver, og om de fortsetter å øke vil keisersnittet bli gjort før 1.juni! Så her er de veldig på hugget da d gjelder cholestasen! Heldigvis!

Er så spent nå! Skal på informasjonsmøte om keisersnitt på tirsdag..d begynner å bli virkelig nå altså! 🙈 grugleder meg! Hehe. Mest av alt gruer j meg til epiduralen! 😣 hater nåler! Litt tragikomisk, for j jobber med sprøyter og nåler selv, men hater å måtte få d selv! 🙈😂

1.juni, da er j i uke 38. De trodde frøkna ville veie rett i underkant eller rett i overkant av 3kg da. Blir spennende å se om de har målt rett alle disse gangene!

Hei!

Nå er vi endelig hjemme. Gutten vår er erklært frisk og fin og alt virker som det er i skjønneste orden.

Kjempedeilig å komme hjem. I morgen skal vi til mine foreldre så de kan møte sitt nye barnebarn :) Tror ikke det blir noe særlig til 17. mai feiring på meg utenom det :P Er ikke meldt så veldig fint vær, egentlig. Men storebror må vel ut en tur for å se på toget og kanskje leke noen leker på skoleplassen. 

Da er det vel bare et par dager, så har du svar på de blodprøvene du tok nå sist? Det er bra de tar det på alvor i ditt tilfelle, ja. Jeg synes faktisk at de kunne vært litt mer på hugget i mitt tilfelle, men nå virker det som at alt går helt fint, så da vil jeg helst bare prøve å ikke tenke så mye på det! 

Hehe, jeg jobber også med sprøyter og nåler og det er jo null problem å være den som skal stikke ;) Men det blir nok ikke så gale som du frykter når alt kommer til alt. Du får bare tenke på babyen som snart skal komme ut til deg :)

God 17. mai!!

Åh så deilig å få komme hjem til 17.mai! Trille vogn og slippe kul akkurat den dagen! : ) d var et aldri så lite håp j hadde..Hehe, og slippe kul og slit på 17.mai! 🙈 men sånn ble d ikke!

Nei, d er helt klart at de burde vært mer på hugget i ditt tilfelle! Er jo en grunn til at han ble syk etter fødsel tenker j da.. Om du skal ha Nr 3, blir d vel andre boller! Men du er kanskje ferdig nå? 😉

Puh, 1.juni virker så grådig lenge til! Og i går hovnet beina mine skikkelig opp! Guri, føttene går i ett med anklene! Helt vanvittig! Våknet i dag og de er like ille! D er SÅ vondt og ubehagelig! D sprenger helt opp til lårene!

Sitter å venter på å komme inn til jordmor nå ( avtalt time ), får hu ta en titt på pailabbene mine 😝

J oppdaget også istad at de mest sannsynlig hadde ringt meg fra sykehuset! D liknet veldig på et Nr de har ringt fra tidligere! J rakk selvfølgelig ikke tlf 😕 og de tar den ikke når j ringer opp igjen! Nysgjerrig på hva d gjaldt! Begynte å tenke på blodprøve svarene. De ringer vel tilbake om d er noe spesielt!

Kos deg masse med lillegutt 😊

Åh så deilig å få komme hjem til 17.mai! Trille vogn og slippe kul akkurat den dagen! : ) d var et aldri så lite håp j hadde..Hehe, og slippe kul og slit på 17.mai! men sånn ble d ikke!

Nei, d er helt klart at de burde vært mer på hugget i ditt tilfelle! Er jo en grunn til at han ble syk etter fødsel tenker j da.. Om du skal ha Nr 3, blir d vel andre boller! Men du er kanskje ferdig nå?

Puh, 1.juni virker så grådig lenge til! Og i går hovnet beina mine skikkelig opp! Guri, føttene går i ett med anklene! Helt vanvittig! Våknet i dag og de er like ille! D er SÅ vondt og ubehagelig! D sprenger helt opp til lårene!

Sitter å venter på å komme inn til jordmor nå ( avtalt time ), får hu ta en titt på pailabbene mine

J oppdaget også istad at de mest sannsynlig hadde ringt meg fra sykehuset! D liknet veldig på et Nr de har ringt fra tidligere! J rakk selvfølgelig ikke tlf og de tar den ikke når j ringer opp igjen! Nysgjerrig på hva d gjaldt! Begynte å tenke på blodprøve svarene. De ringer vel tilbake om d er noe spesielt!

Kos deg masse med lillegutt

Jeg vet helt ærlig ikke om det blir noen flere babyer på oss. Aner jo ikke om vi vil ha, for det første. Men synes det er litt skummelt også. Tenkte at jeg ville be om en samtale på sykehuset eller noe hvis vi vurderer det igjen. Men det blir uansett en god stund til saken i det hele tatt blir vurdert :P

Det hørtes jo helt forferdelig ut med så hovne bein! Jeg har ikke vært hoven under graviditeten, men fikk faktisk en del vann i kroppen etter at han var født. Hjalp å sitte med beina høyt da. Bruker du slike støttestrømper?

Ja, du får si hvis de sier noe mer om blodprøvene :) Bare 2 uker igjen til 1.juni nå! =) 

J skulle IKKE ha flere etter alt med 1.mann..Hehe, gikk over d gitt 😉 men etter dette er d slutt! Nå er j ferdig!

D er skikkelig vondt og ubehagelig med de beina! De er ikke blitt noe bedre heller! Jordmor likte de ikke. I tillegg hadde sf målet mitt flatet helt ut. Nå ligger d godt under d grønne feltet. Så hun ringte rett til sykehuset, skal inn på kontroll dit i morgen. Blodtrykket var 150/75 og spor av eggehvite i urin. J skal jo uansett inn dit på møtet om ks i morra, så d passer jo bra 😉

J bruker støttestrømper, men idag og i morra dropper j d, sånn at de får se de beina live!

De ringte opp igjen fra sykehuset etterhvert, d var hun legen j hadde vært hos på fredag, som bare ville j skulle inn å ta nye galleprøver denne uka 😉 svaret på de j tok sist kommer i morra.

J skulle IKKE ha flere etter alt med 1.mann..Hehe, gikk over d gitt men etter dette er d slutt! Nå er j ferdig!

D er skikkelig vondt og ubehagelig med de beina! De er ikke blitt noe bedre heller! Jordmor likte de ikke. I tillegg hadde sf målet mitt flatet helt ut. Nå ligger d godt under d grønne feltet. Så hun ringte rett til sykehuset, skal inn på kontroll dit i morgen. Blodtrykket var 150/75 og spor av eggehvite i urin. J skal jo uansett inn dit på møtet om ks i morra, så d passer jo bra

J bruker støttestrømper, men idag og i morra dropper j d, sånn at de får se de beina live!

De ringte opp igjen fra sykehuset etterhvert, d var hun legen j hadde vært hos på fredag, som bare ville j skulle inn å ta nye galleprøver denne uka svaret på de j tok sist kommer i morra.

Hvordan går det? :)

Hei! Her ble d brått endringer gitt..ting så bra ut på ul i går, så Ble j oppringt fra sykehuset idag..og galleprøvene j har vært inne og tatt jevnlig har nå begynt å stige. Så j har nå utviklet alvorlig svangerskapskløe! De var ikke mer enn på 17, men har økt fra 2-17 på bare en uke...

Så i morgen blir d gjort vendingsforsøk, om d er vellykket blir fødselen satt igang. Er d ikke vellykket, blir keisersnittet fremskyndet til førstkommende mandag eller tirsdag! 😳 hjelpes! Nå ble ting plutselig veldig nært! Nå skjer d!

Litt forskjell på tiltakene man gjør fra der du er til her j er! Nok en gang ser vi d! 😕

Annonse

Hei! Her ble d brått endringer gitt..ting så bra ut på ul i går, så Ble j oppringt fra sykehuset idag..og galleprøvene j har vært inne og tatt jevnlig har nå begynt å stige. Så j har nå utviklet alvorlig svangerskapskløe! De var ikke mer enn på 17, men har økt fra 2-17 på bare en uke...

Så i morgen blir d gjort vendingsforsøk, om d er vellykket blir fødselen satt igang. Er d ikke vellykket, blir keisersnittet fremskyndet til førstkommende mandag eller tirsdag! hjelpes! Nå ble ting plutselig veldig nært! Nå skjer d!

Litt forskjell på tiltakene man gjør fra der du er til her j er! Nok en gang ser vi d!

oj! ja det er jammen forskjell, da! lykke til imorgen. vending hadde jo vært supert, men det er kanskje ikke så gode odds på om de klarer det? 

:) uansett kjekt at babyen snart kommer da! håper du er klar ;) 

Takk dere! 😱

J grugleder meg virkelig! Hørt mye forskjellig da d gjelder vending..stor forskjell på om d lykkes eller ikke. I tillegg må kriterier ligge til rette også for at man kan lykkes. D må være nok fostervann, d må være nok plass, babyen må ikke ligge for langt ned i bekkenet..etc. Så j er veldig spent! Hvis j må ut igjen og vente ril mandag eller tirsdag med ks, blir j litt skuffa kjenner j! Nå klør j så mye at d virkelig ødelegger nattesøvn! 😣 hvorfor kan de ikke bare få henne ut liksom?

Takk dere!

J grugleder meg virkelig! Hørt mye forskjellig da d gjelder vending..stor forskjell på om d lykkes eller ikke. I tillegg må kriterier ligge til rette også for at man kan lykkes. D må være nok fostervann, d må være nok plass, babyen må ikke ligge for langt ned i bekkenet..etc. Så j er veldig spent! Hvis j må ut igjen og vente ril mandag eller tirsdag med ks, blir j litt skuffa kjenner j! Nå klør j så mye at d virkelig ødelegger nattesøvn! hvorfor kan de ikke bare få henne ut liksom?

Var vendingen vellykket? :)

Nei, vending var ikke vellykket! Hun hadde virkelig plantet rumpa si godt ned i bekkenet! Men j slapp heldigvis å vente til over helga! D ble ks i går ettermiddag, prinsessa var ute kl 18.39 i går! 😊💞 selvfølgelig helt perfekt! Hihi. Veide 3075gram. Lengde får de ikke målt enda pga seteleie, hun ligger litt frosk enda, Hehe. Vi koser oss masse, men j har ganske heavy smerter etter ks, og mye etter rier i tillegg til luft i magen! Som er umulig og vondt å prøve å få ut! 😤 d er utrolig deilig at d er over! 😊

Endret av VIL ha nr.2!

Gratulerer så masse :D :D

Det var godt å høre at alt gikk fint i alle fall! Håper dere koser dere masse nå fremover.

Vi hadde helsesøster på besøk i går og godgutten min har lagt godt på seg og tatt igjen fødselsvekten :) Deilig at ammingen går fint til tross fr at det ble noen dager på barneklinikken der jeg ikke fikk ammet så mye :) 

har du kommet i gang med amming etter keisersnittet? :)

Tusen takk! Aahh, FOR noen smerter d følger med keisersnitt!! 😖 j har aldri i mitt liv hatt så vondt! Nå begynner d endelig å gå fremover, j ser enden i tunellen! 😊 var ute av rommet mitt for første gang i går, og møtte snuppa sine besteforeldre, tanter og onkler 😊 d var kos! Og formen er enda bedre idag, satser på å reise hjem i morgen! Koden på Ammingen er også endelig løst! Hun var kjempe vanskelig å amme, måtte ha hjelp hver gang! Men nå har j begynt å forstå henne og hva hun vil!😊 og nå husker j også med litt gru de såååre brystvortene!! 😖😖

Magen derimot er ikke igang! 😣 d er jo så vondt i såret, og flaut å spørre etter noe hjelpemidler 🙈

Så godt å høre at d er bra med dere! Hvor mye gikk han ned i begynnelsen? Har ikke veid frøkna etter fødsel j..d må j gjøre etterpå!

D er så nervepirrende når ammingen går litt skeis, man vil jo ikke miste melken! Bra dere er igang! 😊👍

Tusen takk! Aahh, FOR noen smerter d følger med keisersnitt!! j har aldri i mitt liv hatt så vondt! Nå begynner d endelig å gå fremover, j ser enden i tunellen! var ute av rommet mitt for første gang i går, og møtte snuppa sine besteforeldre, tanter og onkler d var kos! Og formen er enda bedre idag, satser på å reise hjem i morgen! Koden på Ammingen er også endelig løst! Hun var kjempe vanskelig å amme, måtte ha hjelp hver gang! Men nå har j begynt å forstå henne og hva hun vil! og nå husker j også med litt gru de såååre brystvortene!!

Magen derimot er ikke igang! d er jo så vondt i såret, og flaut å spørre etter noe hjelpemidler

Så godt å høre at d er bra med dere! Hvor mye gikk han ned i begynnelsen? Har ikke veid frøkna etter fødsel j..d må j gjøre etterpå!

D er så nervepirrende når ammingen går litt skeis, man vil jo ikke miste melken! Bra dere er igang!

Han hadde gått ned litt over 210 g. da vi reiste hjem. Så det var helt innafor. Men da hadde de jo gitt han litt mme på barneklinikken på natten og slikt. Så jeg var spent på om han skulle fortsette å ta til seg næring når han gikk tilbake til bare morsmelk. Var også spent på om jeg hadde nok melk siden jeg ikke fikk ammet han så ofte som jeg burde, men det gikk seg til :) 

Uff. Misunner deg ikke smertene, men godt å høre at det blir bedre for hver dag :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...