Gå til innhold

Er det noen som har vært i tyrkia tidlig i mai, som kan kikke hit litt?

Anbefalte innlegg

Tenkte å dra til tyrkia tidlig i mai, men nå blir jeg fortalt at det er så kaldt i vannet i havet og i bassengene, som ikke er oppvarmet, at man ikke orker å bade.

Jeg tenkte koselig badeferie med jentungen som elsker vann, men hvis vannet er så kaldt som det sise, kan jo ferien bli en fiasko.

Erfaringer, vær så snill å fortell.

Og til dere som har vært i tyrkia i månedskiftet mai/juni, hvordan var badetemperaturene da? Jeg vurderer å forskyve turen noen uker.

Anonymous poster hash: e64df...f98

Fortsetter under...

Mai/juni er bedre! Vi hadde da 27 grader og helt fin badetemp:)

Søsteren min var i Tyrkia i mai i fjor, de hadde det topp, men hun er 20 da. Så kanskje ikke så nøye på badetemp:)

Anonymous poster hash: 6e00b...77d

Vi dro rett etter 17. mai for noen år siden. Vi var kjempeheldige med været. Vi badet både i bassenget og i sjøen. Men det var ikke veldig varmt i vannet da. Men vi fikk duppet oss. I lufta var det helt perfekt. Hadde med meg en 3 åring.

Det var litt kjølig på kvelden, så da var det godt med en god genser.

Jeg personlig ville ikke reist tidligere enn vi gjorde. Men jeg har ingen erfaring med det. Men en norsk sommer får dere sikkert, men litt kaldt i vannet.

Anonymous poster hash: ac7b4...4e3

Vi reiste 13 mai i fjor. Det var helt fantastisk. Veldig varmt på dagen og kvelden og svalt på natt og tidlig morgen. Bassenget var fullt brukbart med god temperatur og havet var absolutt til å bade i. Rundt 23 grader. 35 i lufta. endel bølger der vi var men det finnes roligere strender. For oss og spesielt reisefølget vårt var dette en perfekt tid å reise på.

Anonymous poster hash: 0d77b...b3f

Tenkte å dra til tyrkia tidlig i mai, men nå blir jeg fortalt at det er så kaldt i vannet i havet og i bassengene, som ikke er oppvarmet, at man ikke orker å bade.

Jeg tenkte koselig badeferie med jentungen som elsker vann, men hvis vannet er så kaldt som det sise, kan jo ferien bli en fiasko.

Og til dere som har vært i tyrkia i månedskiftet mai/juni, hvordan var badetemperaturene da? Jeg vurderer å forskyve turen noen uker.

var der i mars 2012, da var det nydelig sommervarme men for kaldt til å bade (og kaldt på kveldene når solen gikk ned) 

da vi var der i mai samme år var det skikkelig sommer. var på stranden hver dag, og absolutt ikke for kaldt i vannet. hadde barn med på 2 og 8 da. perfekt.

Annonse

Og til dere som har vært i tyrkia i månedskiftet mai/juni, hvordan var badetemperaturene da? Jeg vurderer å forskyve turen noen uker.Anonymous poster hash: e64df...f98

var der i mars 2012, da var det nydelig sommervarme men for kaldt til å bade (og kaldt på kveldene når solen gikk ned) 

da vi var der i mai samme år var det skikkelig sommer. var på stranden hver dag, og absolutt ikke for kaldt i vannet. hadde barn med på 2 og 8 da. perfekt.

Når i mai var dere der?

hilsen hi

Var der ei uke i begynnelsen på mai for noen år siden. Det regnet vel ca halvparten av tiden vi var der, noe som la en liten demper, men fin temp både på land og i vann. Vi var nå på båtturer, og badet i sjøen og koste oss vi :) 

Men en er nok garantert bedre vær, og kanskje varmere temp i slutten av mai. 

Anonymous poster hash: 16aa4...324

Var i antalya 10-20 mai ifjor. Deilig på land, masse sol og 1åringen løpte rundt naken hele tiden. Men hun var redd bølger så vi kjente nesten ikke på vannet. Var ok for meg og vasse litt men hadde ikke ligget der mange timer.

Bassenget var så kaldt at hun ble en ispinne på få minutter.

vi reiste 3 mai i fjor. Det var dårlig vær 4 av 7 dager. Bassengene var iskalde. Havet var faktisk mye varmere. Vi badet 1 gang i bassenget tror jeg. Ellers var det ikke sånn at du gikk ut på verandaen om morgenen å tenkte: ååå deilig varmt vær. Jeg var skuffet. Det regnet flere dager også, så vi måtte være inne på hotellet... øhh bortkastet penger etter min smak. Jeg har vært i Tyrkia i juli også, det var HERLIG =)

Hvorfor drar du ikke heller til Gran Canaria for eksempel. Der er det varmere. Og billigere=)

Så utrolige forskjellige opplevelser, dette er nesten ikke til å bli klok på. Men ser at de fleste synes vannet var kaldt i mai. Og varmt nok vann til at ungen kan bade er trolig det aller viktigste for ferien.

hi

Annonse

Dro 2. mai et år, litt kjølig (dvs. under 20 grader) første dagen, deilig og varmt etter det . Badet i sjøen og det var deilig vann, men det var ikke så mange på stranda. Prøvde ikke bassenget, men mange badet der ( vet ikke om det var oppvarmet).

Anonymous poster hash: 8a7a7...fd3

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg var i Tyrkia i april for 22 år siden 😂😂😂 herrefred hvor fort tiden går! I alle fall, jeg var ni år da og nærmest bodde i bassenget.

Har også vært der i juni, i 98. Da var det mer enn varmt nok. I august 2008 var det nesten for mye for min del.

Var i Egypt des/jan 2009/10, da var det varmt og godt på dagen, og kjølig på kvelden. Bassengene var iskalde, men havet var av en eller annen grunn varme nok til at det var deilig å bade. Og jeg haaater å fryse.

Var i Tyrkia i fjor i slutten av april. Syns det var fantastisk! Det var litt kaldt i bassenget enkelte dager, men vi badet hver dag ten problemer. Vi bare vasset i vannet så der husker jeg ikke hvordan tempraturen var. 

Men gudameg - sola stekte godt nok ja! Var overskyet om morgenen, men solfylt resten av dagen (alle dagene!). Var over 20 grader alle dagene, husker ikke nøyaktig tempratur. Litt kjølig om kveldene, men det var bare slik at man måtte bruke en cardigan liksom. Var på Gran Canaria i februar og hutret og frøys, myyye varmere i Tyrkia i april. 

Jeg er ikke noe fan av ekstremt varme, så for meg er mai - juni best å reise til Tyrkia på. 

Anonymous poster hash: 24c44...18e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...