Gå til innhold

Vi skal pusse opp badet vårt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker veldig tips.

Vi tenker å bruke feriepengene våres til dette. Heller dra på telttur i marka i ferien istedet for pengeslukferie..

Flis eller våtromsbelegg?

Finnes det fine våttomsbelegg? Link?

Hva skal vi ha på veggene? Flis, plater eller belegg?

Skal ha dusjsone. Ikke kabinett.

Jeg blir veldig glad for linker med tips.

Anonymous poster hash: faa8e...272

Fortsetter under...

Skrevet

Våtromsbelegg. Det kommer ikke en flis inn i mitt hus! Det er jo ikke vanntett. Membran + våtromsplater ville jeg valgt på veggen, men aller helst dusjkabinett.

Anonymous poster hash: 7562c...217

Skrevet

Og jeg ville helt klart valgt flis. Helst litt store liggende fliser på veggen. Men vær obs på at ingen rørleggere etc anbefaler dusjing rett på flisene. Men dusjkabinett er faren for fuktskader over tid veldig mye mindre.

Anonymous poster hash: 2e274...f2b

Skrevet

Takk, er et vanskelig valg.

Noen som har linker å dele da?

Jeg trenger inspirasjon.

Skrevet

Både berry alloc og fibotrespo har våtromsplater som ser ut som fliser. Våtromsbelegg på gulv syns jeg ikke er like fint som fliser, men det er jo det tryggeste valget mhp fuktskader og enklere å vaske😀 man kan jo selvfølgelig legge fliser oppå våtromsbelegget hvis man vil, så blir våtromsbelegget membranen😀

Anonymous poster hash: 8ded2...0e7

Annonse

Skrevet

Dytte

Skrevet

Da blir det trolig våtromsbelegg og plater.

Dette pga tryggest og ikke minst rengjøringen.

Rengjøring av flisefuger er mye arbeid hvis en vil ha det fint fikk jeg beskjed av. Snakket med flere som angrer på flisevalg.

Så selv om fliser er finest , så velger vi det mest praktisk.

Tar gjerne imot tips til fine bekegg og plater. Pris er ikke så nøye.

Farger da? Er det fint med belegg som har tregulvlook?

Skrevet

Har plater på det ene badet og er utrolig fornøyd.

Anonymous poster hash: bffe0...7d4

Skrevet

Hva med flis på gulv og i dusj (med mindre dere velger kabinett), og en fin baderomstapet på veggene? Vi pusset nettopp opp badet og har rett og slett bare malte vegger, med membran under malingen. Gipsvegger under der igjen. Veldig fint!

Skrevet

Hva med flis på gulv og i dusj (med mindre dere velger kabinett), og en fin baderomstapet på veggene? Vi pusset nettopp opp badet og har rett og slett bare malte vegger, med membran under malingen. Gipsvegger under der igjen. Veldig fint!

Det er jo i dusjsonen det er vanskeligst og rengjøre fugne, samt at det er der det er fare for at det kan bli lekasje. Så i dusjsonen vil vi ihvertfall ha vinylgulv.

Kunne kanskje heller tatt flis på resten av badet, men nå blir det nok vinyl på hele. Heller sikkert og tett bad, enn finest med fare for fuktskader etter 5-10 år.

Ønsker bilder og tips til fine løsninger med vintl.

Skrevet

Og jeg ville helt klart valgt flis. Helst litt store liggende fliser på veggen. Men vær obs på at ingen rørleggere etc anbefaler dusjing rett på flisene. Men dusjkabinett er faren for fuktskader over tid veldig mye mindre.

Anonymous poster hash: 2e274...f2b

Joda. De anbefaler det. Ingen av de vi hadde kontakt med (og det var mange), så noen grunn til å bruke kabinett med dagens produkter.

Anonymous poster hash: 9c897...d4e

Skrevet

Det er jo i dusjsonen det er vanskeligst og rengjøre fugne, samt at det er der det er fare for at det kan bli lekasje. Så i dusjsonen vil vi ihvertfall ha vinylgulv.

Kunne kanskje heller tatt flis på resten av badet, men nå blir det nok vinyl på hele. Heller sikkert og tett bad, enn finest med fare for fuktskader etter 5-10 år.

Ønsker bilder og tips til fine løsninger med vintl.

Dere har ikke vurdert dusjkabinett, da? Denne var litt fin synes jeg, ser ut som marokkanske fliser:

http://www.gulvdeal.no/gulvbelegg/vinylbelegg-bad/gulvbelegg-vatrom-herskapsgra/

Annonse

Skrevet

Ville mye heller hatt fliser og dusjkabinett. Vinylgulv er ikke lekkert. Greit på et vaskerommet/ekstra bad, men ikke på hovedbadet.

Anonymous poster hash: 2b7df...cca

Skrevet

Vi hadde tenkt til å kjøpe billige fliser fra mega flis f.eks. men da rørleggeren hørte det,advarte han oss mot dette. De trekker inn mye mer vann enn de som koster litt. Vi kjøpte da fra fagflis. Vi kjøre også en sånn vanntett, la begge flisene opp i en bøtte med vann i 24 t. Eller noe. Og vi merka stor forskjell. Vi dusjer rett på flisene

Anonymous poster hash: 7b331...a2a

Skrevet

Fliser blir aldri helt tette og er ikke meningen de skal være det. Så lenge membranarbeidet er utført skikkelig, skal det gå fint å dusje rett på fliser. Men man kan jo aldri vite helt sikkert om membranen er tett. Derfor tryggest å bruke dusjkabinett. Jeg hater likevel dusjkabinett og kommer til å ha dusjnisje på vårt bad og tar heller (den lille) risikoen.

Anonymous poster hash: 58044...813

Anonymous poster hash: 58044...813

Skrevet

Takk. Dusjkabinett blir det ikke, det er sikkert.

Det finnes noen helt ok vinylbelegg, så blir det. Mulig jeg tar et annet belegg i dusj, slik at det blir litt brytning.

Usikker på om skal velge flismønster eller parkettmønster.

Skrevet

Vi pussa opp badet i fjor sommer og valgte gerflor panda-belegg. Er kjempefornøyd. Syns det er finere på ordentlig enn på bildet på gerflors hjemmeside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...