Gå til innhold

Oslo 17 Mai. For aller første gang. Hvor skal vi bo?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ett par som har en 9 åring, av div årsaker ser det ut til at vi blir i oslo fra 15 til 18 mai.

Vi må bo på hotell.Gjerne sentralt, og billig, og der det er ok å bo i 3 dager.

Vi har ikke bil,  og er ukjente med t bane og trikk, har ikke slikt her vi bor.

Tips?

Anonymous poster hash: b3b52...bcf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut frognerhouse. http://www.frognerhouse.no/?gclid=COXq88ekxcQCFcr3cgodPkwA9Q

Ellers ville jeg helst booket via airbnb (har lagt inn datoer for deg) 

https://www.airbnb.no/s/oslo?checkin=15.05.2015&checkout=18.05.2015&guests=3&source=bb&ss_id=heu64x78

Vi er ett par som har en 9 åring, av div årsaker ser det ut til at vi blir i oslo fra 15 til 18 mai.

Vi må bo på hotell.Gjerne sentralt, og billig, og der det er ok å bo i 3 dager.

Vi har ikke bil,  og er ukjente med t bane og trikk, har ikke slikt her vi bor.

Tips?

Anonymous poster hash: 60fef...091
Skrevet

Samtidig som du finner hotell så vill jeg anbefale deg og booke plass i en restaurant 17.mai slik at dere har en plass og spise, det er fult det da ☺

Skrevet

Frogner house.... takker for link. Men jeg fant ikke heilt ut av det. Det er en leilighet, og ikke ett hotell, men så var det tilegg for vask og sengetøy? Så vi må vaske leiligheten da?

Men jeg bør kanskje ringe å snakke , med dem....

Takk for gode linker jenter.

Skrevet

Skulle jeg først bodd på hotell i Oslo 17. mai, ville jeg vurdert et av de som ligger langs Karl Johan. Litt dyrere, ikke ekstremt, og tilgang på orkesterplass til toget. Det kan ellers være litt slitsomt å bevege seg i sentrum under toggåingen.

Anonymous poster hash: 28d12...803
Skrevet

Skulle jeg først bodd på hotell i Oslo 17. mai, ville jeg vurdert et av de som ligger langs Karl Johan. Litt dyrere, ikke ekstremt, og tilgang på orkesterplass til toget. Det kan ellers være litt slitsomt å bevege seg i sentrum under toggåingen.

Du får ikke rom mot KJ på 17. mai, de er fullbooket fra år til år. 

Anonymous poster hash: c9e2e...8fc

Skrevet

Du får ikke rom mot KJ på 17. mai, de er fullbooket fra år til år. 

Anonymous poster hash: c9e2e...8fc

Jeg vet det, men utsikten fra f.eks spisesal i annen etasje er langt å foretrekke for gatemylderet. Også deilig å kunne gå litt til og fra, siden toget varer i tre og en halv evighet.

Skrevet

Hva med thon hotell slottsparken da, og så går vi opp til slottet??

Og hbor er det fint å spise? Bokke på den resturangen til hotellet, eller nedpå egon på oslo s......

Skrevet

Og hbor er det fint å spise? Bokke på den resturangen til hotellet, eller nedpå egon på oslo s......Anonymous poster hash: b3b52...bcf

Og hbor er det fint å spise? Bokke på den resturangen til hotellet, eller nedpå egon på oslo s......Anonymous poster hash: b3b52...bcf

Vi har en 9 åringvspm bare skal se, og kose seg. Hvor får vi sett mest mulig??

Skrevet

Og hbor er det fint å spise? Bokke på den resturangen til hotellet, eller nedpå egon på oslo s......

Thon er sikkert fint.

Det er OVERHODET ingen grunner til å spise på Egon. Noensinne. Dårlig og dyr mat, fraværende service, utelukkende befolket av harrytasser fra ytre enfold.

De fleste restauranter er overfylte og hektiske på 17. mai, men du kan gjøre det ekstremt mye bedre enn Egon, altså. I sentrum er ålreite alternativer f.eks Tabibito (asiatisk) eller Dinner (kinesisk) i Stortingsgata, Brunello (italiensk) ved Oslo City, Nippon Art (japansk),  Fjord (fiskerestaurant), Vognmand Nilsen (norsk/crossover) ved Teaterplassen, Illegal Burger i Møllergata eller Munchies (burgere), Pjoltergeist (europeisk/crossover) eller en av de mange indiske på Grønland (der får du ikke booket, men det er ikke alltid overfylt på den kanten).

Skrevet

Thon er sikkert fint.

Det er OVERHODET ingen grunner til å spise på Egon. Noensinne. Dårlig og dyr mat, fraværende service, utelukkende befolket av harrytasser fra ytre enfold.

De fleste restauranter er overfylte og hektiske på 17. mai, men du kan gjøre det ekstremt mye bedre enn Egon, altså. I sentrum er ålreite alternativer f.eks Tabibito (asiatisk) eller Dinner (kinesisk) i Stortingsgata, Brunello (italiensk) ved Oslo City, Nippon Art (japansk), Fjord (fiskerestaurant), Vognmand Nilsen (norsk/crossover) ved Teaterplassen, Illegal Burger i Møllergata eller Munchies (burgere), Pjoltergeist (europeisk/crossover) eller en av de mange indiske på Grønland (der får du ikke booket, men det er ikke alltid overfylt på den kanten).

Tror ikke akkurat Pjoltergeist faller i smak hos noen som tenker seg på Egon, samt har med seg en niåring 😝

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Du vet det kanskje ikke, men oslo,på,17. mai er vakkert på tv, men et helvete i virkeligheten. Milliarder mennesker, kø over alt, fullt over alt, ikke mulig å få taxi eller komme seg inn på trikken. Men hvis du ser på det som en eksotisk opplevelse, ja da kan dere få det ok. Men plangegg dagen, bestill spistested etc.

Skrevet

Samtidig som du finner hotell så vill jeg anbefale deg og booke plass i en restaurant 17.mai slik at dere har en plass og spise, det er fult det da ☺

Ingen restauranter i Oslo tar bord reservasjon 17. mai.

Anonymous poster hash: 3c7bb...7ec

Skrevet

Ingen restauranter i Oslo tar bord reservasjon 17. mai.

Anonymous poster hash: 3c7bb...7ec

Ehm, jo? Vi hadde for eksempel reservert bord her http://www.brasserie45.no/i fjor. 

Anonymous poster hash: c66f3...61f

Skrevet

Du vet det kanskje ikke, men oslo,på,17. mai er vakkert på tv, men et helvete i virkeligheten. Milliarder mennesker, kø over alt, fullt over alt, ikke mulig å få taxi eller komme seg inn på trikken. Men hvis du ser på det som en eksotisk opplevelse, ja da kan dere få det ok. Men plangegg dagen, bestill spistested etc.

Jeg "ser" poenget ditt. Men for oss som kommer fra ei luta fjellbygd, virker dette spennende. Det er snnsynligvis første og siste gang vi skal dit.

Vi har nå fått rom på thon hotell cecil, og tenker at det er ett ok utgangspungt....... ???

Skrevet

Ingen restauranter i Oslo tar bord reservasjon 17. mai.Anonymous poster hash: 3c7bb...7ec

Ehm, jo? Vi hadde for eksempel reservert bord her http://www.brasserie45.no/i fjor.    Anonymous poster hash: c66f3...61f
vi har bestilt rom på thon hotel cecil. Da gjelder det å finne en resturang vi kan reservere på som kan være koselig for 9 åringen.....

Men jeg ser jo at det sikkert er som du sier, men for oss landsens folk, fra langt uti huttiheiti om vi skal bruke dronningens egne ord.....så er dette en engangs mulighet.....

Skrevet

Jensen bøfhus. Perfekt for barn og greit for voksne

Anonymous poster hash: d465b...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...