Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Å få gjennom kroppen? Jobber på kjøkken på en fastfood-resturant. Er noe galt med ene stikkontakten vi har, og i dag var fryseren blitt koblet til denne. Da jeg tok i både fryseren og grillen fikk jeg støt, kjente det i hele armen. Dum som jeg er klarte jeg å gjøre dette et par ganger før sjefen fikk fiksa det. lenge etter følte jeg det kriblet i hånda. Noen som vet om dette kan være farlig? Strømmen har jo gått gjennom kroppen og hjertet.. Anonymous poster hash: 54b47...90d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Du skal til observasjon på sykehuset etter sånt. Anonymous poster hash: cf02d...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Selv om det har gått nesten 12 timer? Anonymous poster hash: 54b47...90d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Det er helt umulig å vite, for hva man tåler er individuelt og man kan få skader av mindre støt også. En kollega av en kompis døde dagen etter at han fikk støt. Han fikk støt fra en stikkontakt (han er rørlegger). Han trodde at om man ikke dør med en gang så tåler man det. Dagen etter døde han, og obduksjonen viste et brannsår på baksiden av hjertet. Man skal ikke tøyse med sånt altså. Anonymous poster hash: 907a4...7e1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Åh, at det går an å bli så dum. Sånt spør du jo selvfølgelig legen om!!!!! Anonymous poster hash: 17bd0...57f
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Man skal normalt reise rett til sykehuset etter støt. Min mann er elektriker, så han vet dette godt (jeg er derimot ikke i samme rom som ham nå, så kan ikke spørre hvor mye som er farlig å få i kroppen, men tror han har nevnt at all strøm som går gjennom hjerte, skal tas til observasjon på sykehuset). Og støt fra stikkontakt skal man reise til sykehuset med uansett.Jeg ville ringt legevakta, siden det er gått 12 timer. Ellers ville jeg bedt deg reise rett ned dit med det samme. Anonymous poster hash: cf02d...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Hadde kurs om dette her i dag på jobb faktisk. Ja, dersom du har strømgjennomgang i hjertet bør du kontakte legevakten slik at de kan observere hjerterytme osv. Det går nok helt fint med deg, men ville ringt legevakten og sjekket :-) Anonymous poster hash: 6ae4b...362
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Ring legevakten og spør. Da jeg fikk strøm gjennom kroppen måtte jeg komme inn og ta en sånn test hvor de fester elektroder rundt på kroppen og sjekker hjertet for rytmeforstyrrelser o.l. Anonymous poster hash: 907a4...7e1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 EKG var helt fin, trengte ikke å bekymre meg. stikkontakten på jobb blir kobla ut slik at dette ikke skjer igjen:) -HI Anonymous poster hash: 54b47...90d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Å få gjennom kroppen? Jobber på kjøkken på en fastfood-resturant. Er noe galt med ene stikkontakten vi har, og i dag var fryseren blitt koblet til denne. Da jeg tok i både fryseren og grillen fikk jeg støt, kjente det i hele armen. Dum som jeg er klarte jeg å gjøre dette et par ganger før sjefen fikk fiksa det. lenge etter følte jeg det kriblet i hånda. Noen som vet om dette kan være farlig? Strømmen har jo gått gjennom kroppen og hjertet.. Anonymous poster hash: 54b47...90d Så lenge det har gått fint etter du fikk strøm i deg så er det ikke noe som kan skje etterpå En elektriker på jobb her fikk så mye strøm i seg en gang at han ble kastet bakover og ble svart i ansiktet, håret sto rett opp. Han var bevisst, men folk ringte jo ambulanse. De undersøkte han ikke eller noe, sa bare at om han er din i formen etterpå er det ikke farlig lenger. Selv om det KUNNE gått galt... Anonymous poster hash: 20819...180
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå