Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Hva tenker dere om de som frir som egentlig ikke har råd? Nå tenker jeg på de som går ut og kjøper forlovelsesringer til flere titalls tusen. Går det ikke an å fri på litt "billigere" måter, eller er det på liv og død om å gjøre og ha de dyreste forlovelsesringene? Jeg hadde blitt glad hvis samboeren min hadde fridd - enten det var en ring til 100,- på Glitter eller en ring til 100.000 fra gullsmed. Anonymous poster hash: b4a15...a20
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Det koster ingenting å fri og ingenting å gifte seg. Men ringer og bryllupsfest koster jo penger, hvis man vil ha det. Må ikke ha ring på fingeren i det man blir fridd til, altså. Anonymous poster hash: f87c2...47d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Det koster ingenting å fri og ingenting å gifte seg. Men ringer og bryllupsfest koster jo penger, hvis man vil ha det. Må ikke ha ring på fingeren i det man blir fridd til, altså. Anonymous poster hash: f87c2...47d Sant nok, men man vil jo gjerne ha et "bevis" på at man er forlova, i form av en ring eller noe. HI Anonymous poster hash: b4a15...a20
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Det koster ingenting å fri og ingenting å gifte seg. Men ringer og bryllupsfest koster jo penger, hvis man vil ha det. Må ikke ha ring på fingeren i det man blir fridd til, altså. Anonymous poster hash: f87c2...47d Sant nok, men man vil jo gjerne ha et "bevis" på at man er forlova, i form av en ring eller noe. HI Anonymous poster hash: b4a15...a20 Hvorfor det?? Mannen min fridde til meg uten ring. Deretter gikk vi sammen ut noen dager senere og valgte oss ringer - og det er de samme ringene som vi fortsatt har som gifteringer. Helt enkle gullringer. Ikke noe dyre greier Selve frieriet var hjemme i egen stue, men allikevel superromantisk - nettopp fordi jeg var helt uforberedt. Ingenting fancy utenom at han gikk ned på kne, hadde forberedt noen fantastisk fine ord og laget en fantastisk stemning. Jeg var overveldet og veldig rørt. Vi giftet oss på tinghuset - billig og enkelt! Anonymous poster hash: bda7e...74b
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Det koster ingenting å fri og ingenting å gifte seg. Men ringer og bryllupsfest koster jo penger, hvis man vil ha det. Må ikke ha ring på fingeren i det man blir fridd til, altså. Anonymous poster hash: f87c2...47d Sant nok, men man vil jo gjerne ha et "bevis" på at man er forlova, i form av en ring eller noe. HI Anonymous poster hash: b4a15...a20 Hvorfor det?? Mannen min fridde til meg uten ring. Deretter gikk vi sammen ut noen dager senere og valgte oss ringer - og det er de samme ringene som vi fortsatt har som gifteringer. Helt enkle gullringer. Ikke noe dyre greier Selve frieriet var hjemme i egen stue, men allikevel superromantisk - nettopp fordi jeg var helt uforberedt. Ingenting fancy utenom at han gikk ned på kne, hadde forberedt noen fantastisk fine ord og laget en fantastisk stemning. Jeg var overveldet og veldig rørt. Vi giftet oss på tinghuset - billig og enkelt! Anonymous poster hash: bda7e...74b Hmm... synes det blir litt rart å fri til gubben uten å ha en ring, men det er kanskje bare meg... HI Anonymous poster hash: b4a15...a20
Giss Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Jeg vet om et par hvor forlovelsesringen var en diskre sølvring uten inngravering. Den var nydelig og hun var glad for den. En ring trenger ikke å koste det hvite ut av øynene for å ha betydning.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Vi hadde aldri noen forlovelsesring. Vi bestemte oss for å gifte oss, gikk til gullsmeden og valgte ut de gifteringene vi ville ha og giftet oss. Hadde ingen ring på fingeren før gifteringen kom på, men så giftet vi oss et knapt halvår etter at vi bestemte oss for at vi ønsket å gjøre det da. Er man av dem som går forlovet i 10 år eller kanskje er forlovet hele livet uten noengang å gifte seg skjønner jeg jo at man trenger en forlovelsesring Anonymous poster hash: e1e5f...5c4
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 En forlovelsesring må man ha! Min er en enkel diamantring, koster nok ikke mer enn ca 15 000, men jeg elsker den! Så nei, den trenger ikke være svindyr. Anonymous poster hash: f42fe...6ad
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 En forlovelsesring til 15 000 er ikke billig, det er faktisk latterlig dyrt. Hele bryllupet vårt kostet mindre, selv med ringer. Anonymous poster hash: 94c65...664
rytme Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Jeg hadde blitt veldig skuffet over min samboer hvis han hadde fridd med en ring som kostet mer enn et par tusen, altså. Vi har riktignok strengt talt råd, men det er ikke noe jeg ville prioritert å bruke penger på. Og heller ikke noe jeg ville syntes at det var ok at han brukte våre penger på. Heldigvis er han på bølgelengde med meg og vi hadde et veldig rimelig og koselig bryllup.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Jeg fikk et smykke av mannen da han fridde. Vi hadde som nybakte foreldre og studenter svært dårlig råd, men fikk nå fint råd til gifteringer og et enkelt bryllup (hjemmelaget koldtbord), og alt ble slik VI ønsket å ha det. Hadde vi ønsket oss dyre ringer og fancysmanchy-bryllup måtte vi ha ventet en del år. Anonymous poster hash: cf8d5...701
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Jeg spurte mannen om vi skulle gifte oss. Han sa ja og sammen gikk vi ut og fant det som skulle bli gifteringene våre. De begge var på salg så fikk de for ca. 2000 kr. Vi er gifte fortsatt nå 10 år senere og jeg er like fornøyd med min 4 mm glatte gullring i dag ( og mannen ) Anonymous poster hash: 0887b...65a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 En forlovelsesring til 15 000 er ikke billig, det er faktisk latterlig dyrt. Hele bryllupet vårt kostet mindre, selv med ringer. Anonymous poster hash: 94c65...664 Huh? Tror jeg er den av kollegaene mine med billigst ring. De andre ligger i prisklassen 50-100 000. Gifteringen er en tradisjonell, glatt gullring, men forlovelsesringen skal etter min mening være litt spesiell. Anonymous poster hash: f42fe...6ad
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 En forlovelsesring til 15 000 er ikke billig, det er faktisk latterlig dyrt. Hele bryllupet vårt kostet mindre, selv med ringer. Anonymous poster hash: 94c65...664 Huh? Tror jeg er den av kollegaene mine med billigst ring. De andre ligger i prisklassen 50-100 000. Gifteringen er en tradisjonell, glatt gullring, men forlovelsesringen skal etter min mening være litt spesiell. Anonymous poster hash: f42fe...6ad Oi... Hva slags miljø jobber du i? Jeg er godt gift og har vært det i mange år, uten spesiell forlovelsesring. Jeg (og mannen) har helt enkle, glatte gullringer uten noe som helst fancy over seg, de kjøpte vi sammen og er både forlovelses- og gifteringer. Anonymous poster hash: 94c65...664
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #16 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Umm javel? Så hva sier du - at jeg lyver? Anonymous poster hash: f42fe...6ad
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #17 Skrevet 25. mars 2015 Jeg ble fridd til uten ring. Det var ikke mindre romantisk eller magisk av den grunn! Da fikk jeg også være med på å plukke ut ringen jeg ønsket meg. Men jeg vil ikke ha noen dyr ring jeg alltid vil være dritredd for å bruke. Kjøpte en enkel gullring med stjernedryss, den var på salg og med en glatt ring til mannen kostet de til sammen 5000. Veldig fornøyd! Siden de måtte bestilles fikk jeg en "ventering", en sølvring til 400 kr. Tror nesten jeg er mer glad i den, den har vært på fingeren min siden den dagen han fridde. Den andre måtte jeg vente noen uker på. Konklusjon: Prisen har ingenting å si! Anonymous poster hash: 835c4...79b
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. mars 2015 #18 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Ha! Det var det jeg visste!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #19 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Umm javel? Så hva sier du - at jeg lyver? Anonymous poster hash: f42fe...6ad Nei, jeg sier at du antageligvis ikke hører til "normalen". For normalen er IKKE så dyre ringer som du mener. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #20 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Umm javel? Så hva sier du - at jeg lyver? Anonymous poster hash: f42fe...6ad Nei, jeg sier at du antageligvis ikke hører til "normalen". For normalen er IKKE så dyre ringer som du mener. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Okei, det kan vel hende. Men vil også påpeke at veldig mange av mine bekjente kjøper ring andre steder enn bjørklund og juvelen, så statistikken din er ikke nødvendigvis riktig. Også lurer jeg litt på hva slags ring man får for 1500 kr? Anonymous poster hash: f42fe...6ad
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #21 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Umm javel? Så hva sier du - at jeg lyver?Anonymous poster hash: f42fe...6ad Nei, jeg sier at du antageligvis ikke hører til "normalen". For normalen er IKKE så dyre ringer som du mener. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Okei, det kan vel hende. Men vil også påpeke at veldig mange av mine bekjente kjøper ring andre steder enn bjørklund og juvelen, så statistikken din er ikke nødvendigvis riktig. Også lurer jeg litt på hva slags ring man får for 1500 kr?Anonymous poster hash: f42fe...6ad For 1500 kroner kan man få riktig pene ringer, fullstendig unødvendig å bruke mange tusen kroner på en ring. Anonymous poster hash: 94c65...664
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #22 Skrevet 25. mars 2015 Man kan få helt enkle og pene gullringer til 1500. Noen er det til og med diamant i, hvis man finner en på salg f.eks. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #23 Skrevet 25. mars 2015 Haha, javel du oppi her. Jeg jobber i en gullsmedkjede, og det er svært uvanlig med forlovelsesringer til mer enn 5000. De færreste bruker såpass, selv om det selvsagt er noen. De fleste kjøper forlovelsesring til mellom 1500-4000. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Umm javel? Så hva sier du - at jeg lyver? Anonymous poster hash: f42fe...6ad Nei, jeg sier at du antageligvis ikke hører til "normalen". For normalen er IKKE så dyre ringer som du mener. Anonymous poster hash: 39cb3...bd8 Okei, det kan vel hende. Men vil også påpeke at veldig mange av mine bekjente kjøper ring andre steder enn bjørklund og juvelen, så statistikken din er ikke nødvendigvis riktig. Også lurer jeg litt på hva slags ring man får for 1500 kr? Anonymous poster hash: f42fe...6ad Du må gjerne bruke både 15, 50 og 100 tusen på din ring, men jeg vil ha meg frabedt at du sier at min ring som ikke kostet all verden ikke er bra nok. For den er bra nok, selv om den ikke er spektakulær.. Anonymous poster hash: b1c16...3b0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #24 Skrevet 25. mars 2015 min ring kostet under 2000 kr. antikk kjøpt på nettet. elsker den! gifte ringene vi har sett på koster endel mer men ikke sikkert vi kjøper dem. vil heller ha en fint brylupp med god mat en dyre ringer Anonymous poster hash: ea205...fad
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #25 Skrevet 25. mars 2015 En forlovelsesring til 15 000 er ikke billig, det er faktisk latterlig dyrt. Hele bryllupet vårt kostet mindre, selv med ringer. Anonymous poster hash: 94c65...664 Huh? Tror jeg er den av kollegaene mine med billigst ring. De andre ligger i prisklassen 50-100 000. Gifteringen er en tradisjonell, glatt gullring, men forlovelsesringen skal etter min mening være litt spesiell. Anonymous poster hash: f42fe...6ad Hvorfor vet man hva kollegaers ringer koster? Anonymous poster hash: 2da43...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå