Gå til innhold

Har alle gravide smertefulle kynnere?

Anbefalte innlegg

Er alle kynnere smertefulle, eller kan en kynner være at livmoren bare strammer seg og blir hardere? Jeg er nå i uke 31 og har fortsatt ikke hatt de berømte kynnerene, tror jeg. Bortsett fra at magen enkelte ganger oppleves som ekstra stram og hard.

Er det individuelt for gravide hvor smertefulle kynnerene er?

Fortsetter under...

Kynnere skal i utgangspunktet ikke være smertefulle, derfor man skjenner forskjellen på rier og kynnere. Jeg kan merke jeg blir litt uvell under kynnere i dette svangerskapet og magen er da helt hard. Slik kan du kjenne igjen kynnere om du ikke har små smerter eller andre følelser.

Kjem det regelmessig og gradvis blir mere ubehagelige, vil jeg kaldt det rier i stede. Noen kan ha rier i uker før fødsel. Jeg hadde 14 dager før fødsel me nr 1. Heldigvis gikk det fint, og jeg hadde da 5 cm åpning når riene ble regelmessige for å reise til sykehuset. Så slapp unna mye da :-) masse lykke til. Send gjerne melding ved spørsmål. Kynnere oppstår som regel ved aktivitet og ikke da du slapper av.

Men ekke noe unntak. Jeg har det i sofaen også, da jeg "later" meg he he

Annonse

Jeg er i uke 37 og har mye kynnere. Noen er vonde og jeg må da puste meg gjennom. Dette er mitt andre svangerskap, merket ingenting med førstemann. Nå har jeg kynnere gjennom hele dagen. Jeg gjør mye fysisk, går to timers turer, rengjøring i huset, ommøblering osv så alt er klart for den lille.

Jeg venter nr 4 og vet knapt hva kynnere er.

Jeg kan kjenne at magen tar større plass når jeg anstrenger meg i feks ekstreme oppoverbakker.

Med nr 3 kjente jeg litt sammentrekninger som ikke var vonde. Det viste seg nok å være rier.

Venninnen min hadde vonde kynnere iflg jm, men disse viste seg å være rier

Kynnere ja! 😰 har hatt de siden tidlig, tidlig i svangerskapet! J er egentlig avhengig av å løpe/jogge..d måtte j gi meg med allerede i uke 8-10 nettopp pga at j fikk ubehagelige kynnere så fort j tok et løpesteg! Nå er j i uke 30, og de er ikke akkurat blitt behageligere. Selv ved raske gåturer får j mye kynnere og stikkinger helt nederst i underlivet! Med førstemann kunne j løpe til var 7,5 mnd på veg, så dette er rart og uvant!

Jeg har kjent kynnere sikkert siden jeg var 23-34 uker på vei, men er først nå som høygravid (merket fra ca uke 36-37)at de er vonde og smertefulle. Er nå 39+4 og de minner om vonde tak og menssmerter. Har i tillegg "vanlige" kynnere som ikke er vonde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...