GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har El sÄ sent hver mÄned, sÄ kan det vÊre et problem. Fortsett med temping, sÄ har du synlig bevis Ä komme med til legen. SÄ kan du henvises til gynekolog, og evt fÄ noe hjelp der.

Min lutealfase svinger ml 11-13 dager, men tror det er nÄr den er pÄ under 10 dager at det kan vÊre et problem. SÄ fÄ det svart pÄ hvitt over flere mÄneder. Bruk gjerne appen fertility friend. Veldig bra app, og man fÄr fine, oversiktlige grafer man kan skrive ut og ta med til legen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206372-kort-luteralfase/#findComment-147102438
Del pÄ andre sider

Huff!! Fortsatt positiv egglĂžsningtest men slimet begynner nĂ„ Ă„ gi seg. Tempen er det samme. Om jeg har veldig kort luteralfase er det ikke rart jeg fikk svak positiv graviditetstest forrige mnd men mensen. Spiren fĂ„r jo ikke festa seg😱

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206372-kort-luteralfase/#findComment-147104151
Del pÄ andre sider

Annonse

Noen som vet om B6-vitamin kan hjelpe for Ä fÄ lengre luteralfase? Evt nÄr det skal taes og hvor mye?

Ja, det kan hjelpe. Skal ikke vÊre for bastant i forhold til Ä si at det hjelper, men jeg har alltid fÄtt lengre lutealfase ved Ä ta B6.

Jeg tar 100-120 mg de fÞrste ukene og trapper ned til 50-80 og gÄr pÄ det til normal lutealfase eller jeg blir gravid.(Hvo mye kommer litt an pÄ styrken pÄ de jeg tar, hvis jeg bestiller fra Danmark har de en styrke pÄ 50 mg pr tablett, her i Norge er det 40 mg pr tablett.)

Men vÊr obs pÄ at du antageligvis pÄ gÄ pÄ B6 en stund fÞr du merker noe. Hos meg har det tatt ca 3 mnd.

Leste for ikke lenge siden at B12 ogsÄ kan hjelpe eller hvertfall bidra til Ä balansere hormoner. Hvorvidt det var med pÄ Ä hjelpe meg vet jeg ikke men jeg tok det hvertfall de siste ukene fÞr jeg ble gravid nÄ.

Anonymous poster hash: 1e882...999

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206372-kort-luteralfase/#findComment-147109246
Del pÄ andre sider

Noen som vet om B6-vitamin kan hjelpe for Ä fÄ lengre luteralfase? Evt nÄr det skal taes og hvor mye?

Ja, det kan hjelpe. Skal ikke vÊre for bastant i forhold til Ä si at det hjelper, men jeg har alltid fÄtt lengre lutealfase ved Ä ta B6.

Jeg tar 100-120 mg de fÞrste ukene og trapper ned til 50-80 og gÄr pÄ det til normal lutealfase eller jeg blir gravid.(Hvo mye kommer litt an pÄ styrken pÄ de jeg tar, hvis jeg bestiller fra Danmark har de en styrke pÄ 50 mg pr tablett, her i Norge er det 40 mg pr tablett.)

Men vÊr obs pÄ at du antageligvis pÄ gÄ pÄ B6 en stund fÞr du merker noe. Hos meg har det tatt ca 3 mnd.

Leste for ikke lenge siden at B12 ogsÄ kan hjelpe eller hvertfall bidra til Ä balansere hormoner. Hvorvidt det var med pÄ Ä hjelpe meg vet jeg ikke men jeg tok det hvertfall de siste ukene fÞr jeg ble gravid nÄ.

Hvor bestiller du B6-vitamin?

Finner ikke pÄ apotek.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206372-kort-luteralfase/#findComment-147116291
Del pÄ andre sider

Finner ikke pÄ apotek.

NÄr du skal ha B6 i sÄ stor dose som 40 g sÄ stÄr den ikke fremme i hyllene pÄ apoteket, du mÄ spÞr etter den. Det stÄr forÞvrig da Pyridoksin pÄ boksen.

Anbefaler deg ogsÄ Ä sette deg litt mer inn i hva B6 gjÞr og hjelper for, ikke bare stol blindt pÄ hva andre skiver til deg pÄ et forum. Ikke at jeg ikke kan stÄ for det jeg skriver, men vÊr allikevel litt kildekritisk.(bare et generelt rÄd)

NÄr jeg bestiller pÄ nettet, bestiller jeg fra Danmark, fra en helsekostbutikk som heter helsekosten.dk.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206372-kort-luteralfase/#findComment-147121216
Del pÄ andre sider

Finner ikke pÄ apotek.

NÄr du skal ha B6 i sÄ stor dose som 40 g sÄ stÄr den ikke fremme i hyllene pÄ apoteket, du mÄ spÞr etter den. Det stÄr forÞvrig da Pyridoksin pÄ boksen.

Anbefaler deg ogsÄ Ä sette deg litt mer inn i hva B6 gjÞr og hjelper for, ikke bare stol blindt pÄ hva andre skiver til deg pÄ et forum. Ikke at jeg ikke kan stÄ for det jeg skriver, men vÊr allikevel litt kildekritisk.(bare et generelt rÄd)

NÄr jeg bestiller pÄ nettet, bestiller jeg fra Danmark, fra en helsekostbutikk som heter helsekosten.dk.

Takk. Er veldig kritisk til det jeg putter i meg sÄ det har jeg tenkt undersÞke ja. Har lest litt og tenkte spÞrre lege.

Har forresten ikke fĂ„tt mensen, temperaturen gjorde nok et hopp fra 36, 4 fĂžr el, 36,7 etter og nĂ„ 36,97...., mye mensensmerter og utflod. HĂ„per det er tegn til klaff😃

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206372-kort-luteralfase/#findComment-147121337
Del pÄ andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...