Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Har fått utskrevet Sarotex mens jeg venter på utredning for mine smerter i bryst og arm. Ser jo at dette er egentlig et legemiddel mot depresjon(men også kroniske smerter), jeg ble veeeeldig skeptisk nå. Vil ikke havne i en følesesmessig rollercoaster pga tabletter...har også hørt at noen har mye vektøkning i forbindelse med bruk av dette preparatet:-S Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 746f7...5dd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Kommer nok an på dosen. Jeg gikk på 25 mg pr dag i over 4 år som behandling mot kronisk spenningshodepine og det virket veldig bra på meg I ettertid har jeg også brukt det enkeltvis som behandling mot restless legs etter at jeg sluttet på smertestillende og fikk abstinenser den første perioden. Merket ikke noe endring i humøret eller noe slikt jeg iallefall Anonymous poster hash: eceab...ce6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 okei:-) Skal begynne med 10mg per dag også øke etter hvert om jeg må sa han.... er litt redd for å legge på meg da jeg er på tur ned i vekt nå:-S Anonymous poster hash: 746f7...5dd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Hvis det er noe trøst så la ikke jeg på meg ett gram av de, selv om jeg har lett for å legge på meg. Tror nok ikke sarotex er en av "verstingene" på det området, har gått på andre preparater som har ført til at jeg har est skikkelig ut, men aldri noe problem med sarotex. Håper det hjelper på smertene dine, det gjorde underverker for meg iallefall Anonymous poster hash: eceab...ce6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 å godt å høre...:-)Smertene er nesten ikke til å holde ut!Har gått slik i 2 år nå og får avisning etter avisning til MR etc, men nå skal jeg til nevrolog iløpet av 3 mnd.stod det... Anonymous poster hash: 746f7...5dd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #6 Skrevet 24. mars 2015 Jeg tåler vanligvis ikke antidepressiva (som jo dette egentlig er) pga bipolar lidelse (depresjon blir mye verre), men dosen er for lav til å gi en antidepressiv effekt, visstnok. Jeg måtte gå på Sarotex grunnet kronisk migrene og kronisk tensjonshodepine. Jeg skulle øke dosen med 10 mg hver 2-3 uke før jeg fikk avskrive at medikamentet virket (med mindre jeg merket effekt som antidepressiva gir). Gikk på det i 6 måneder, merket ikke noe til at det var antidepressiva. Tok vel 30 mg på slutten. Jeg ble mye bedre, men smertene ble ikke borte. Jeg la ikke på meg noe som helst. Anonymous poster hash: dca56...8a4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Jeg har prøvd Sarotex pga kroniske smerter. For meg var resultatet vektøkning og ingen effekt på smertene... Helt topp.. Anonymous poster hash: 15216...04d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Smertene mine var også helt lammende og ødela hverdagen fullstendig, så jeg er glad legen min foreslo sarotex. Jeg er også bipolar så jeg ville nok også reagert veldig dersom Sarotex hadde hatt antidepressiv virkning på meg siden den type medisin gjør meg sykere, men jeg merket altså ingenting til det. Var veldig overrasket over virkningen medisinen hadde og har skikkelig troa på at den kan hjelpe deg Anonymous poster hash: eceab...ce6
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #9 Skrevet 24. mars 2015 Takk for svar alle sammen!:-D Første tablett tatt og jeg er spent hva som skjer etter hvert.... Anonymous poster hash: 746f7...5dd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #10 Skrevet 24. mars 2015 Har ikke brukt det selv men min mor slet med kroniske smerter i kroppen og depresjon og angst. Hun hadde veldig god effekt av disse etter et par mnd. Dessuten sov hun mye bedre. Hun gikk på de 1 års tid og trappet ned Før hun sluttet helt på de. Anonymous poster hash: d1882...499
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #11 Skrevet 24. mars 2015 Mannen min går på de. Er vel nesten 4år siden han begynte på de. Han har kroniske smerter i ryggen, og har et nytt liv nå med sarotex. Bare en obs, han fikk enorme abstinenser når han glemte en dose og to. Han la på seg med de, og sliter nå med veltnedgang. Men mer vekt er bedre enn ekstreme smerter! Anonymous poster hash: 0ba92...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå