Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Jeg tok som barn flest hull i ørene. Jeg var vel 8-9 år når jeg fikk øredobber. Nå voksen alder har jeg opplevd mer og mer at hullene blir dritten. Hver gang jeg bruker øredobber i mer enn 2-3 dager, kommer det puss ut av hullene. Er det vanlig? Dette har ført til at jeg kun bruker øredobber til fest. Et annet problem er hullet jeg fikk når jeg var eldre, 17 år gammel. Hullet fikk en byll/ klump. jeg ignorerte det og byllen ble værende. Etter ca. Et år tok jeg ut dobben og byllen forsvant noen år senere. Brukte frisøren dritten nål? Jeg har plutselig begynt å tenke på dette nå, da jeg har en jente som venter utålmodig på at hun skal få hull i ørene. Også håper jeg noen kan anbefale et sted i Bergen som tar hull i ørene, og som også er flink med barn. Anonymous poster hash: bffc1...614
Elsker livet Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Jeg er langt i fra noen ekspert. Men grunnen til at du får puss ut hullene er at hullene ikke er åpne nok fordi du ikke bruker øredobber hele tiden. Da får de sannsynligvis tid til å begynne og gro litt, og så stikker du dette opp igjen når du bruker øredobbene. Det byllen du fikk i hullet du fikk når du var 17 år trenger ikke være pga. dårlig hygiene hos frisøren. Det kan like gjerne være andre faktorer som fører til en infeksjon. Det kan også være at byllen er vev, høres litt rart ut om du har hatt en infeksjon i ett år. Skal du ta hull, så gå til et piercingstudio. Ikke frisører o.l. som skyter hull.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Ikke åpne nok hull? Da må begynne å bruke øredobber hver dag. I så fall ordner det seg vel i løpet av en måned, tipper jeg. Anonymous poster hash: bffc1...614
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Hva slags øredobber bruker du, da? Og renser du øreflippene godt når de blir "skitne"? Jeg brukte noe fake greier en gang, og da ble jeg mørk rundt hullene. Nå bruker jeg kun ekte sølv og har aldri hatt problemer siden.. Men jeg får også klump inni øreflippen etter å ha brukt øredobber, men det kommer ikke noe puss ut og den går tilbake etter noen timer.. Hmmm.. Anonymous poster hash: d06e2...b7f
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Ta det på peiercinstudio, alt jeg har å si!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Hva slags øredobber bruker du, da? Og renser du øreflippene godt når de blir "skitne"? Jeg brukte noe fake greier en gang, og da ble jeg mørk rundt hullene. Nå bruker jeg kun ekte sølv og har aldri hatt problemer siden.. Men jeg får også klump inni øreflippen etter å ha brukt øredobber, men det kommer ikke noe puss ut og den går tilbake etter noen timer.. Hmmm.. Anonymous poster hash: d06e2...b7f Jeg bruker kun sølv. Jeg har prøvd å rense med pyrisept, men det har kun hjulpet å la hullene få fred i noen uker. Anonymous poster hash: bffc1...614
Hønemor30 Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 Jeg tåler ikke å ha noe i ørene. Gikk bra i mange år før jeg plutselig reagerte. Fikk byller og verk. Uansett hva jeg prøvde. Måtte la hullene gro igjen tilslutt.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #8 Skrevet 24. mars 2015 Hva slags øredobber bruker du, da? Og renser du øreflippene godt når de blir "skitne"? Jeg brukte noe fake greier en gang, og da ble jeg mørk rundt hullene. Nå bruker jeg kun ekte sølv og har aldri hatt problemer siden.. Men jeg får også klump inni øreflippen etter å ha brukt øredobber, men det kommer ikke noe puss ut og den går tilbake etter noen timer.. Hmmm.. Anonymous poster hash: d06e2...b7f Jeg bruker kun sølv. Jeg har prøvd å rense med pyrisept, men det har kun hjulpet å la hullene få fred i noen uker. Anonymous poster hash: bffc1...614 Bruk gull eller kirurgisk stål, det er noen som reagerer på sølv også. La dobben sitte i noen uker uten å vri på dem, når du vrir river du av den hinnen med hud som blir når det gror, du må la det gro i fred. Anonymous poster hash: 73870...42e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå