Gjest Antarctica Skrevet 23. mars 2015 #26 Skrevet 23. mars 2015 Du mangler like mye empati hvis du ikke klarer å sette deg inn i din arbeidsgiver situasjon. Så dere er ganske like. Anonymous poster hash: 70e49...6d9 I alle dager! Er du ikke riktig klok? Dama er syk, og syns det er leit å måtte utebli fra jobb. Hvor får du det fra at de er "like"?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #27 Skrevet 23. mars 2015 Være klar over at oppsigelsestiden stopper opp ved sykemelding. Dette betyr at din arbeidsgiver faktisk kan kreve du jobber 14 dager ut over avtalt sluttdato dersom du har 14 dager med sykemelding. Er ikke ofte det benyttes, men din arbeidsgiver har rett til dette. Anonymous poster hash: b8466...ffb Er det virkelig sant?? Har vanskelig for å tro det.. Anonymous poster hash: e66d2...444
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #28 Skrevet 23. mars 2015 Det ER stressende å flytte, så det er ikke sikkert at du bare har "tenkt feil". Det er ikke alt man bare kan rasjonalisere vekk, selv om det kan hjelpe noe å gå inn for å være så avslappet og likegyldig som mulig i forhold til stresset med flytting. En ekstra belastning blir det jo når man selv ikke har bestemt at man skal flytte. Anonymous poster hash: 91c61...df8
Virginia. Skrevet 23. mars 2015 #29 Skrevet 23. mars 2015 Du mangler like mye empati hvis du ikke klarer å sette deg inn i din arbeidsgiver situasjon. Så dere er ganske like. Anonymous poster hash: 70e49...6d9 Ærlig talt! Hva er problemet ditt? Hun forstår da fint at dette er utrolig kjedelig for arbeidsgiver, men kan ikke sette sin egen helse til side av den grunn når både hun og legen er av den oppfatning at det er nødvendig! Jeg synes i utgangspunktet at det er svært uprofesjonelt av en arbeidsgiver å fiske etter sympati og gi de som er syke enda dårligere samvittighet enn de allerede har.
Virginia. Skrevet 23. mars 2015 #30 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Være klar over at oppsigelsestiden stopper opp ved sykemelding. Dette betyr at din arbeidsgiver faktisk kan kreve du jobber 14 dager ut over avtalt sluttdato dersom du har 14 dager med sykemelding. Er ikke ofte det benyttes, men din arbeidsgiver har rett til dette. Anonymous poster hash: b8466...ffb Jeg har A i arbeidsrett, og dette stemmer overhodet ikke. Du blander sammen oppsigelsestid med prøvetid. Prøvetid kan forlenges dersom det er sykdom underveis i ansettelsesforholdet. Endret 23. mars 2015 av Ibsenfrue
Virginia. Skrevet 23. mars 2015 #31 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Hos oss hadde en leder fort blitt byttet ut om det var sånn. Man må kunne forholde seg profesjonelt til sine ansatte. Det er da ikke din skyld at du ble syk. Det er ille nok for samvittigheten å være syk om man skal få den tilbakemeldingen der på toppen. Anonymous poster hash: 943fa...bf1 Synes man skal gi frustrerte arbeidsgivere litt slack når det gjelder hva som kan glippe ut også, men en ekstra belastning for den syke kan det naturligvis være, siden det sjelden er noe de får gjort noe med. Endret 23. mars 2015 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #32 Skrevet 24. mars 2015 Jeg har gått til psykolog i over et år, og blitt MYE bedre, så det var et stort sjokk for meg å få denne smellen... Jeg er blitt flinkere til å sortere tanker og gjøremål, men har en del tilbakesteg. Jeg ønsker så sterkt at alt skal være bra, og lager noen ganger et lite glansbilde av virkeligheten, og lurer både meg selv og andre. Jeg er ekspert på å sette på meg "alt-er-bra-masken", og fortrenge problemer, akkurat som om de aldri har skjedd. Jeg tåler dårlig kritikk, og såkalt konstruktiv kritikk, fordi jeg tar meg lett nær, jeg tar det personlig. Jeg ser det nesten alltid som at det er jeg som er årsaken til ting som har skjedd, selv om det ikke direkte (eller indirekte) er min skyld. F.eks. hvis samboer har hatt en dårlig dag på jobb og klager på det når han kommer hjem, får jeg vondt inni meg og begynner å tenke ut forskjellige måter som jeg kan ordne opp i problemet hans. Jeg overtenker det meste, og det gjør at jeg stresser mye, og det er det jeg gjør nå også.. Hi Anonymous poster hash: 26593...e61 Du skriver selv at du håndterer kritikk og konstruktiv kritikk dårlig. Min egen erfaring tilsier at det er stor sannsynlighet for at din leder ikke har gitt deg en skyllebøtte og har opptrådt ok, men at du tolker ting i verste mening og som kritikk. Jeg har selv opplevd at jeg var både hyggelig og profesjonell men at nærstående ansatte oppfatter alt som negativt uansett hva man sier eller gjør. Du begynte med at sjefen din ble sur på deg. Etter hvert skriver du du ikke takler konstruktiv kritikk og at sjefen din ga deg en skyllebøtte. Er det mulig at du overtenker? Og at du oppleves som slitsom ovenfor din sjef når du er så ustabil og oppleves lite konstruktiv? Anonymous poster hash: e797b...3e8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #33 Skrevet 24. mars 2015 Jeg har gått til psykolog i over et år, og blitt MYE bedre, så det var et stort sjokk for meg å få denne smellen... Jeg er blitt flinkere til å sortere tanker og gjøremål, men har en del tilbakesteg. Jeg ønsker så sterkt at alt skal være bra, og lager noen ganger et lite glansbilde av virkeligheten, og lurer både meg selv og andre. Jeg er ekspert på å sette på meg "alt-er-bra-masken", og fortrenge problemer, akkurat som om de aldri har skjedd. Jeg tåler dårlig kritikk, og såkalt konstruktiv kritikk, fordi jeg tar meg lett nær, jeg tar det personlig. Jeg ser det nesten alltid som at det er jeg som er årsaken til ting som har skjedd, selv om det ikke direkte (eller indirekte) er min skyld. F.eks. hvis samboer har hatt en dårlig dag på jobb og klager på det når han kommer hjem, får jeg vondt inni meg og begynner å tenke ut forskjellige måter som jeg kan ordne opp i problemet hans. Jeg overtenker det meste, og det gjør at jeg stresser mye, og det er det jeg gjør nå også.. Hi Anonymous poster hash: 26593...e61 Du skriver selv at du håndterer kritikk og konstruktiv kritikk dårlig. Min egen erfaring tilsier at det er stor sannsynlighet for at din leder ikke har gitt deg en skyllebøtte og har opptrådt ok, men at du tolker ting i verste mening og som kritikk. Jeg har selv opplevd at jeg var både hyggelig og profesjonell men at nærstående ansatte oppfatter alt som negativt uansett hva man sier eller gjør. Du begynte med at sjefen din ble sur på deg. Etter hvert skriver du du ikke takler konstruktiv kritikk og at sjefen din ga deg en skyllebøtte. Er det mulig at du overtenker? Og at du oppleves som slitsom ovenfor din sjef når du er så ustabil og oppleves lite konstruktiv? Anonymous poster hash: e797b...3e8 Nærstående = nærtakende Anonymous poster hash: e797b...3e8
Hjertefru Skrevet 24. mars 2015 #34 Skrevet 24. mars 2015 Sånn oppførsel fra arbeidsgivers side er helt uakseptabelt. uansett omstendighet. Jeg har selv vært arbeidsgiver for enkelte ansatte med høyt fravær, har mistenkt skulk også. Men aldri litt av meg sånne ting. Uprofesjonelt. God bedring, heter det.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #35 Skrevet 24. mars 2015 Du mangler like mye empati hvis du ikke klarer å sette deg inn i din arbeidsgiver situasjon. Så dere er ganske like. Anonymous poster hash: 70e49...6d9 Seriøst?! Anonymous poster hash: 2dfa6...0c3
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #36 Skrevet 24. mars 2015 Jeg ble sykemeldt i uke 32 og ut svangerskapet pga konstant oppkast. Jeg kastet opp opp til 12 ganger daglig på jobb, og måtte ofte løpe ut av timene for å kaste opp (er lærer). Tilslutt klarte jeg ikke mer, hadde null overskudd, jeg bare gråt eller sov når jeg var hjemme, noe som gikk kraftig inn på barna jeg har fra før. Da jeg leverte sykemeldingen spurte lederen mib, i sånn skikkelig hersketeknikk-stemme "om jeg ble sliten av å være litt kvalmen"... skulle likt å se han gå på jobb med noe som effektivt sett var som en kraftig spysyke.. Anonymous poster hash: 2e754...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå