Gå til innhold

Hva er grunnen til at du ikke har sertifikat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg reagerer når jeg møter voksne, friske folk som ikke kan kjøre bil.

Hvordan er det å være så avhengig av andre så snart man skal bevege seg over litt avstander eller frakte tunge/store ting?

Anonymous poster hash: 22c7d...3aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Jeg er rett og slett så vimsete at jeg ikke vil utsette andre i trafikken for meg. Jeg har øvelseskjørt MYE, gjør det fortsatt på plasser hvor jeg vet det ikke er andre biler/trafikk av noe slag.

Jeg vet ikke hva som skjer, men i det jeg setter meg i førersetet på en bil blir jeg så stressa at jeg blir helt virrum, glemmer å se på veien, ser for mye til sidene hele tiden slik at bilen vingler osv..

Før det ikke er et problem lenger vil jeg ikke ta lappen. Jeg fortsetter å øvelseskjøre for å bli vant til situasjonen, men så langt er jeg ikke i nærheten av å være trygg for noen i trafikken.

Jeg er ikke avhengig av noen for å komme meg dit jeg skal. Går mesteparten av tiden, er det for langt tar jeg buss, tog eller til nød taxi (kanskje tre ganger i året).

Ellers syns jeg det er flott at ikke ALLE tar lappen og kjører bil, det er jo mye mer miljøvennlig å la være ;)

Endret av Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg har adhd.

Greier ikke å konsentrere meg i trafikken selv om jeg etter mye om og men klarte teorien..

Anonymous poster hash: 90d50...326

Skrevet

Da jeg var 18år fikk alle venninnene mine øvelseskjøre med foreldrene og spandert på alle utgifter med lappen. Jeg var dessverre ikke så bortskjemt.

Da jeg var 22 år flyttet jeg sammen med samboeren og ble gravid. Etter det har jeg vært student, så har rett og slett ikke hatt råd til å ta lappen. Det er jo så dyrt.

Jeg har begynt å øvelseskjøre litt nå, er 30år. Men det kommer nok til å ta lang tid, for jeg er livredd, det er så skummelt å kjøre!! (har bare kjørt litt på en parkeringsplass). Er livredd for å trykke for mye på gassen og krasje....

Anonymous poster hash: c3600...272
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg reagerer når jeg møter voksne, friske folk som ikke kan kjøre bil.

Hvordan er det å være så avhengig av andre så snart man skal bevege seg over litt avstander eller frakte tunge/store ting?

Du er vel en av de som fikk lappen av foreldrene dine, lett å se ned på andre når man får alt servert på sølvfat.

Anonymous poster hash: c3600...272

Skrevet

Først ikke behov eller tid, så flytte til bysentrum, ble gravid, har ikke råd. Har nå råd, men er livredd, så utsetter det. Er jo ikke noe problem å ikke ha lappen så lenge det finnes kollektivtrafikk. Og svigers låner oss gjerne bilen sin hvis vi skal frakte noe tungt (mannen har lappen). Vi er ikke mer belastning for andre enn alle med vil er for miljøet eller køer.

Anonymous poster hash: 5d11b...428

Skrevet

Jeg har ikke råd

Anonymous poster hash: c62b0...492

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg reagerer når jeg møter voksne, friske folk som ikke kan kjøre bil.Hvordan er det å være så avhengig av andre så snart man skal bevege seg over litt avstander eller frakte tunge/store ting?Anonymous poster hash: 22c7d...3aa

Du er vel en av de som fikk lappen av foreldrene dine, lett å se ned på andre når man får alt servert på sølvfat. Anonymous poster hash: c3600...272

Har du for vane å anta så mye om vilt fremmede mennesker?

Jeg hadde helgejobb og sparte til lappen selv. Fikk øvelsekjøre mye med min far, så jeg slapp så mange timer, men jeg betalte hvert øre av sertifikatet selv.

Så hvem som ser ned på hvem her kan vel diskuteres? Å tenke at alle andre har hatt det lettere enn en selv og at det er derfor de klarer å få til ting i livet er bare en dårlig unnskyldning for å ikke ta tak i eget liv.

Hi

Skrevet

26 år og har ikke lappen. Har aldri behøvd hjelp fra andre.

Flyttet ut som 15 åring og har klart meg ypperlig uten lappen og bil.

To barn har jeg også. Fungerer ypperlig ;)

Anonymous poster hash: 3e370...ec8

Skrevet

Jeg klarer ikke å gjøre så mange ting på en gang, blir superstressa og sannsynligvis trafikkfarlig. Det kan ha sammenheng med at jeg har aspergers syndrom, nå ser jeg jo at du snakker om friske mennesker, så vet ikke om jeg kommer inn under det...

Men ja, det er ganske upraktisk. Nå stiller mannen min alltid opp, men det hadde vært deilig å bare kunne sette seg i bilen og kjøre uten å måtte planlegge. Og selvfølgelig hadde det nok vært fint for han å ikke alltid måtte være tilgjengelig for henting og levering i bhg.

Anonymous poster hash: 14a07...9eb
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg reagerer når jeg møter voksne, friske folk som ikke kan kjøre bil.Hvordan er det å være så avhengig av andre så snart man skal bevege seg over litt avstander eller frakte tunge/store ting?Anonymous poster hash: 22c7d...3aa

Du er vel en av de som fikk lappen av foreldrene dine, lett å se ned på andre når man får alt servert på sølvfat. Anonymous poster hash: c3600...272

Jeg hadde helgejobb og sparte til lappen selv. Fikk øvelsekjøre mye med min far, så jeg slapp så mange timer, men jeg betalte hvert øre av sertifikatet selv.

Så hvem som ser ned på hvem her kan vel diskuteres? Å tenke at alle andre har hatt det lettere enn en selv og at det er derfor de klarer å få til ting i livet er bare en dårlig unnskyldning for å ikke ta tak i eget liv.

HiAnonymous poster hash: 22c7d...3aa

Hehe, ser du ironien i innlegget ditt?

Anonymous poster hash: c62b0...492

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 22c7d...3aa

Hehe, ser du ironien i innlegget ditt?Anonymous poster hash: c62b0...492

Nei? Vil du forklare?

Skrevet

Har CP og har ikke turt, men nå leker jeg med tanken om å ta lappen. 😊

Skrevet

Øyesykdom. Gjør at ser dobbelt og ikke kan se på siden

Anonymous poster hash: 533e3...421

Skrevet

Hi

"Har du for vane å anta så mye om vilt fremmede mennesker?"

Haha, du følte ikke at denne var veldig passende på deg selv da hi????

Anonymous poster hash: 053ec...330

Skrevet

Jeg reiste utenlands i stedet. Har siden bodd i by og hatt lite behov for bil.

I ettertid kan jeg jo tenke at det kunne vært kjekt å ha, men hvis jeg skal ta lappen nå, føler jeg at jeg vil få lite trening i å kjøre, siden det er så sjelden behovet melder seg.

Som regel går det alltid en bane eller en buss dit vi skal, og er det en barnebursdag på et avsidesliggende sted, så spanderer vi på oss en taxi. Dette skjer såpass sjelden at vi uansett bruker mindre penger enn det det koster å ha bil uansett.

Mannen min har forøvrig heller ikke lappen.

Skrevet

Hi

"Har du for vane å anta så mye om vilt fremmede mennesker?"

Haha, du følte ikke at denne var veldig passende på deg selv da hi????

Anonymous poster hash: 053ec...330

Nei? Jeg stiller et spørsmål.

Skrevet

Og dette med å 'trenge hjelp av andre til å bli kjørt rundt' - vi betaler selvfølgelig taxi og transport Hvis det er aktuelt. Å trekke det dithen til at vi ikke 'tar tak i eget liv', synes jeg er mildt sagt pussig.

Du betaler sikkert andre for varer og tjenester, du også?

Skrevet

Syns også det er merkelig at voksne folk ikke har førerkort.

Spesiellt hvis det er en mann, så ser jeg litt rart på det.

Og har du barn, og er avhengig av at andre skal kjøre deg dit og hit, nei huff.

Og ikke skyld på dårlig råd og ingen hjelp fra foreldre. Jeg fikk ingen hjelp og tok førerkortet gradvis da jeg var 26 år. Betalte ikke alt på en gang da.

Anonymous poster hash: 2de77...235

Skrevet

Og dette med å 'trenge hjelp av andre til å bli kjørt rundt' - vi betaler selvfølgelig taxi og transport Hvis det er aktuelt. Å trekke det dithen til at vi ikke 'tar tak i eget liv', synes jeg er mildt sagt pussig.

Du betaler sikkert andre for varer og tjenester, du også?

Mitt svar vedr å ta tak i eget liv var til den som automatisk antok at jeg hadde fått sertifikat av foreldrene mine, og ikke alle som ikke har lappen.

Skrevet

Beklager hi men du starter innlegget med å være dømmende. Da må du regne med noen like svar tilbake.

Anonymous poster hash: 3e370...ec8

Skrevet

Hvordan er det å være så avhengig av andre så snart man skal bevege seg over litt avstander eller frakte tunge/store ting? Anonymous poster hash: 22c7d...3aa

Hvordan i all verden vet du at de er friske??? Tror du alt synes utenpå,eller at alle vil flagge at de har sånn og slik ?

Bruk vettet ditt om du har et!

Anonymous poster hash: 291de...70a

Skrevet

Dette var vel til og med et spørsmål (hvis jeg ikke husker feil?) På det humor/statistikk programmet på TvNorge. Jeg lurer på om et av svarene var, at voksne menn som ikke kunne kjøre bil var noe av det minst tiltrekkende?

Jeg har selv en mannlig venn på 36 som ikke har lappen, han kunne til og med fått den betalt hjemmenifra, men har bare ikke evnen (?) Lyst/ tålmodighet.

Anonymous poster hash: d7d6a...291

Skrevet

gadd ikke når jeg var ungdom. bodde langt ute på landet å det var tungvindt å komme seg til trafikk skole. flytta til oslo å bodde midt i sentrum så da trengte jeg det ikke. nå har jeg ikke råd. 

Anonymous poster hash: aebde...005

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...