Honningbien1991 Skrevet 22. mars 2015 #1 Del Skrevet 22. mars 2015 Jeg og kjæresten min er prøvere. Jeg har ikke gått på prevansjon på 1,5 år! Jeg gikk på P ring før og da var syklusen min helt på bærtur. Jeg har prøvd alle mulige prevansjons midler. Etter jeg sluttet på P ring for 1,5 år siden har syklusen min vært helt perfekt. Den har kommet på dagen den skal. Rett før jul begynte jeg og blød litt i 2-3 dager etter eggløsning. Mensen kom ikke og jeg trodde at jeg var gravid. Jeg fikk også en sinnsyk smerte i lysken på høyre side. Blødningene trodde jeg var festeblødning. Og smertende trodde jeg var festesmerter. Testene viste det motsatte. Jeg bestilte time hos gynekolog og det viste seg at jeg hadde en kjempestor cyste som hadde sprukket. Hun sa at det tok noen uker før mensen kom igjen, og at det stabiliserte seg! Mensen kom, og i 2 mnd har alt vært normalt. Denne mnd begynte jeg og blød noen dager etter eggløsning! Jeg blødde i 10 dager. Men bare litt. Bitte litt blod hver dag. Trengte ikke bind engang! Jeg pleier som regel og blød som en foss og har masse smerter. Nesten så jeg ikke klarer å stå på to ben. Har ikke hatt noe smerter, kun murringer i magen. Jeg skulle hatt mensen på fredag. I dag er det søndag, og null mensen! Har ikke vondt i magen eller ømme pupper. Skjønner ingenting! Tok test i dag og den var negativ. Snakket med gynekologen og hun sa det ikke kunne være cyste, siden jeg akkurat nesten hadde hatt det, og at det ikke kom så fort! Har noen opplevd dette? Jeg skjønner ingenting, og er rett og slett veldig lei meg, fordi vi prøver for harde livet å lage barn, men det kommer dumper på veien vår hele tiden! Hilsen en som er sliten og snart mister håp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206142-har-noen-opplevd-dette-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Del Skrevet 23. mars 2015 Hei du! Jeg føler med deg, vet hvor tøft det er å prøve måned etter måned... I løpet av de to årene vi var prøvere, så kom mensen stort sett til tiden. Men det var enkelte måneder hvor mensen ikke kom når den skulle. Fikk da selvfølgelig store håp. Men det var alltid fordi eggløsning da var forsinket... Andre perioder småblødde jeg også fra EL til mens (brun utflod/litt lyst blod på papiret) før mensen kom skikkelig i gang. Oppsøkte gyn. når jeg hadde småblødninger første gang. Hun fant ikke noe galt da, men jeg har også mange cyster. men ingen som sprakk, så ingen erfaring med det. Men humper i veien, det vet jeg mye om. Det er skikkelig kjipt de månedene det skjer. Håper det roer seg for dere nå, å at dere får klaff! Har dere startet utredning? Kanskje det er greit å starte så smått nå da? Med undersøkelser og kanskje pergokurer? Så får du påvist EL på blodprøve. Har mannen din tatt sædprøve? Veldig greit å få det gjort etter så lang tid. Det endte på icsi på oss da det viste seg at mannen sine sædceller var litt slappe og litt få, samt at jeg visstnok har pcos. Men ikke særlig med symptomer på det (litt lengere syklus og cyster). Vi tok det privat, og ble gravide på første forsøk. Masse lykke til! Skal krysse fingrene for dere Anonymous poster hash: 3dc42...4cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206142-har-noen-opplevd-dette-hjelp-meg/#findComment-147099924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningbien1991 Skrevet 23. mars 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mars 2015 Hei du! Jeg føler med deg, vet hvor tøft det er å prøve måned etter måned... I løpet av de to årene vi var prøvere, så kom mensen stort sett til tiden. Men det var enkelte måneder hvor mensen ikke kom når den skulle. Fikk da selvfølgelig store håp. Men det var alltid fordi eggløsning da var forsinket... Andre perioder småblødde jeg også fra EL til mens (brun utflod/litt lyst blod på papiret) før mensen kom skikkelig i gang. Oppsøkte gyn. når jeg hadde småblødninger første gang. Hun fant ikke noe galt da, men jeg har også mange cyster. men ingen som sprakk, så ingen erfaring med det. Men humper i veien, det vet jeg mye om. Det er skikkelig kjipt de månedene det skjer. Håper det roer seg for dere nå, å at dere får klaff! Har dere startet utredning? Kanskje det er greit å starte så smått nå da? Med undersøkelser og kanskje pergokurer? Så får du påvist EL på blodprøve. Har mannen din tatt sædprøve? Veldig greit å få det gjort etter så lang tid. Det endte på icsi på oss da det viste seg at mannen sine sædceller var litt slappe og litt få, samt at jeg visstnok har pcos. Men ikke særlig med symptomer på det (litt lengere syklus og cyster). Vi tok det privat, og ble gravide på første forsøk. Masse lykke til! Skal krysse fingrene for dere Anonymous poster hash: 3dc42...4cc Hei! Tusen takk for ett ordentlig svar! =) Godt at noen kjenner seg igjen her! Jeg har hatt ganske mens smerter i dag, så regner med at tanta kommer snart. Huff.. Hva er egentlig pergokur? Og jeg fikk ikke helt med meg hva som hadde hjulpet dere? =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206142-har-noen-opplevd-dette-hjelp-meg/#findComment-147101384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2015 #4 Del Skrevet 24. mars 2015 Pergokur er noen tabletter man tar for at man skal få eggløsning. Da tar man også blodprøver på bestemte dager i syklus. El tester er jo ikke helt sikre. Men jeg ville fått mannen til å få tatt en sædprøve. Det er jo enklest og starte der. Icsi er prøverørsbehandling. Men pga. mannens sædceller måtte de putte sædcellen i egget. Vanligvis finner jo sædcellen egget selv i disse skålene. Men ved dårlig kvalitet går man gjennomm icsi, da hjelper man sædcellen helt inn så egget befruktes. Håper det var litt forståelig... Lykke til Anonymous poster hash: 3dc42...4cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144206142-har-noen-opplevd-dette-hjelp-meg/#findComment-147102837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå