Gå til innhold

Jeg svimer snart av, bikkja fiser....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hele tiden.. Bittelille hunden produserer så mye illeluktende gass at jeg snart kaster opp.. Har gjort det noen uker. Går på kortison og sluker nesten maten sin uten å tygge den.

Noe jeg får gjort med den fisinga? Sikkert ikke godt for han heller..

Anonymous poster hash: 662ea...daf

Fortsetter under...

Skrevet

Det lukter grusomt. Kast maten utover gulvet så den må bruke lenger tid på å spise, evt legge magen i godbitball. Hvis våtfor så gi små mengder ofte. Kan du gå en del turer så den får ut luften? Du kan også massere magen ;) Det gjorde vi og det hjalp.

God bedring til hunden :)

Skrevet

Lurt, takk, det skal jeg jammen prøve! Han får masse trim, men fisinga er like ille morgen som kveld. Litt massasje har han sikkert ikke noe i mot :)

Skrevet

Skift fôr! Skikkelig kvalitetsfôr, så vil det hjelpe. Dessuten masse trim, så fiser'n ute på tur.

Anonymous poster hash: a90de...1ed

Skrevet

Ja, han har blitt ganske tykk av medisiner, så må over på slankefor nå. Kommer til å kjøpe det hos vet, så jeg får det som passer han best :)

Skrevet

Har en absolutt fisefri schæfer, hun har ALDRI sluppet en eneste fis - og jeg er sikker på at det skyldes foret. Spiser Hills J/D (siden hun har leddproblemer) i to foringer pr dag, bløter i vann minst en time. Har hatt hunder før som har vært voldsomme på gass alle sammen, de spiste Felleskjøpets for eller butikkfor.

Anonymous poster hash: 59fcb...ae7

Annonse

Skrevet

Han får labb nå, har spist det en stund. Kanskje det er derfor han fiser så mye? Har tenkt at det er en kombinasjon av medisiner og at han er matgal og sluker maten på et par sekunder. Men tror jeg skal dra å bytte allerede i morgen ja ;)

Skrevet

Han får labb nå, har spist det en stund. Kanskje det er derfor han fiser så mye? Har tenkt at det er en kombinasjon av medisiner og at han er matgal og sluker maten på et par sekunder. Men tror jeg skal dra å bytte allerede i morgen ja ;)

Prøv også å fore to ganger (om du nå forer en) og bløte tørrforet om du nå gir det tørt, osv.

Skrevet

Ja, det kan jeg. Takk for råd! Nå skal det bli så godt som fisefri sone her :D

Skrevet

Pass på at du ikke bytter brått, bytt det ut over en uke. Det hjelper ikke om det er kvalitetsfor hvis hunden likevel sluker maten er min erfaring, vi har en matsluker selv. Det som funker her (han spiste så fort at han enten kastet opp eller fikk masse luft) var å putte maten i en ball, kaste den utover stuegulvet/plenen eller gi han veldig lite mange ganger per dag. Labb er nok uansett ikke å anbefale. Vi bruker veterinærfor for sensitive mager for vår er allergisk mot mye.

Skrevet

Hahah. ler så jeg griner. Jeg vet hvor forferdelig det er med bikkje som fiser. Lukter død og fordervelse! Vom og hundemat sine pølser er utrolig bra for. De driter minimalt da pølsene er rene produkter som bare inneholder det hunden trenger og alt blir tatt opp av kroppen. Det lukter nesten ingenting i forhold til hva når de bruker annet for (ofte tørrfor) som er tilsatt al mulig rart. Men som de sier de over, er problemet at hunden sluker maten så hjelper det jo ikke å bytte for.... 

Anonymous poster hash: 09830...2b1

Skrevet

Ja, jeg kan fordele det mer utover dagen. Takk for alle råd :)

Skrevet

Haha, huff det må være grusomt for dere begge to!

Min fiser sjelden, gjør han det, skvetter han og kikker overrasket bak seg ;)

Håper det hjelper seg med bytte av for :)

Annonse

Skrevet

Hahaha - huff - det er såå guffent! Ser du har fått mange gode tips! Du får også kjøpt matskål med "opphøyinger". Da klarer de ikke spise så fort... 😉

Skrevet

Min schafergutt slapp en fis en skjelden gang. Så fikk han hudkreft på testiklene og vi måtte kastrere han. Etter det slipper han stinkende fiser titt og ofte. Det har vært så ille at jeg når jeg har kommet hjem har gått rundt og leita etter bæsj for stanken har vært så ille. Han bruker samme for som før han ble kastrert.

Anonymous poster hash: 7ad4e...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...