Gå til innhold

Legen nekter å sende meg på Ultralyd etter blødninger! hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Er i uke 6. Legen mente det var for tidlig å se noe, stemmer dette? Hørt om flere som har hatt tidlig ultralyd. Er beskymret :-( Kan jeg kontakte sykehuset direkte? Eller må fastlegen henvise? Håper noen kan svare meg.

Anonymous poster hash: e9a34...7de

Fortsetter under...

Hvis legen nekter og du føler du må på ultralyd så må du evt gjøre det privat og betale selv. Du ser nok ikke mye i uke 6, men om det nærmer seg slutten på uke 6 så er det nok mulig i noen tilfeller å se hjertet banke. Det er dessverre også på den tiden det er vanligst å miste, men håper på det beste for deg. 

Anonymous poster hash: c57e5...1fd

Jeg hadde UL i uke 5 med min første. Da så vi plommesekken. Jeg blødde sammenhengende hele 1. tri. Blødde som en menstruasjon. Alt var OK :)

Gå via legevakten :)

Huff ja.. har bestilt privat, men det er ikke før neste tirsdag. Tenkte dem kunne se på Ultralyd om dette er en påbegynt SA eller om alt er bra. Har hatt mensensmerter lenge, og blødd innimellom, men blødningene har stoppet opp hver gang. Er så engstelig.. Tusen takk for gode ord, setter jeg pris på :)

Først kom det rosa utflod, også ble det brunt. Nå har jeg hatt mere slimete konsistens (beklager detaljer) Er også litt friskt blod når jeg tørker meg, men kommer aldri noe i trusa. Hadde vært så kjekt å sett at alt var bra :)

Syns det høres fornuftig ut med neste tirsdag jeg. Da ser du ihvertfall med en gang om det er liv eller ikke. UL i uke 6 er akkurat på grensen, og du kan fort ende opp med å bli mer bekymret enn beroliget. Vet at det er vanskelig å vente!

Annonse

Du kan gå til privat gynekolog. Jeg hadde ikke gjort det...igjen. Jeg ble mer stressa når det ikke var noe å se der. Noen blør i begynnelsen av svangerskapet uten at det er noe galt. Ville heller mål hcg i blod for å konstatere om det er en SA på gang eller ikke. Ev. avvente og se. De får ikke gjort noe om det er SA. Ser de liv kan de ikke garantere for at det ikke er en SA på gang heller. Vet at det er skikkelig frustrerende å vente...

Lykke til. Det beste du kan gjøre er å ta det med ro mener jeg. Håper alt går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...