Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Har så lyst på Syden tur og har penger og alt.. men jeg tør ikke dra!! :/ Snakker greit engelsk (Gjør meg greit forstått I hvertfall) men tanken på å skulle finne buss til hotellet, finne stranden, finne riktig fly osv. Skremmer meg.. Og I tillegg, hva hvis jeg blir syk å må på sykehus for eksempel? Har så veldig veldig lyst... Anonymous poster hash: 42496...57f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Oi... Jeg og sønnen min har dratt alene til syden hvert år i 10 år. Siden han var 2 år. Er virkelig ikke noe problem Anonymous poster hash: bba2d...5e8
Mandala Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Hvor mange barn har du og hvor gamle er de? Jeg hadde også vært veldig redd for det, men tenker samtidig at det hadde vært fantastisk. Nå hadde jeg turt det med mine, og nå er de 11 og 9 år gamle.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Reisebyråer vil ordne med hotell, buss osv for deg dersom du synes dette er skummelt. Ellers så er de som regel svært hyggelige og service-innstilte i de fleste sydlige land. Man kommer langt med å spørre litt, og reiser du med et reisebyrå er det nesten alltid skandinaviske reiseledere der som kan hjelpe deg Kjør på! Anonymous poster hash: 3440f...972
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Hvor mange barn har du og hvor gamle er de? Jeg hadde også vært veldig redd for det, men tenker samtidig at det hadde vært fantastisk. Nå hadde jeg turt det med mine, og nå er de 11 og 9 år gamle. Har en på 6 år 😁 så er jo sikkert bare tull.. Hl Anonymous poster hash: 42496...57f
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 Oj. Bare ... Oj. Vet mammaen din at du har fått din egen familie? Fikk du lov av henne å flytte for deg selv.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Skrevet 22. mars 2015 Oi... Jeg og sønnen min har dratt alene til syden hvert år i 10 år. Siden han var 2 år. Er virkelig ikke noe problem Anonymous poster hash: bba2d...5e8 Jeg veit 😧 skikkelig pingle! Hl Anonymous poster hash: 42496...57f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #8 Skrevet 22. mars 2015 Reiser du charter står d folk hele veien for å få deg på rett sted Og skal man sette ting veldig på spissen så kan du jo dø av hjerneblødning i din egen seng... Mange som reiser alene med barn! Anonymous poster hash: 1c456...051
holahopp Skrevet 22. mars 2015 #9 Skrevet 22. mars 2015 Har så lyst på Syden tur og har penger og alt.. men jeg tør ikke dra!! :/ Snakker greit engelsk (Gjør meg greit forstått I hvertfall) men tanken på å skulle finne buss til hotellet, finne stranden, finne riktig fly osv. Skremmer meg.. Og I tillegg, hva hvis jeg blir syk å må på sykehus for eksempel? Har så veldig veldig lyst... Anonymous poster hash: 42496...57f Hvis du flyr charter så er det folk på flyplassen som snakker ett skandinavisk språk som hjelper deg med å finne riktig buss. Som regel bestemmer du jo selv hva slags hotell og om deg er nærme stranden. Reisebyråene du bestiller igjennom er på hotellene og hvis du blir syk så hjelper de til også mtp på din sønn. Jeg reiste alene da min sønn var 2 og det gikk strålende. Siden det er mye skandinaver der og generelt sett mye barn vil muligens din sønn få mange å leke med.
lover Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 Har så lyst på Syden tur og har penger og alt.. men jeg tør ikke dra!! :/ Snakker greit engelsk (Gjør meg greit forstått I hvertfall) men tanken på å skulle finne buss til hotellet, finne stranden, finne riktig fly osv. Skremmer meg.. Og I tillegg, hva hvis jeg blir syk å må på sykehus for eksempel? Har så veldig veldig lyst...Anonymous poster hash: 42496...57f Reiser du til syden med en turoperatør kan det ikke bli enklere. Du går av flyet og inn på tur bussen medreiseleder. Du blir satt av utenfor hotellet ditt, og har dere Strand, basseng, og all inklusive trenger du ikke engang gå utenfor komplekset.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #11 Skrevet 22. mars 2015 Av de tingene du ramser opp er det bare en ting som skremmer meg, sykdom. Kjenner flere som har havnet på sykehus i syden, bl.a med matforgiftning og influensa/lungebetennelse. Hvem tar seg av barnet om jeg blir alvorlig syk? Jeg tør ikke. Ihvertfall frem til barnet snakker godt nok engelsk til å forstå hva som skjer rundt seg holder vi oss i Norge, Sverige og Danmark. Anonymous poster hash: df4fb...e4e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 Oj. Bare ... Oj. Vet mammaen din at du har fått din egen familie? Fikk du lov av henne å flytte for deg selv. Åj, Tusen takk for et skikkelig svar du! Skikkelig hyggelig du.. Hl Anonymous poster hash: 42496...57f
MMP Skrevet 22. mars 2015 #13 Skrevet 22. mars 2015 Jeg tør heller ikke Mine barn er 8 og 12. Mamman min vet jeg har flyttet ut, fikk lov til det og!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Skrevet 22. mars 2015 Hvis du holder deg til de "kjedelige" destinasjonene, reiser med en gruppe/charter etc, så ser jeg ikke problemet. Ungen din er stor nok til at du kan lage f.eks en konvolutt hvor det står "Hvis jeg blir dårlig, kontakt bla bla bla i Norge...", på engelsk så klart, som ungen kan gi til en voksen. Så avtaler du med vedkommende i Norge at hvis du får et illebefinnende, skal vedkommende komme på neste fly og ta seg av gutten din... I mellomtiden vil antageligvis Sjømannskirken, reiseleder, hotellet eller myndighetene passe på Er du utadvendt og reiser til typiske barnevennlige steder så kan du være bevisst på å bli kjent med en annen barnefamilie som kan hjelpe til Anonymous poster hash: 21cb6...b35
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 Oj. Bare ... Oj. Vet mammaen din at du har fått din egen familie? Fikk du lov av henne å flytte for deg selv. Det var da ikke noe trivelig, jeg har også samme redselen, ikke alle er så reisevante...
Daquiry Skrevet 22. mars 2015 #16 Skrevet 22. mars 2015 Jeg har reist flere år på rad alene med mine to barn og det har overhode ikke vært noe problem. Bare koselig
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #17 Skrevet 22. mars 2015 Jeg hadde aldri reist til utlandet alene med små barn. For fire år siden jeg akutt syk og lå på sykehus i 6 dager. Jeg var ikke i stand til å ta vare på meg selv. Heldigvis var samboeren min der og tok vare på 5 åringen. Anonymous poster hash: d85f2...8f1
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #18 Skrevet 22. mars 2015 Det er skandinaviske guider på hotellet om man skulle bli akutt syk. Anonymous poster hash: c3cca...a38
Mrs Smith Skrevet 22. mars 2015 #19 Skrevet 22. mars 2015 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å reise alene, men så har jeg mange andre "redsler" som sikkert ikke du har, så jeg skjønner deg godt 😊
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #20 Skrevet 22. mars 2015 har ikkje reist alene, men kunne godt ha gjort det. var nettopp på ferie på Tenerife. reiste charter med ving. var nesten ikke utenfor hotellet, vi koste oss og hadde alt vi trengte det. miniland til ungene som de elsket. De snakket tom dansk i resepsjonen.. Anonymous poster hash: 94d99...f36
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #21 Skrevet 22. mars 2015 Jeg har reist alene med mine barn fra de var 1 år gamle. Og charter er så trygt og enkelt. Da minste var 6 år, så reiste jeg alene med 2 barn på interrail. Gikk veldig bra. Og jeg får 2 barn, som er veldig vant til og reise, og klare ting selv. Den dagen de er voksne, kommer de i hvert fall ikke til å være redde for å reise ut i verden. Anonymous poster hash: 3a73f...094 Anonymous poster hash: 3a73f...094
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #22 Skrevet 23. mars 2015 Reiser du med feks star tour er det guider på hotellet som garantert hjelper dere om det skulle skje noe, som at du hadde blitt syk. Da er det jo greit å ha feks en lapp med info om hvilket hotell du bor på og Nr til reiseselsksapet på stedet om det skulle skje noe, som barnet kan vise til de som er der det skjer noe med reiseselskap som star tour er du veldig sikker, fordi de er der for deg. Det er alltid noen på vakt der man kan ringe til om man trenger hjelp til noe legger du feks det Nr inn på mobilen klarer nok barnet også å ringe det selv om du legger det til med et navn han kan gjenkjenne Anonymous poster hash: c57ca...58f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #23 Skrevet 23. mars 2015 Tusen takk for svar! Dere har oppmuntra meg veldig nå altså, så mulig det blir tur på oss! Reiser da evt med et kjent selskap sånn at det går bra,uansett om jeg skulle bli syk. Tusen takk snille damer 😊 Anonymous poster hash: 42496...57f
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #24 Skrevet 23. mars 2015 Oj. Bare ... Oj. Vet mammaen din at du har fått din egen familie? Fikk du lov av henne å flytte for deg selv. Syns mammaen din det er ok at du snakker slik til andre? Anonymous poster hash: 48d36...68b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #25 Skrevet 23. mars 2015 Det går så fint Jeg har reist med to barn, 6 og 3år. Reis med et reisebyrå (ving, star tour). Når du kommer ut av flyet følger du skilt til bagasjen. Etter du har hentet bagasjen blir du møtt av ditt reisebyrå, De sier hvilket nr. på hvilken buss du skal ta (som står utforbi flyplassen). Den kjører til ditt hotell. Det som er litt stress er at flyet/bussene ofte går om natten, men det går bra. Når man kommer til hotellet er det bare å krype under dyna og glede seg til morgendagen. Jeg hadde forresten armbånd på ungene, med tlf og land. Anonymous poster hash: d7094...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå