Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2015 #26 Skrevet 22. mars 2015 Kler man ved et uhell på seg et plagg på vranga, betyr det lykke den dagen. Har du kalde hender, er det fordi du er varm om hjertet. Nyser et udøpt spebarn, skal man skynde seg å si "Gud velsigne barnet" (Kommer visst fra svartedauen. Nysing var symptom på pestsmitte!)
Pengetreet Skrevet 22. mars 2015 #27 Skrevet 22. mars 2015 Bestemor la alltid en sølvskje i vugga hos nyfødte som ennå ikke var døpt. Det skulle forhindre de underjordiske/småfolket i å bortføre barnet. Min andre bestemor mener at hun har sett småfolket flere ganger. Bl.a fjøsisser og huldra. Hun har også en uhyggelig evne til å vite når folk er alvorlige syke eller døde.
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2015 #28 Skrevet 22. mars 2015 Bestemor la alltid en sølvskje i vugga hos nyfødte som ennå ikke var døpt. Det skulle forhindre de underjordiske/småfolket i å bortføre barnet. Min andre bestemor mener at hun har sett småfolket flere ganger. Bl.a fjøsisser og huldra. Hun har også en uhyggelig evne til å vite når folk er alvorlige syke eller døde. Er det ikke en saks eller noe av stål man skal legge der?
Pengetreet Skrevet 22. mars 2015 #29 Skrevet 22. mars 2015 Bestemor la alltid en sølvskje i vugga hos nyfødte som ennå ikke var døpt. Det skulle forhindre de underjordiske/småfolket i å bortføre barnet. Min andre bestemor mener at hun har sett småfolket flere ganger. Bl.a fjøsisser og huldra. Hun har også en uhyggelig evne til å vite når folk er alvorlige syke eller døde. Er det ikke en saks eller noe av stål man skal legge der? Bestemor var bestemt på at det måtte være en sølvskje, men det finnes helt sikkert ulike varianter. Stål over døra på Lucianatten var jo vanlig før i tiden.
skjotta Skrevet 23. mars 2015 #30 Skrevet 23. mars 2015 Bestemor la alltid en sølvskje i vugga hos nyfødte som ennå ikke var døpt. Det skulle forhindre de underjordiske/småfolket i å bortføre barnet. Min andre bestemor mener at hun har sett småfolket flere ganger. Bl.a fjøsisser og huldra. Hun har også en uhyggelig evne til å vite når folk er alvorlige syke eller døde.Er det ikke en saks eller noe av stål man skal legge der? Tror sølvskjeen var en bestikkelse. Saks/stål for å skremme bort. Regner med begge fungerer 😉
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2015 #31 Skrevet 23. mars 2015 De fleste er nevnt: hender, kumlokk, speil, svart katt. Å drepe edderkopper betyr 7 års ulykke (bra jeg har fobi) Anonymous poster hash: 92070...6a2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #32 Skrevet 25. mars 2015 Sier "bank i bordet" for at det ikke skal gå troll i ord. Anonymous poster hash: 94345...1f0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #33 Skrevet 25. mars 2015 Ikke klippe neglene sine på onsdager. Ikke dusje om natta. Ikke dusje de første 40(!) dagene etter fødsel. Helt syke greier. Anonymous poster hash: f4c16...6a2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2015 #34 Skrevet 25. mars 2015 Hvis du strikker et plagg til en kjæreste før en er gift betyr det ulykke, men visstnok går det bra hvis du strikker inn et av hårstråene dine... Anonymous poster hash: 7598d...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå