Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Lurer litt på hva slags overtro dere vet om/tror på, utenom de obligatoriske "svart katt over veien" eller "syv års ulykke å knuse speil". Tenker på litt mer obskure ting, som f.eks. at man skal ha glassene oppned i kjøkkenskapet, hvis ikke så fylles de med sykdom og ulykke eller at hvis man plystrer i et teater, så plystrer man opp djevelen. Og ja, min bestemor tutet ørene mine fulle av slike hele min barndom. Anonymous poster hash: 89c00...40f Anonymous poster hash: 89c00...40f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 He-he... slike ting er litt morsomme En venninne av meg hadde omtrent angst for å tråkke på et kumlokk eller en stripe i fortauet. Var overbevist om at det betydde ulykke og at hun aldri kom til å bli gift hvis hun gjorde det. Etter hun ble gift tråkker hun på alt. Jeg spurte henne om hun ikke er redd for at det skal bety ulykke for henne lenger - men nei, det bevar bare før ekteskap det betydde ulykke Din bestemor tok feil mtp. glass opp/ned i kjøkkenskapene - det er større sjanse for bakterier på glassene når de står opp/ned, så større fare for sykdom når de står slik Jeg kommer ikke på noen flere i farta - men håper andre svarer Anonymous poster hash: cbb87...e07
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #3 Skrevet 22. mars 2015 Venninnen min kaster salt over skulderen hvis hun søler med maten, hehe. Hørte også av en gammel pasient en gang at det var farlig å dusje under mensen. Ikke akkurat overtro da, men Anonymous poster hash: 34a97...5c4
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 I Thailand(tror jeg) tror de at man fremkaller djevelen om man tråkker på dørterskelen. HHar jeg hørt... Anonymous poster hash: f9325...b90
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #5 Skrevet 22. mars 2015 Tror ikke på sånn typisk overtro ting, men har helt hetta for unger som sier ting som de ikke skal kunne vite. Har hørt historier om at barn forteller at de har snakket med døde besteforeldre, den natten bestefaren har dødd osv. Det tror jeg på. Anonymous poster hash: f187c...ab3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #6 Skrevet 22. mars 2015 Gå med gullkors rundt halsen for å holde onde ånder borte. Finner du en 10/50 øring på bakken så betyr det lykke. Rød ull trå rundt ankelen for å fjerne onde ånder (egentlig et kjerring råd mot rastløsebein/forkjølelse). Tre ting min bestemor tror på. Jeg unngår komlokk. Ikke fordi jeg trur på det, men bare blitt en vane når bestemor og mamma unngår dem Anonymous poster hash: cbda0...b6d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #7 Skrevet 22. mars 2015 Ikke gi meg griller i hodet D: Tråkker ikke på kumlokk, får ubehag hvis jeg ser en svart katt gå over vegem Anonymous poster hash: 46340...581
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #8 Skrevet 22. mars 2015 Min mor har innprentet i hodet mitt at sko, da spesielt nye, ikke skal stå på bordet. Det skal visst bety død i familien. Mannen min tråkker aldri på kumlokk og ingen av oss går under stiger. Anonymous poster hash: 45f36...0b2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #9 Skrevet 22. mars 2015 Min oldemor trodde foresten at dersom nye barn ble født i familen, måtte noen av de gamle dø. Uff, hun fikk jo spader hver gang hun fikk et oldebarn. Anonymous poster hash: f187c...ab3
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #10 Skrevet 22. mars 2015 Min oldemor trodde foresten at dersom nye barn ble født i familen, måtte noen av de gamle dø. Uff, hun fikk jo spader hver gang hun fikk et oldebarn. Anonymous poster hash: f187c...ab3 Det har jeg tenkt og, bare ikke nødvendigvis med mennesker, men det er fordi hver gang jeg har fått et barn, har et kjæledyr dødd. Anonymous poster hash: 46340...581
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #11 Skrevet 22. mars 2015 Sølv kjede, armbånd på når vi går på myra for at de underjordiske ikke skal ta oss. Anonymous poster hash: ae60a...97d
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #12 Skrevet 22. mars 2015 Vognen i hus før babyen betyr ulykke. Jeg lot vogna stå i butikken frem til mannen min hentet oss hjem fra føden. Da plukket han opp vognen på vei for å hente oss... Anonymous poster hash: 1fd06...20a
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #13 Skrevet 22. mars 2015 Min oldemor trodde foresten at dersom nye barn ble født i familen, måtte noen av de gamle dø. Uff, hun fikk jo spader hver gang hun fikk et oldebarn. Anonymous poster hash: f187c...ab3 Uff, stakkar. Nå måtte jeg nesten le litt Anonymous poster hash: 09ac6...131
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #14 Skrevet 22. mars 2015 Jeg er opplært med at man skal banke tre ganger på kistelokket før man setter seg på kirkebenken i begravelser. Det symboliserer treenigheten, Herren,Jesus og den hellige ånd. Har flyttet langt hjemmefra, og opplevde i min første begravelse at dette var HELT ukjent. Har derfor sluttet, da folk kikket rimelig rart på meg,der jeg sto og hamret på kista.... =) Anonymous poster hash: 84850...4f2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #15 Skrevet 22. mars 2015 Jeg er opplært med at man skal banke tre ganger på kistelokket før man setter seg på kirkebenken i begravelser. Det symboliserer treenigheten, Herren,Jesus og den hellige ånd. Har flyttet langt hjemmefra, og opplevde i min første begravelse at dette var HELT ukjent. Har derfor sluttet, da folk kikket rimelig rart på meg,der jeg sto og hamret på kista.... =) Anonymous poster hash: 84850...4f2 Med begrunnelsen så er det egentlig en fin skikk.... men beklager, jeg lo litt, for det ser jo litt pussig ut for de som ikke har hørt om skikken. "Hallo, sikker på at du ikke våkner igjen?" Har aldri hørt om det før, meg synes faktisk det kunne være en fin skikk. Vi har for få slike i den norske kirken, synes jeg. Jeg kom på en ting.... de eldre sa tidligere at du aldri skulle strikke genser til en mann før du hadde ring på fingeren, helst gift, til nød forlovet med ring. Hvis man strikket før det så ville forholdet ta slutt. Verste er at det alltid har stemt med meg... Så skal jeg strikke til en mann igjen så er det ring på fingeren først!! Anonymous poster hash: cbb87...e07
Serepta Skrevet 22. mars 2015 #16 Skrevet 22. mars 2015 Ikke re opp babysenga før baby er født. Bestemor mente at det bragte ulykke over den nyfødte dersom barnet ble tatt med ut før det var døpt. Noe utdatert kan man si...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #17 Skrevet 22. mars 2015 Ikke re opp babysenga før baby er født. Bestemor mente at det bragte ulykke over den nyfødte dersom barnet ble tatt med ut før det var døpt. Noe utdatert kan man si... Ha-ha... jeg ble døpt rett før fristen gikk ut og staten ga meg navn, så godt jeg om ikke annet ble tatt med ut Anonymous poster hash: cbb87...e07
sug lut Skrevet 22. mars 2015 #18 Skrevet 22. mars 2015 Hvis man forsyner seg med kake og kakestykket blir stående pent blir man gift. Hvis ikke er det bare å glemme. Hatt på senga betyr død.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #19 Skrevet 22. mars 2015 Jeg spytter alltid tre ganger om jeg ser en svart katt, helt tvangstanker på det der Hvis man finner en mynt skal man se på årstallet, det skal være en påminnelse om noe som har hendt/en beskjed fra noen du er glad i som er gått bort. Bestikket i kors på tallerkener betyr død. Også en tvangstankegreie blitt Plystring på kirkegården tilkaller "onde" ånder. Anonymous poster hash: 12619...78f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #20 Skrevet 22. mars 2015 Går ikke under stiger. Sier alltid bank i bordet for å unngå troll i ord. Da jeg var liten sa søsteren min at å smøre pålegg på den "hullete" siden av knekkebrødet betydde ulykke. 😁 Anonymous poster hash: 75df4...368
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #21 Skrevet 22. mars 2015 Dette med kumlokk; Noen kumlokk kan man tråkke på, nemlig de med en innfelt stjerne i midten. Da kan man ønske seg 3 flotte ting:) Står det derimot 40 i midten, må man være ytterst forsiktig, tråkker du på denne kan det gå deg riktig ille. Anonymous poster hash: 2afda...740
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #22 Skrevet 22. mars 2015 Dette med kumlokk; Noen kumlokk kan man tråkke på, nemlig de med en innfelt stjerne i midten. Da kan man ønske seg 3 flotte ting:) Står det derimot 40 i midten, må man være ytterst forsiktig, tråkker du på denne kan det gå deg riktig ille. Anonymous poster hash: 2afda...740 Og man må ikke åpne en paraply innendørs. Det betyr ulykke. Anonymous poster hash: 2afda...740
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #23 Skrevet 22. mars 2015 Å knuse ett speil betyr 7 års ulykke. Anonymous poster hash: de661...70e
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2015 #24 Skrevet 22. mars 2015 Når du skåler så må du drikke en slurk med en gang ellers får du dårlig sex i syv år Anonymous poster hash: 3ce7b...da3
*Miss Marple* Skrevet 22. mars 2015 #25 Skrevet 22. mars 2015 Å sammenligne/se på hverandres hender bety ulykke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå