Gå til innhold

Hva slags matvarer har dere dilla på i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres kanskje dumt ut men jeg tror jeg spiser for variert og riktig. Passer på å ta vitaminene mine også og har liksom.. INGEN cravings!

Jeg var gravid i fjor før jeg mistet og da var all fisk så innmari godt, spesielt panert! Å herregud! Savner å ha cravings! Så langt har jeg ingenting

Anonymous poster hash: dcd40...e73

Annonse

Fisk her også! :) Både stekt laks, torsk & panert fisk. Hadde en periode med salte ting, spesielt salte Pringles.. Nå er det litt mer bakervarer & knekkebrød. Hehe.. Må tydeligvis ha en del karbohydrater hvertfall! :)

Annonse

Nå er jeg i tredje trimester, men svarer for det om. Smurf sukkeresker hadde jeg dlla på helt fra start til ca uke 23. Smågodt, sånne peacemerker, fra start til ca uke 12. Uke 16-20 gikk det veldig mye i en spesiell saftis (hadde også fått beskjed om å spise is om jeg ikke fikk i meg drikke pga hyperemesis og sykehusinnleggelser, så saftisen kom bare godt med). Nå er jeg i uke 30, og jeg craver litt etter bakt laks, sjokolademelk og APPELSIN. Masse appelsin. Jeg spiser flere per dag. Kan ikke si det hjelper på halsbrannen, men må innrømme at jeg har vært helt fri for sykdom og forkjølelse i hele vinter. 

Ellers får jeg litt sånn "det MÅ jeg ha, NÅ", som går over etter jeg har spist det. Kokosboller er tingen jeg vil ha nå. Baconchips på kinoen var forrige ting. Kanelboller med krem måtte jeg også lage en dag (halvparten ligger fremdeles i fryseren og frister ikke lenger i det hele tatt).

Med førstemann var det kun sjokolademelk som gjaldt. Fikk nesten ikke i meg mat, og i hvert fall ikke væske, annet enn sjokolademelk. 

Kan nevne at jeg la på meg 6 kg med første og til nå med andremann (uke 30) har jeg lagt på meg 3 kg, så ser ikke ut til at kostholdet er så galt selv om jeg ikke craver etter bare sunne ting.

Anonymous poster hash: 0f875...bbe
  • 3 uker senere...

Hatt dilla på mye forskjellig. Frukt (ikke banan) sånn pose saftis, farris, kjeks med sjokolade og yoghurt. Går veldig mye I forskjellige meloner fortiden.

Ellers så har jeg avsmak på veldig mye. Generelt ikke lyst på middagsmat, potetgull, ikke lyst på noe pålegg på brødskiva bortsett fra syltetøy.

Kaffe er ikke noe godt fortiden heller.

Er 18 uker på vei nå.

I de to andre svangerskapene så hadde jeg lyst på melk, ost, rødt kjøtt, potetgull, og junkfood generelt. Hadde ikke lyst på kaffe, sjokolade, saftis, frukt eller grønnsaker med noen av guttene våre. Fikk fullstendig dilla på isbiter de to forige gangene. Ikke merka noe til det denne gangen.

Så egentlig veldig forskjellig fra tidligere graviditeter.

Har spist på Burger King 3 ganger denne uken...det skal det bli en slutt på!!!

Ellers, gulost! Herlige gulosten... Lukten når du åpner pakken.. Rulle skivene. Inn i munn og kjenner tennene renner i vann! Den helvetes kvalmen som bare helt magisk forsvinner... Love it!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...