Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Bør man f.eks. heller kjøpe dem på skoringen enn på sparkjøp? Jeg synes liksom det virker som støvler er støvler, de ser like ut alle sammen, men de er kanskje ikke det? Da tenker jeg altså på hvordan de er for foten til barnet, ikke holdbarhet. De rekker ikke å bli slitt ut uansett. Anonymous poster hash: 795e6...15d
Mamma_til_2 Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Stor forskjell, jeg går på butikk ( sport/friluftsliv) klemmer på støvelen, er de for myke så kjøper jeg andre. Har kjøpt på vanlig skobutikk en gang, de revnet etter en uke.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Stor forskjell, jeg går på butikk ( sport/friluftsliv) klemmer på støvelen, er de for myke så kjøper jeg andre. Har kjøpt på vanlig skobutikk en gang, de revnet etter en uke. Det må da ha vært veldig uflaks? Jeg kjøpte støvler til 99,- på coop i fjor, og de er like hele. (Men da gikk han på småbarnsavdeling hvor de var ute maks en time om dagen, tenkte jeg må kjøpe litt mer gjennomtenkt nå som han er mye mer ute.) Anonymous poster hash: 795e6...15d
Mamma_til_2 Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Stor forskjell, jeg går på butikk ( sport/friluftsliv) klemmer på støvelen, er de for myke så kjøper jeg andre. Har kjøpt på vanlig skobutikk en gang, de revnet etter en uke. Det må da ha vært veldig uflaks? Jeg kjøpte støvler til 99,- på coop i fjor, og de er like hele. (Men da gikk han på småbarnsavdeling hvor de var ute maks en time om dagen, tenkte jeg må kjøpe litt mer gjennomtenkt nå som han er mye mer ute.) Anonymous poster hash: 795e6...15d Nei ikke uflax fikk byttet støvlene men det samme skjedde igjen da fikk jeg pengene tilbake!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Selvsagt er det forskjell. Noen støvler er tynne og uten fôr overhodet, de blir superklamme og ekle. Viking sine har et tynt lag fôr som gjør at det ikke blir like klamt inni. Dock boots er også bra, ungene her foretrekker disse siden de er litt mykere og lettere å bevege seg i. Til meg selv er støvler kjøpt på f.eks Europris bare dritt, ekle og fæle, mens Viking er mye bedre kvalitet. Anonymous poster hash: 73766...4ef
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Opplevd at billige ikke et helt vanntette. I tillegg er det best for foten å ha litt såle- de billige er ofte kjempetynne. Skal en gå med det på tur er det langtfra godt. Bør også være litt hæl på de. Anonymous poster hash: c7838...90b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Det gamle merket Viking har gode støvler. Sikkert en grunn til at de har holdt seg på markedet i så mange år. Høy pris er ikke nødvendigvis det som er avgjørende. Har kjøpt billige støvler som har raskt har fått hull, og dyre støvler (Bisgaard) som fikk hull kjempefort. Hilsen mamma til tre Anonymous poster hash: adc07...f83
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Bør man f.eks. heller kjøpe dem på skoringen enn på sparkjøp? Jeg synes liksom det virker som støvler er støvler, de ser like ut alle sammen, men de er kanskje ikke det? Da tenker jeg altså på hvordan de er for foten til barnet, ikke holdbarhet. De rekker ikke å bli slitt ut uansett. Anonymous poster hash: 795e6...15d Ja, det er forskjell på kvalitet. Opplevde likevel nettopp at et par støvler kjøpt på Skoringen fikk en diger sprekk i gummien. Fikk tilgodelapp. Anonymous poster hash: a1fcc...a23
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #9 Skrevet 21. mars 2015 Tusen takk for svar. Kanskje vi skal prøve Viking da, ser ut som det er det tryggeste. HI Anonymous poster hash: 795e6...15d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Ja. Det at de revner er en ting. Men sålen er ofte ikke ergonomisk god på billig støvler. Barna mine skal ha de samme beina hele livet. Sko er viktig. Anonymous poster hash: 39a4c...8e9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Mine har bare hatt viking og har aldri opplevd at det blir hull eller har sprukket opp, så er veldig fornøyd med fem. Mange av de billige kan også være ganske tunge. Anonymous poster hash: 18ad6...3b0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #12 Skrevet 21. mars 2015 Ja, merker stor forskjell på europris-støvler kontra støvler fra Trethorn eller Viking. Støvler har de så lite på beina at det viktigste for meg er at barna holder seg tørre på beina. Og den jobben klarer ikke mange billigstøvler. Anonymous poster hash: a876b...eb0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #13 Skrevet 21. mars 2015 Ja det er kvalitetsforskjell. F.eks. Hvor tykk sålen er, hvor stiv sålen er, hvor myk gummien er, om det er noe som helst for i støvvdlen, om det er innersåle osv. Prøv å bevege deg ute på tur i ulendt terreng i støvler som er myke/ustabile, med knapt mønster i sålen (blir meget glatt), og med en såle som er så tynn at du kjenner hver eneste stein du tråkker på...... Anonymous poster hash: 50786...ac4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #14 Skrevet 21. mars 2015 Har brukt viking i alle år til barna. Har vært veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 07947...edb
skjotta Skrevet 21. mars 2015 #15 Skrevet 21. mars 2015 Det gamle merket Viking har gode støvler. Sikkert en grunn til at de har holdt seg på markedet i så mange år. Høy pris er ikke nødvendigvis det som er avgjørende. Har kjøpt billige støvler som har raskt har fått hull, og dyre støvler (Bisgaard) som fikk hull kjempefort. Hilsen mamma til tre Anonymous poster hash: adc07...f83 Bisgaard er et godt eksempel på at pris ikke alltid reflekterer kvalitet. støvler av dårlig kvalitet revner langs limingen mellom foten og skaftet fordi gummien morkner. En lekk støvel er en poengløs støvel.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #16 Skrevet 21. mars 2015 Bør man f.eks. heller kjøpe dem på skoringen enn på sparkjøp? Jeg synes liksom det virker som støvler er støvler, de ser like ut alle sammen, men de er kanskje ikke det? Da tenker jeg altså på hvordan de er for foten til barnet, ikke holdbarhet. De rekker ikke å bli slitt ut uansett. Anonymous poster hash: 795e6...15d MIn erfaring er at til små barn blir støvler såpass lite brukt at det ikke spiller så stor rolle før du trenger neste størrelse. Til større barn som bruker de lengre betyr kvaliteten noe. Anonymous poster hash: b492f...24c
Elsker livet Skrevet 21. mars 2015 #17 Skrevet 21. mars 2015 Jeg vil gjerne anbefale crocs støvler. Utrolig lette, god såle og plasten er av god kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2015 #18 Skrevet 21. mars 2015 Har hatt Viking gummistøvler to ganger, og begge gangene morknet de etter kort tid! Helt elendig. Alt annet har funket til ungene vokste ut av de (Tretorn, billige støvler fra Europris, Bamse fra Lindex osv). Anonymous poster hash: a2cb4...dcd Anonymous poster hash: a2cb4...dcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå