Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 I flere mnd nå har halve venstre hånd sovna når jeg feks holder i mobilen, ikke hele hånden med halve hånda, lillefinger, ringefinger og langemann, det strekker seg også ett stykke oppover underarmen. Og de siste ukene har jeg slite med at det gjør vondt i selve håndledd hvis jeg støtter meg på hånden, løfter noe med hånda vannrett. Merker det spesiellt godt på jobb, jobber i kassa på meny. Føler på en måte at det ikke er ille nok til å reise til legen, men er jo bekymra for at det skal bli verre slik at jeg til slutt ender opp sykmeldt fordi jeg ikke klarer bruke hånda uten smerter. Skjønner ikke helt hva dette kan være heller så kunne jo vært greit å vite. Anonymous poster hash: e40fc...a55
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #2 Skrevet 20. mars 2015 Kan være leddmessig eller muskelmessig som presser på en nerve. Jeg kan få det slik fra noen muskler på baksiden av skulderen, eller hvis jeg er dårlig i nakken. Ta deg en tur til en kiropraktor eller naprapat, de kan gjøre mer enn en lege kan med dette. En kiropraktor kan også sende deg til røntgen eller MR om h*n mener det er nødvendig. Anonymous poster hash: 1fe89...e1d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #3 Skrevet 20. mars 2015 Jeg hadde det pluss flere andre plager som slappe og vonde muskler, null energi. Det viste seg å være veldig lite d-vitamin, og når jeg begynte med tilskudd så gikk det over. Er ikke sikkert at det er greia di men lurt å dra til legen. H*n vil jo si om du må se det an litt til. Anonymous poster hash: 1ded7...4fc
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Sånn har jeg hatt i mange år, men jeg gidder ikke å dra til lege med bagateller. Klart det hemmer meg litt, men det er stabilt og da får det bare være. Har ikke tid til utredning og sykemelding. Anonymous poster hash: fa8f3...68d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Hva er egentlig en naprapat? Er det det samme som kiropraktor? Er ikke egenandelen veldig dyr på sånne plasser? Anonymous poster hash: e40fc...a55
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Ville gått til kiropraktor, de kan undersøke om det er låsninger noe sted eller om noe kanskje klemmer på nerver, og de kan henvise videre til nevrolog. Du må betale selv for kiropraktor, men tror du får bedre hjelp enn hos lege. Har periodevis samme problem selv, to fingre på hver hånd "sovner", pluss ytre del av underarmen. Hos meg skyldes det trange passasjer for nervene og det er ikke farlig, men plagsomt. Anonymous poster hash: c25d8...d13
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #7 Skrevet 20. mars 2015 Sånn har jeg hatt i mange år, men jeg gidder ikke å dra til lege med bagateller. Klart det hemmer meg litt, men det er stabilt og da får det bare være. Har ikke tid til utredning og sykemelding. Anonymous poster hash: fa8f3...68d Er det som er greia med å kansje finne ut av det nå sånn at det ikke blir verre, jeg er avhengig av hånda i jobben min uten at det medfører store smerter å bruke den. Holder det seg sånn som nå kan jeg klare å leve med det, blir det verre får jeg ett problem. Hvis jeg vet hva som er problemet kansje jeg kan unngå at det blir verre. Men føler samtidig på at det ikke er ille nok til å oppsøke lege. Men kansje kiropraktor er tingen. får undersøke litt priser på det. Anonymous poster hash: e40fc...a55
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #8 Skrevet 20. mars 2015 Når du holder albueleddet bøyd og samtidig holder rundt noe, så strekkes en nerve som heter n.ulnaris. Det kan gi symptomer som prikking og/eller nummenhet i spesielt lillefinger og ringfinger. Dersom du har nummenhet/ prikking hele tiden, dersom styrken i de nevnte fingrene avtar, dersom du mister følelsen i huden i lillefinger og ringfinger og/eller får mye smerter så bør du gå til lege for undersøkelse og videre henvisning enten til nevrolog eller nevrografi/MR . Jeg får det også når jeg holder mobilen, dårlig stilling siden man bøyer nakken, krummer i ryggen, bøyer albuen og holder et grep. Kjenner det aldri ellers. Anonymous poster hash: 120af...af9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Når du holder albueleddet bøyd og samtidig holder rundt noe, så strekkes en nerve som heter n.ulnaris. Det kan gi symptomer som prikking og/eller nummenhet i spesielt lillefinger og ringfinger. Dersom du har nummenhet/ prikking hele tiden, dersom styrken i de nevnte fingrene avtar, dersom du mister følelsen i huden i lillefinger og ringfinger og/eller får mye smerter så bør du gå til lege for undersøkelse og videre henvisning enten til nevrolog eller nevrografi/MR . Jeg får det også når jeg holder mobilen, dårlig stilling siden man bøyer nakken, krummer i ryggen, bøyer albuen og holder et grep. Kjenner det aldri ellers. Anonymous poster hash: 120af...af9 Som regel går det over av seg selv i løpet av noen uker. Noen ganger utløses det av at man gjør en hånd/arm bevegelse der man bruker et grep ( f.eks tennisspilling, spikerpistol) mange ganger. Da bør man gjøre dette mindre, siden det irriterer nerven. Anonymous poster hash: 120af...af9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 Google carpal tunnel syndrome og se om d kan passe Anonymous poster hash: c71cf...576
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 Google carpal tunnel syndrome og se om d kan passe Anonymous poster hash: c71cf...576 Har lest om det, men virker som det er mest på tommel og pekefinger siden av hånden. Anonymous poster hash: e40fc...a55
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Når du holder albueleddet bøyd og samtidig holder rundt noe, så strekkes en nerve som heter n.ulnaris. Det kan gi symptomer som prikking og/eller nummenhet i spesielt lillefinger og ringfinger. Dersom du har nummenhet/ prikking hele tiden, dersom styrken i de nevnte fingrene avtar, dersom du mister følelsen i huden i lillefinger og ringfinger og/eller får mye smerter så bør du gå til lege for undersøkelse og videre henvisning enten til nevrolog eller nevrografi/MR . Jeg får det også når jeg holder mobilen, dårlig stilling siden man bøyer nakken, krummer i ryggen, bøyer albuen og holder et grep. Kjenner det aldri ellers. Anonymous poster hash: 120af...af9 Som regel går det over av seg selv i løpet av noen uker. Noen ganger utløses det av at man gjør en hånd/arm bevegelse der man bruker et grep ( f.eks tennisspilling, spikerpistol) mange ganger. Da bør man gjøre dette mindre, siden det irriterer nerven. Anonymous poster hash: 120af...af9 Ser en del som stemmer av det som står der, men trenger jo ikke være det. Anonymous poster hash: e40fc...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå