Gå til innhold

Hva synes dere om dette guttenavnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns Elliot Oliver er fint. Elliot alene er også fint.

Selv om mange tenker på vaskepulver eller hunder når de hører navnet Milo, så tror jeg det går over når de blir kjent med en gutt som heter det. Kjedelig om alle skal hete de samme navnene - noen må gå foran og introdusere nye navn.

Anonymous poster hash: 98b86...8df

Jeg synes det klinger best når navn nr to har like mange som eller flere stavelser enn første fornavn. Derfor synes jeg Elliot Oliver lyder bedre enn Elliot Milo.

For meg er også Milo vaskemiddel, men assosiasjoner endrer seg :)

Anonymous poster hash: 9dddb...4f1

Annonse

Milo er fint - men for meg er det vaskemiddel.

Milo er jo ikke et tradisjonelt navn her så på en måte kom vaskemidlet først. Det blir litt annerledes med Tine og Sunniva osv siden de navnene har vært i bruk her lenge før vår tid. Da kom navnene først og firmaene etterpå på en måte.

Kan være det er tull men for meg gjør det en forskjell. :)

Hva med bjørn, stein, mai, kristen, lilje osv?... her kom iallefall ikke navnene først. Jeg tror det er en vanesak. Milo er et uvanlig navn i dag. 

Anonymous poster hash: 1727a...c6e

Naturnavn har vært brukt i alle fall siden vikingetiden kanskje lenger.

Kristen er jo et religiøst inspirert navn på linje med Muslim og mange andre. Jeg hadde ikke valgt det selv men det er gamle navn.

For meg er det et stort sprang fra disse til  å f eks bruke Zalo eller Milo -selv om jeg vet at Milo ikke har samme betydning i andre land.

Hunden min heter det, så jeg liker navnet ☺️ Navnet er søtt på en liten gutt, men kanskje ikke på en voksen mann. Tenk om denne sønnen din blir en typisk "motorsykkelmann" da tror jeg Milo blir litt rart? 😜

Anonymous poster hash: 3a886...4b4

Det er søtt, men egner seg best på barn eller dyr.

Kan ikke se for meg en voksen mann som heter Milo

Anonymous poster hash: 74609...bf3

Du skjønner det at når de som er små nå blir voksne er navn som Milo, Kaspian, Emillian osv helt vanlige navn på voksne folk?

Anonymous poster hash: 47846...709

hæ mener du at barn blir voksne en gang? Nei det skjønte jeg ikke.

Jeg sier at jeg ikke synes navnet høres voksent ut, derfor ville jeg ikke valgt det selv om det er søtt. Det spiller jo ingen rolle om Emilian blir vanlig på voksne om noen år. Det et mange navn på voksne jeg synes er spesielle og.

Anonymous poster hash: 74609...bf3

Annonse

Så jevnt over er det assosiasjoner med sjokolademelk, hund og vaskepulver som er greia ?

Husker moren min virkelig ikke likte Lucas fordi hun tenkte på hesten til Emil, men Lucas havnet da på navnetoppen det :tongue:

Anonymous poster hash: 0367a...256

Så jevnt over er det assosiasjoner med sjokolademelk, hund og vaskepulver som er greia ?

Husker moren min virkelig ikke likte Lucas fordi hun tenkte på hesten til Emil, men Lucas havnet da på navnetoppen det :tongue:

Lucas er overhode ikke i samme gaten, det er jo et gammelt bibelnavn. Milo derimot, det finnes jo knapt et hjem i Norge uten en flaske eller to. 

Anonymous poster hash: 038bf...85b

Lucas er overhode ikke i samme gaten, det er jo et gammelt bibelnavn. Milo derimot, det finnes jo knapt et hjem i Norge uten en flaske eller to. 

Milo er ikke akkurat noe som ble laget da de bestemte seg for å kalle vaskemiddelet Milo heller ...   http://nameberry.com/babyname/Milo

Milo er ikke akkurat noe som ble laget da de bestemte seg for å kalle vaskemiddelet Milo heller ...   http://nameberry.com/babyname/Milo

Så gå for vaskemiddelnavnet da, sønnen din blir sikkert kjempe glad for det. 

Så gå for vaskemiddelnavnet da, sønnen din blir sikkert kjempe glad for det. 

Han blir i allefall gladere for Milo som mellomnavn enn de som heter caspian, carosander, leander og diverse annet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...