Gå til innhold

Forsikringsselskapet vil kondemnere bilen, det gir meg et mega problem....

Anbefalte innlegg

Lang historie kort, min samboer ble slått personlig konkurs i fjor, og er derfor ikke kredittverdig mens gjelden nedbetales. Jeg eier en bil som jeg kjøpte for 3 år siden, denne bruker han i jobb i dag. Han ble påkjørt i forrige uke, og det er en liten skade på bilen, men den er selvfølgelig på et av de dyreste stedene å reparere. 118 000 kroner fikk jeg beskjed av takstmann om i dag. Bilen er verdt ca. 130 000. Forsikringsselskapet vurderer derfor å kondemnere bilen, og utbetale erstatning. Erstatningen vil da innfri lånet som jeg i dag har på bilen.

Så langt er alt vel, men det er her problemet starter. Den gangen jeg kjøpte bilen hadde jeg en langt bedre inntekt enn hva jeg har i dag (er på aap grunnet sykdom). Jeg får ikke lån med dagens inntekt! Jeg har ingen problemer med å betjene et lån, men inntekten er for lav og samboers konkurs gir ikke han noen muligheter heller.

Er det virkelig riktig at jeg kan ende i denne situasjonen, uten bil og uten mulighet til å skaffe meg bil nå fordi noen andre har vært uforsiktig i trafikken?!

Anonymous poster hash: f3fe2...3de

Fortsetter under...

Lang historie kort, min samboer ble slått personlig konkurs i fjor, og er derfor ikke kredittverdig mens gjelden nedbetales. Jeg eier en bil som jeg kjøpte for 3 år siden, denne bruker han i jobb i dag. Han ble påkjørt i forrige uke, og det er en liten skade på bilen, men den er selvfølgelig på et av de dyreste stedene å reparere. 118 000 kroner fikk jeg beskjed av takstmann om i dag. Bilen er verdt ca. 130 000. Forsikringsselskapet vurderer derfor å kondemnere bilen, og utbetale erstatning. Erstatningen vil da innfri lånet som jeg i dag har på bilen.

Så langt er alt vel, men det er her problemet starter. Den gangen jeg kjøpte bilen hadde jeg en langt bedre inntekt enn hva jeg har i dag (er på aap grunnet sykdom). Jeg får ikke lån med dagens inntekt! Jeg har ingen problemer med å betjene et lån, men inntekten er for lav og samboers konkurs gir ikke han noen muligheter heller.

Er det virkelig riktig at jeg kan ende i denne situasjonen, uten bil og uten mulighet til å skaffe meg bil nå fordi noen andre har vært uforsiktig i trafikken?!

Hvordan kan en liten skade koste 118 000????

Anonymous poster hash: d5711...648

Eh, du tar pengene du får i erstatning, kjøper bil (du får tross alt god pris av forsikringsselskapet) og lar lånet stå.

Hvis hun har lån med pant i bilen, vil det kanskje ikke gå?

Nei, tenkte på det etterpå..

Annonse

Banken har sikkerhet i bilen, så når den kondemneres forfaller lånet. Dessuten forstod jeg det på banken som at forsikringspengene går direkte til baken, uten oss som mellomledd. Dette er hva de sa, jeg har aldri vært borti noe slikt før, så vet ikke om det stemmer.

Hele låneprossesen må tas på nytt, og de sa på telefonen at det var umulig med min inntekt...

Det er en varebil, og skaden er på førerdør og skyvedør, så begge disse må byttes, i tillegg er det bulk på "bjelken" mellom disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...