Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Vi har Google kalender som både jeg og mannen benytter både sammen og hver for oss. Med fire barn i skolealder er det veldig travle dager, og på den måten kan vi begge enkelt legge inn ting i familiekalenderen, som da den andre også får umiddelbart opp i kalenderen på sin mobil. F.eks. dersom ene barnet blir invitert i bursdag, får en legetime el, så legger jeg det inn, og da får mannen det opp også på sin mobil. Veldig praktisk! Problemet er at vi ikke får knyttet til oss eldstemann på denne fordi han er for ung til g-mail (man må være 18 år og han er bare snart 13 år). Han har organiseringsvansker og er veldig avhengig av rutiner og oversikt, så det hadde vært fantastisk å få en app med mye samme system som Google-kalender. En som vi kan knytte sammen med våre mobiler slik at vi kan oppdatere hans app/mobil ved å legge inn noe i vår. Finnes det noe slikt? Anonymous poster hash: 4a650...090
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Må du oppgi riktig fødselsår når du lager gmail kontoen da? Anonymous poster hash: 6c484...614
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Må du oppgi riktig fødselsår når du lager gmail kontoen da? Anonymous poster hash: 6c484...614 Du mener at jeg skal lyve? Det er vel ikke helt moralsk riktig ovenfor en 12-13-åring å vise at å lyve på alder er ok? HI Anonymous poster hash: 4a650...090
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Opprett en ny konto for deg selv, som guttungen kan disponere? Dvs at han får tilgang til kalender, men trenger ikke bruke maieln til noe. Anonymous poster hash: a3d9a...b33
the amazing spidermamma Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Kan du ikke opprette den uten å fortelle ham hva som må til, da? Å juge for Google ville jeg ikke hatt noen skrupler med.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Må du oppgi riktig fødselsår når du lager gmail kontoen da?Anonymous poster hash: 6c484...614 Du mener at jeg skal lyve? Det er vel ikke helt moralsk riktig ovenfor en 12-13-åring å vise at å lyve på alder er ok? HI Anonymous poster hash: 4a650...090 Behøver barn å vite alt? Oppretter du ikke kontoen av praktiske årsaker ifht organiseringen innad i familien? Han behøver ikke bruke den til noe annet enn brukernavn/passord til påloggingingen. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 6c484...614
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Først og framt vil jeg takke for at dere tar dere tid til å svare meg Når det er sagt er jeg litt overrasket på en sånn "å, så søtt"-måte over at dere ikke tar med i beregningen en gang at en på 12-13 år selvsagt vet hva aldersgrensen er på slike ting! Men å opprette en i mitt navn som han kan disponere er i det minste litt mer på rett side av gråsonen synes jeg, så det var et godt forslag HI Anonymous poster hash: 4a650...090
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Oi, det var avansert! Her har vi en god gammeldags familiekalender som vi fører inn hva som skal skje, når og hvor så er det bare å huske å føre inn og huske å se på den. Anonymous poster hash: fd783...924
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Mine unger har hver sin Gmail til samme formål, og jeg har brukt min fødselsdato på begge. Ser ikke problemet, det er for å ha en kalender
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Oi, det var avansert! Her har vi en god gammeldags familiekalender som vi fører inn hva som skal skje, når og hvor så er det bare å huske å føre inn og huske å se på den. Anonymous poster hash: fd783...924 Nei, det er faktisk veldig både enkelt og praktisk Noen ganger trenger vi å vite om dagen er klarert for nye avtaler mens vi f.eks. er på jobb, og da kan vi jo ikke se på en kalender på veggen hjemme akkurat Det fine er at vi kan sjekke kalenderen akkurat når vi vil, og holde hverandre oppdatert på en enkel måte HI Anonymous poster hash: 4a650...090
MilleMarmelade Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har laget egen kalender til hver av barna i Google som mannen og jeg kan se og endre, uten at de har egen mail. Men ungene er altfor små til egen telefon, så hvis poenget er at 13åringen selv skal legge inn avtaler, vet jeg ikke om det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå