Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #26 Skrevet 19. mars 2015 Det er jo en mulighet, som en annen nevnte, å få leder til å sende ut en fellesmail. Da vil de som mener de kan og vil gi beskjed til sjefen, og du slipper å spørre noen som egentlig ikke vil. Hvis det ikke hadde kostet meg mye ekstra tid så hadde du gjerne fått sitte på med meg. Tenker at slike må man gjøre om man har mulighet til det Avhengig av økonomi, det hender at du kan få rimelige avtaler med leiebilfirma. Ev. sjekke rent-a-wreck også. Ev. hva det koster å lease billigste modell de månedene. Kanskje det er lettere for noen å låne deg en sykkel enn å låne en bil. Å spørre om skyss er ikke farlig. De som ikke kan eller vil har selv ansvar for å si nei, uten å føle på det. Det er et ærlig svar og så lenge du ikke blir sur av svarene så er det null problem. Anonymous poster hash: 31be2...cbd
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #27 Skrevet 19. mars 2015 http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?q=Sykkel+dame&page=2 Masse sykler langt rimeligere enn det du skisserer altså Anonymous poster hash: 13963...c79
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #28 Skrevet 19. mars 2015 Veldig mange sære damer her da. Jeg begynte ny jobb for ett år siden. Jobber i Kristiansand og bor i Arendal. Jeg har bil og alt er i orden der. Men ett av de første spørsmålene jeg fikk fra 2 av mine mannlige kolleger var om jeg ville være med å kjøre med de om morgenen. Jeg hadde ikke mulighet til det siden de gikk altfor tidlig og jeg måtte i barnehagen før jeg kom på jobb. Det er mange som kjører sammen og jobben oppmuntrer til dette i tillegg. Anonymous poster hash: 92ebf...091
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #29 Skrevet 19. mars 2015 Det er jo en mulighet, som en annen nevnte, å få leder til å sende ut en fellesmail. Da vil de som mener de kan og vil gi beskjed til sjefen, og du slipper å spørre noen som egentlig ikke vil. Anonymous poster hash: 31be2...cbd Det er mulig. Jeg får se an hvordan det går på "intervjuet" imorgen, om det passer seg å spør om det går Anonymous poster hash: 423dc...64e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #30 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde nok sagt ja. Det er jo bare koselig å ha noen å prate med på veien. Anonymous poster hash: 9bf35...787
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #31 Skrevet 19. mars 2015 http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?q=Sykkel+dame&page=2 Masse sykler langt rimeligere enn det du skisserer altså Anonymous poster hash: 13963...c79 Takk. Men ikke i nærheten av meg desverre. Anonymous poster hash: 423dc...64e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #32 Skrevet 19. mars 2015 http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?q=Sykkel+dame&page=2Masse sykler langt rimeligere enn det du skisserer altså Anonymous poster hash: 13963...c79 Takk. Men ikke i nærheten av meg desverre. Anonymous poster hash: 423dc...64e Vel, det var link for hele Norge da......... Hvis du kikket så lå det flere butikkanonser fra kjedene, der med nye, rimelige sykler! Anonymous poster hash: 13963...c79
Birdie Birdie Nam Nam Skrevet 19. mars 2015 #33 Skrevet 19. mars 2015 Jeg er generelt på tilbudssiden når det gjelder det meste, så jeg hadde ikke nølt med å si ja dersom det ikke ble noen omvei for meg. Å mene at det blir kleint fordi man ikke kjenner vedkommende er i mine øyne veldig spesielt. Er man ikke interessert i å bli kjent med en man skal arbeide sammen med over måneder? Jobben hennes begynner klokken 5 om morgenen,å må jeg innrømme at jeg ikke er så intressert i å bli kjent med folk så tidlig på morgenen. Er ikke skikkelig våken da å er ikke så veldig åpen for smalltalk. Anonymous poster hash: 10fb9...d06 Men det er vel greit det også? Hun er sikkert trøtt selv. Men jeg mistenker at jeg er unormalt avslappet i forhold til smalltalk og såkalt pinlig stillhet. Jeg er aldri redd for å ikke komme overens med noen/ikke ha noe å snakke om. Jeg er heller ikke veldig snakkesalig om morgenen, men da går det an å skru på radioen og si "jeg synes det er så godt å høre på musikk om morgenen, for å våkne litt, går det bra? Du må ha meg unnskyldt hvis jeg ikke sier så mye, men jeg er altså ikke veldig våken så tidlig som dette". Da vil ingen føle seg presset til å måtte snakke, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #34 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde hjulpet om jeg kunne. Alle kolleger vil forstå situasjonen når de selv begynner kl 5, og hvem vil vel ikke hjelpe en gravid kvinne " i nød"? Synes du kan ta det opp etter noen dager når du føler det riktig. Si du vil betale for deg. Anonymous poster hash: 805a2...895
LME1001 Skrevet 19. mars 2015 #35 Skrevet 19. mars 2015 Kan du henge opp en lapp der du spør om noen skal samme vei som deg og ønsker å ha med ei som betaler godt? Da kan de som mener alenetiden i bil er hellig få være i fred, og de som kanskje trenger noen ekstra penger eller er veldig miljøbevisste får det slik de ønsker 😄 (Bare ikke lag noen klein plakat, men heller en morsom notis 😜)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2015 #36 Skrevet 19. mars 2015 Det er snakk om praksis, altså en begrenset tidsperiode.. Du tilbyr deg selvfølgelig å betale litt for bensin med den du sitter på med! Hadde ikke vært betenkt engang, på å spørre! Det værste som kan skje er at den du spør sier nei! På Coop obs får du en brukbar sykkel for 2000 kr! Anonymous poster hash: fb52a...f97
Hjertefru Skrevet 19. mars 2015 #37 Skrevet 19. mars 2015 Tror dine kommende kolleger vil ha forståelse for problemet ditt jeg. Ta en prat med leder når du kommer på jobben og hør om hun har et godt forslag. Det med smalltalk er det bare å ta helt med ro, så tidlig på morran(natta) er det vel ikke naturlig med de helt store samtalene tenker jeg. Ellers må jeg si det er spreke damer her inne som ikke nøler med å slenge seg på en sykkel i firetida for så å sykle på jobb i høygravid tilstand. Ikke verst! Men du må tilby deg å bidra litt til bensin, vær presis og ikke forvent at folk kjører lange omveier. Det har sine ulemper å være avhengig av andre til transport.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå