Gå til innhold

Hva ville du gjort? (prøving og pergo)

Anbefalte innlegg

Har en sønn på fire og et halvt år. Han tok det 7 måneder å bli gravid med.

Vi begynte å prøve på nr. 2 august 2013 og ble gravid på første forsøk. Mistet dessverre i sen SA uke 14.

Etter det har jeg prøvd å blitt gravid igjen, og har 11 pp etterpå der jeg er ganske sikker jeg har truffet godt på el nesten hver gang. Var hos privat gyn for noen måneder siden, og hun sjekket meg og sa at alt så bra ut. Fikk tre kurer pergotime (en enkel, to doble). Har tatt to av disse, uten resultat. Like etter var jeg hos legen. Hun sa at de pleide å vente to år før folk med barn fra før fikk henvisning. Hun sa det var bare å prøve videre. Pergotime kunne hun ikke så mye om.

Hva hadde dere gjort i fht pergotimekuren..? Prøvd videre uten pergotime? Tatt den siste pergotimekuren?

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 2aca3...b01

Fortsetter under...

Det hørtes rart ut... Jeg ble henvist til gyn. etter 10 mnd. prøving. Hørte aldri noe om at de ville vente fordi jeg har barn fra før!

Hadde gått til gyn. å startet videre utredning. Har du ikke oppfølgingstimer der?

Legen (hvertfall min lege) sa at han ikke hadde lov og skrive ut pergo. Så de kan sikkert ikke så mye om det.

Hvis dere ønsker å starte utredning så hadde jeg bare tatt det videre.

Lykke til!

Anonymous poster hash: d503b...773

Takker for svar!

Har fått gyntime ved sykehuset, men ikke før til tidlig høst. Så jeg kommer til å vente et par måneder, og heller da bestemme meg om jeg vil ta det privat eller om jeg skal vente på den timen..

Anonymous poster hash: 2aca3...b01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...