Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Jeg og samboeren min flyttet sammen i fjor sommer, og jeg beholder derfor dobbel barnetrygd og stønad til barnetilsyn frem til sommeren som kommer nå. Da faller den bort. Med mindre vi flytter fra hverandre da..Både jeg og samboeren min jobber fulltid. Vi har som sagt ikke felles barn. Er vi samboere eller meldepliktige samboere?Jeg forsøker å fylle ut info akkurat nå på skattetatens nettsider for å se om jeg betaler riktig skatt, men må først fylle ut sivilstand. Blir det da rett å sette på "samboer"? Kom nemlig noe opp om at jeg bare skulle det hvis jeg var MELDEPLIKTIG samboer. HVis ikke, skulle den være på ugift..Hm. Skjønner ikke bæra Anonymous poster hash: 4a7d0...a4f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Det er kun til nav man er meldepliktig samboer, feks om man mottar ulike stønader fra NAV.... Det kommer da automatisk opp på selvangivelsen at man er det. du kan lese om dette her: http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Handboker/Lignings-ABC/Kapitler/E/?mainchapter=101361&chapter=101361#x101361 Dersom du foretar en forenklet skatteberegning nå, vil jeg anta det ikke spiller så stor rolle hva du fyller i ang det. Anonymous poster hash: 08f26...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå