Gå til innhold

Kan jeg kalle datteren min Thyra?

Anbefalte innlegg

Kom over dette navnet for en stund siden, og har veldig lyst til å bruke det. Men barnefar er uenig! Han liker bedre Pia.

Andre alternativer (som begge liker) er Emily, Milly og Annebell. Men favorittene er Thyra (meg) og Pia (barnefar).

Må nevnes at vi er ikke sammen, men jeg synes likevel barnefar skal få være med og bestemme, det er jo tross alt hans barn også.

Anonymous poster hash: da3d5...56c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144205318-kan-jeg-kalle-datteren-min-thyra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan tenker du at det skal uttales..? "Tyyyra" eller "Taira"?

Uansett, jeg er nok mer enig med barnefar, selv om det er et hundenavn i vår familie.
Helt ærlig, så ville jeg funnet et helt nytt navn...likte dessverre ingen av de...

Anonymous poster hash: 90e20...dff

Ikke så begeistret for verken Pia eller Thyra, jeg, helt ærlig. Pia er litt kort, Thyra høres litt sint ut.. ;) Navnene dere begge liker synes jeg er veldig fine, da.

Fint at begge er med å bestemme, selv om ikke man bor sammen. :)

Anonymous poster hash: 33895...130

Synes Thyra var ganske stilig. Eg var heller ikkje ilag med barnefaren og fekk derfor igjennom mitt absolutte favorittnavn på jenta mi. Veldig glad for det. Ser at mange må inngå kompromiss.

Anonymous poster hash: 92e26...d03

Annonse

Hvordan uttales Thyra? Pia er et dyrenavn i mine øyne. I barndommen hadde vi minst to mus, en katt, tre rotter og en fugl som het Pia ! Alle hokjønn var nemlig Pia og alle hannkjønn var Pelle... 

Uansett, jeg skjønner ikke hvorfor du har satt en h i TYRA, som jo ser mye bedre ut. Og som jeg forstår hvordan jeg skal uttale. Altså rett ut. 

Hvorfor ikke forsøke å finne et helt annet navn? Eventuelt et dobbeltnavn?

Anonymous poster hash: 52046...f61

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...