Gå til innhold

WOKSAUS- Hvilken bruker dere?? trenger tips til GOD wok!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker f.eks. østerssaus og soyasaus sammen, ellers er den som heter "Spring onion and oyster" veldig god!

Gulrøtter, paprika, løk, babymais, bambusskudd, bønner, brokkoli - det vi har for hånden. 

Lager selv. En god dæsj soyasaus (0,5 dl?), 2 ss fishsauce, limeskvett (2-3), 1 ts agavesirup, finhakket chili, hvitløk og ingefær.

Ca samme som den jeg lager, pleier å ha i sesamolje og finhakket koriander. Bruker også revet limeskall. Har du ikke fishsause så er ikke det noen krise. Agavesirup kan fint erstattes med honnig. Har du ikke flytende, smelt den litt i mikroen først. 

Til kylling har jeg i en dæsj soyasaus, en dæsj oystersaus og en dæsj sweet chili saus.

Til biffstrimler er det glasset som hetes sesamketsjup veldig god.

Jeg synes det sursøte glasset til uncle bens også er helt ok på en travel dag.

Anonymous poster hash: e0b43...2e0

Annonse

Noen som har en god oppskrift på chop suey saus? :-)

Anonymous poster hash: bc4d0...ed9

Jeg bruker

4 dl vann

4 ss mørk maizenna jevner

ca 1-2 ss soyasaus

ca 1 ss oystersaus

ca 1 ss sesamolje

1 buljongterning eller fond

1 fedd hvitløk

mariner kjøttet i soyasaus og brunt sukker

Jeg bruker ketjap sesam til både kylling og svin, synes den funker til det meste. Av grønnsaker kutter jeg opp det jeg har liggende, nå sist ble det kun gulrøtter og brokkoli. Var godt likevel.

Anonymous poster hash: ae000...69a

Lager selv. En god dæsj soyasaus (0,5 dl?), 2 ss fishsauce, limeskvett (2-3), 1 ts agavesirup, finhakket chili, hvitløk og ingefær.

Ca samme som den jeg lager, pleier å ha i sesamolje og finhakket koriander. Bruker også revet limeskall. Har du ikke fishsause så er ikke det noen krise. Agavesirup kan fint erstattes med honnig. Har du ikke flytende, smelt den litt i mikroen først. 

Min er også ganske lik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...