Gå til innhold

Kan baby bade i vanlig basseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ift babysvømming er det jo viktig at vannet er varmt, men i vanlige basseng i syden og lignende er det jo langt fra så varmt. Men har da vitterlig sett mange bade babyene sine i slike basseng... Er det ok som en kort dukkert hvis det er varmt i lufta? Planlegger sommerferien, og ble usikker på om det er vits å leie hus med svømmebasseng hvis bebbis ikke kan bade der uansett... Han er 8 mnd til sommeren forresten.

Sikkert et dumt spørsmål, men ble så usikker.. 😛

Anonymous poster hash: dda8a...e7b

Skrevet

Ja det kan han, men det er slett ikke sikkert han liker det. Ville ikke leid hus med basseng bare for hans skyld. :P

Anonymous poster hash: a2d5b...a1f
Skrevet

Det er jo bare å prøve. Det viktigste er jo at babyen liker det :) når den er åtte mnd begynner den å bli stor så det er ok. Under et halvt år ville jeg kanskje vurdert annerledes. God tur :)

Anonymous poster hash: d9fed...3c7

Skrevet

Jeg går på babysvømming med barnet mitt som er 9 mnd., og vi har fått beskjed om at det viktigste er å følge med på barnet. De gir ganske klart beskjed om de er ukomfortable i vannet. Et vanlig tegn hvis de er kalde er hikke og at de blir blå på leppene. Vil tro at det går helt bra å bade i et basseng i syden, bare det blir korte opphold i vannet.

Skrevet

Det er vel bare å prøve seg fram. Babyen sier nok fra om han ikke er komfortabel med temperaturen.

Men hva med å ta med et lite plaskebasseng, så kan babyen bade i det?

Anonymous poster hash: 405ce...11e
Skrevet

I syden er d varmt og godt og en dupp vil være bare deilig, kanskje endatil viktig med tanke på oppheting/avkjøling! Sikker på han vil storkose seg :)

Anonymous poster hash: 7bb70...c4c

Skrevet

Mitt barn elsket bassenget da han var 8mnd og vi var på ferie. Hadde aldri bada før (utenom i balje da).

I begynnelsen bare beina, men etterhvert snurra vi rundt og rundt i vannet, mens barnet jublet. Gleder meg til å prøve med minstejenta i sommer! 😊

Anonymous poster hash: 672cb...40a

Skrevet

Var i syden da sønnen min var 10 mnd, det var for kaldt i bassenget til at han ville bade mye, men korte dupper gikk.

Vi kjøpte en oppblåsbar båt og et oppblåsbart basseng som han satt i i bassenget da vi badet og i hagen. Fungerte veldig fint :)

Anonymous poster hash: 025cc...e56

Skrevet

Så bra, var redd det var "farlig" for de å bade i kaldere vann når de var så små...

Hysterisk, førstegangs hønemor -jupp 😋

Hi

Anonymous poster hash: dda8a...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...