Gå til innhold

Å droppe en fest pga utkledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herrefred, så mange prippene frøkner det er her inne :o

Nei, jeg hadde ikke droppet en fest pga utkledning!

Du må slutte å bruke ord du ikke forstår 😂

Anonymous poster hash: 96e83...dc7

Jæjæ..fisefine, da :P Ser jeg har skrevet det helt feil også :D
😂😊

Skjønner ikke hva som er fisefint med at man misliker å kle seg ut?

Jeg opplever det som fisefint! Syns det er merkelig å ha så mye i mot og kle seg ut at man faktisk nekter å møte opp!? Det er EN dag.. Lenge leve lekenheten! :P

Fisefint faktisk. Du tar jo sannsynligvis fullstendig feil om hvorfor de fleste ikke liker å kle seg ut.

Fortsetter under...

Skrevet

Temaet er 80-tallet, så her kan man jo selv bestemme hvor langt man skal dra den.

Venninnen min er en av mine nærmeste, så derfor synes jeg det blir litt vel sært å droppe festen pga at hun må planlegge litt hva hun skal ha på seg. Jeg synes selv en del temaer er kjipe, men jeg dropper ikke en fest dersom dette er en person som betyr mye for meg. Selv har jeg valgt et tema som garantert lager en god fest, ikke minst pga musikken :-)

Anonymous poster hash: aa1d0...164
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

😂😊

Jeg opplever det som fisefint! Syns det er merkelig å ha så mye i mot og kle seg ut at man faktisk nekter å møte opp!? Det er EN dag.. Lenge leve lekenheten! :P

Fisefint faktisk. Du tar jo sannsynligvis fullstendig feil om hvorfor de fleste ikke liker å kle seg ut.

Jeg skrev også at JEG opplever det sånn. Jeg syns det virker som om man tar seg selv altfor høytidelig om man ikke kan kle seg ut og likevel ha det gøy en kveld.. Igjen, det er min oppfatning og ikke nødvendigvis andres sannhet..

Skrevet

Så lenge det er fritt valg, eller et tema som ikke betyr at jeg må ut og handle ting jeg aldri kommer til å bruke igjen så hadde jeg stilt. Har akkurat tømt diverse bager for skrap jeg har kjøpt til sånne anledninger. Jeg har verken lyst eller plass til å ha fjorten forskjellige kostymer med tilbehør liggende i tilfelle jeg skulle få bruk for det en dag.

Utkledning generelt synes jeg er morsomt (trass i kommentarer om at det gjør en mindre intelligent), og så lenge jeg kan snekre sammen noe passende av ting jeg har liggende, eller evt investere i noe som kan passere i mer ordinære anledninger, så stiller jeg opp. 

Skrevet

Jeg hadde garantert kommet! :D Elsker å kle meg ut, og 80-tallet er jo ingen sak :D Kreppet hår, glorete sminke, leggvarmere og pastellfarger, ikke akkurat vanskelig det :D 

Anonymous poster hash: 00c29...a03
Skrevet

😂😊

Jeg skrev også at JEG opplever det sånn. Jeg syns det virker som om man tar seg selv altfor høytidelig om man ikke kan kle seg ut og likevel ha det gøy en kveld.. Igjen, det er min oppfatning og ikke nødvendigvis andres sannhet..

Du er virkelig usedvanlig dårlig på å forstå ords betydning.

Å være selvhøytidelig har ingenting med å være prippen eller fisefin å gjøre.

Forøvrig er det nitrist med mennesker som stempler andre som foreksempel fisefine basert på subjektiv synsing de attpåtil innser ikke er riktig.. Snakker om idioti og forherligelse av fordommer.

Annonse

Skrevet

Jeg er overvektig og sliter med å føle meg fin i normale klær, i utkledningstøy føler jeg meg som en sirkusklovn og det er ingen god følelse når du i utgangspunktet sliter med selvfølelsen.

Jeg er ikke glad i fester i det hele tatt, utkledningsfester synes jeg er grusomt. Jeg har overhodet ikke selvtillit til å brase utkledd inn i et rom og få kommentarer på klær og kostyme. Jeg ønsker å være usynlig i større folkemengder.

Det betyr ikke at jeg ikke kan leke da, for leke og le det kan jeg. Men ikke i slike settinger.

Anonymous poster hash: b2199...05d
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

😂😊

Du er virkelig usedvanlig dårlig på å forstå ords betydning.

Å være selvhøytidelig har ingenting med å være prippen eller fisefin å gjøre.

Forøvrig er det nitrist med mennesker som stempler andre som foreksempel fisefine basert på subjektiv synsing de attpåtil innser ikke er riktig.. Snakker om idioti og forherligelse av fordommer.

Jøss, veldig til kranglete vi skulle være her inne, da!? Javel, så er jeg dårlig på begreper, aldri fått noen kommentar på det før, men skal ta det til meg og pugge litt :)

Jeg syns det er nitrist med mennesker som ikke gidder møte opp i en bursdag bare fordi man må kle seg ut.

Må også få sagt at jeg er veldig lite fordomsfull! Tror bare det er vanskelig å forstå hva andre mener når det blir skrevet noen ganger..

Skrevet

Jeg liker ikke utkledningsfester, men hadde nok stilt opp hvis jeg hadde klær. Jeg har ingen utkledningsklær liggende i skapene mine. 80-tallet er jo ganske gøy og man vet hvilken stil det er -- MEN jeg har ingen klær fra 80-tallet. Ser noen skriver at det er bare å finne noen leggvarmere og noe pastellfarger- Vel jeg har ikke det liggende i skapet. Da må jeg ut og handle- og hvor får man kjøpt 80-tallsklær nå???? Fretex? Da må jeg kjøre mange mil til nærmeste Fretex butikk. Det har jeg ikke tid til og ikke lyst til heller. Hadde nok endt med at jeg ble hjemme da.

Anonymous poster hash: 4f356...98f
Skrevet

Hva har prippen å gjøre med å ikke like å kle seg ut?

Anonymous poster hash: 1d232...5ca

Skrevet

Jeg hadde elsket det. Mannen hadde hatet det og sannsynligvis kommer uten å kle seg ut.

Anonymous poster hash: a43f0...f6b

Skrevet

Jeg liker ikke utkledningsfester, men hadde nok stilt opp hvis jeg hadde klær. Jeg har ingen utkledningsklær liggende i skapene mine. 80-tallet er jo ganske gøy og man vet hvilken stil det er -- MEN jeg har ingen klær fra 80-tallet. Ser noen skriver at det er bare å finne noen leggvarmere og noe pastellfarger- Vel jeg har ikke det liggende i skapet. Da må jeg ut og handle- og hvor får man kjøpt 80-tallsklær nå???? Fretex? Da må jeg kjøre mange mil til nærmeste Fretex butikk. Det har jeg ikke tid til og ikke lyst til heller. Hadde nok endt med at jeg ble hjemme da.

Er ikke verre enn å sminke seg glorete da. 

Anonymous poster hash: 06d5c...e77

Skrevet

Oi her var det mange voksne som ikke tør å leke lenger!

-Man slutter ikke å leke fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å leke -

Jeg hadde stilt opp med glede!

Aldri i livet om jeg blir for gammel til å leke, tulle og le 😃

Du er særdeles lite kreativ med hensyn til lek om du sidestiller det å leke med det å kle seg ut og gå på fest og gjøre akkurat det samme som du ellers gjør når du er på fest.

Mener du helt oppriktig at man per definisjon har sluttet å leke fordi man synes det er kjipt med temafest/utkledning? I din verden finnes det INGEN andre måter å være leken på?

Eller var det helst det at du ville være litt nedlatende mor de som misliker noe du liker ved å antyde at de er litt "gamle og kjedelige"?

Anonymous poster hash: 6f536...60e

Annonse

Skrevet

Du trenger jo ikke handle. Spør naboen, moren din eller andre du kjenner om de har noe liggende. Det er utrolig hva du kan finne rundt på loft og nede i kjellere.

Anonymous poster hash: e7397...ce7

Skrevet

Hæ, er det så upopulært?

Jeg kommer! Hvilket tema er det? :)

Hehe. Jeg slenger meg med! 😊

Skrevet

Et lite søk på definisjon av ordet "prippen", viser at det betyr nærtagende, en som blir lett støtt, FISEFIN, moralistisk, snerpete, sær... Så vet vi det!! 😄

Anonymous poster hash: c8598...f73

Skrevet

-Man slutter ikke å leke fordi man blir gammel, man blir gammel fordi man slutter å leke -

Du er særdeles lite kreativ med hensyn til lek om du sidestiller det å leke med det å kle seg ut og gå på fest og gjøre akkurat det samme som du ellers gjør når du er på fest.

Mener du helt oppriktig at man per definisjon har sluttet å leke fordi man synes det er kjipt med temafest/utkledning? I din verden finnes det INGEN andre måter å være leken på?

Eller var det helst det at du ville være litt nedlatende mor de som misliker noe du liker ved å antyde at de er litt "gamle og kjedelige"?

Her klarte du å trekke mange fine konklusjoner 😂

Jeg er leken på mange områder i livet, og ja det inkluderer utkledning!

Jeg er meg og du er deg! Er det noe å bli så fornærmet for altså? 😊

Skrevet

Syns det er tragisk og hadde ikke giddet gå.

Anonymous poster hash: c09d7...7ea

Skrevet

Jeg hadde nok også blitt skuffet hvis jeg hadde gledet meg til festen, og så fått visst at det skulle være tema-party. Kanskje venninna di ombestemmer seg når hun får tenkt seg om litt?

Anonymous poster hash: 6cbc7...8b5
Skrevet

Her klarte du å trekke mange fine konklusjoner 😂

Jeg er leken på mange områder i livet, og ja det inkluderer utkledning!

Jeg er meg og du er deg! Er det noe å bli så fornærmet for altså? 😊

Du skriver: "Her var det mange voksne mennesker som ikke tør å leke lenger!" Dette skriver du i en tråd der mange gir uttrykk for at de ikke synes utkledningsfester er moro.

Det er vanskelig å tolke setningen som noe annet enn at du mener at folk som ikke liker utkledningsfester er lite lekne. Men det mener du kanskje ikke? Hva mente du i så fall med setningen jeg refererer til?

Du trekker jo selv den konklusjonen at jeg er "fornærmet". Da kan jeg korrigere denne misforståelsen, og si at nei, jeg er ikke fornærmet. Utover det har jeg vel heller ikke påstått at jeg ikke er meg og du ikke er deg, så jeg forstår ikke hvorfor du nevner det.

Og sånn for å oppklare; jeg, og mange med meg, er også lekne på mange områder i livet, TIL TROSS for at det ikke inkluderer utkledning.

Skrevet

80-tallet ee helt ok, syns jeg. da hadde jeg kommet! da er det lett med sminke og hår, og noe tøy skulle jeg klart å få til.

mer spesifikke temaer syns jeg kan bli vel kleint, siden jeg ikke liker å kle meg ut.

Anonymous poster hash: 52bae...814

Skrevet

Hadde absolutt droppet det. 7 åringen måtte nesten presses til å gå i bursdagen til en klassekamerat. Han syntes det var så kleint med utkledning.

Anonymous poster hash: f650a...bc2

Skrevet

Et lite søk på definisjon av ordet "prippen", viser at det betyr nærtagende, en som blir lett støtt, FISEFIN, moralistisk, snerpete, sær... Så vet vi det!! 😄

Anonymous poster hash: c8598...f73

Og ingenting av dette har noen åpenbar sammenheng med det å mislike utkledningsfester 😂

Skrevet

Jeg feirer 30-års lag med temafest. Har en venninne som annonserte at hun kommer inntil hun fikk vite det var utkledning. Nå merker jeg hun kvier seg for å komme selv om 50 andre jubler og kommer.

Hadde du kunnet droppe en fest pga utkledning? I tilfelle hvilken utledning synes du er klein.

Anonymous poster hash: e6861...777

Dårlig gjort av henne å droppe festen din. Dette er din 30-års dag, og dersom hun kvier seg så veldig så trenger hun vel ikke kle seg så voldsomt ut heller? Hun må bare bruke fantasien litt.

Skrevet

Jeg digger temafester. Syns det er en god måte for oss "voksne" å få lov å være litt barn... Man må kunne være litt fjollete i blant. Jeg tenker automatisk at de som syns sånt er kleint, er seriøse mennesker som ikke har humor, som ikke er lekne, som er kjedelige og tar seg sjøl alt for høytidelig... Men det er min mening... Kan man ikke gå på en fest med utkledning uten å kle seg ut, så har men i utgangspunktet ikke lyst til å gå på den festen. Hadde det vært en av mine venner ville jeg blitt veldig skuffa. Jeg vil jo heller at de kommer og ikke kler seg ut, enn å la vær å komme fordi de ikke vil kle seg ut...

Å være leken gjør livet lettere og morsommere og gir livet en helt annen mening.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...