Gå til innhold

Er det noen her som har prøvd noe annet enn medisiner mot migrene?

Anbefalte innlegg

Jeg har mye migrene, og medisinene virker ikke så godt. Får mange gode tips om å prøve alt mulig. Så da lurer jeg på om det er noen her, som prøvd eller har hørt om andre som har prøvd noe alternativ til medisiner, f.eks botox, massasje, healer osv. Noen som har gode tips som kan fungere?

Anonymous poster hash: 0191b...1c7

Fortsetter under...

Annonse

Styrketrening for nakke og Kiropraktor. Har slitt med migrene i over ti år, prøvd alt. Gå tur, frisk luft, nok søvn (ikke for mye) og drikke vann, spise sunt osv. har aldri hjulpet meg. Ble gravid i april og har nå en sønn på ti uker, har ikke hatt migrene siden :) har hørt om andre som har fått god hjelp av akupunktur og botox.

Styrketrening for nakke og Kiropraktor. Har slitt med migrene i over ti år, prøvd alt. Gå tur, frisk luft, nok søvn (ikke for mye) og drikke vann, spise sunt osv. har aldri hjulpet meg. Ble gravid i april og har nå en sønn på ti uker, har ikke hatt migrene siden :) har hørt om andre som har fått god hjelp av akupunktur og botox.

Selv om mye ikke fungerte på meg, bør det uansett være det første man prøver :)

Mannen min hadde migrener en periode. Det som fungerte veldig bra for han var å drikke to store glass med vann da han fikk aura. Vanligvis fikk han migrene 1.5 time etter han hadde aura, men hvis han drakk masse vann fikk han ikke migrene. Han følte seg litt uvel isteden, men det var mye bedre enn migrene.

Vi fikk ideen fra vannkuren for klasehodepine (som mannen også får), hvor man drikker flere liter vann om dagen for å forhindre hodepine.

Mannen min hadde migrener en periode. Det som fungerte veldig bra for han var å drikke to store glass med vann da han fikk aura. Vanligvis fikk han migrene 1.5 time etter han hadde aura, men hvis han drakk masse vann fikk han ikke migrene. Han følte seg litt uvel isteden, men det var mye bedre enn migrene.

Vi fikk ideen fra vannkuren for klasehodepine (som mannen også får), hvor man drikker flere liter vann om dagen for å forhindre hodepine.

Når jeg får migrene får jeg ofte ekstrem kvalme i tillegg, så jeg kan nesten ikke drikke vann i det hele tatt desverre. Klarer ikke å holde det nede.

Takk for godt tips :) , selv om jeg ikke kan bruke det

Drikke masse vann gjennom hele dagen og få mye frisk luft. Sjekke om man trenger lesebriller..

Anonymous poster hash: c4325...5aa

Har allerede briller, og det har hjulpet noe, men ikke nok desverre. Problemet mitt når jeg får migrene er at jeg nesten ikke kan drikke vann for jeg spyr det ofte rett opp igjen. Drikker så mye jeg klarer, men vann er nesten helt umulig desverre :( Frisk luft er noe jeg prøver å bli flinkere til. Er endel ute på jobb, men kan bli flinkere utenom jobb

Annonse

Jeg hadde migrene ukentlig i mange år, frem til jeg endret kostholdet.

Kuttet kunstig søtningsmiddel fullstendig, aldri lett-produkter. I helgene er det gjerne litt brus og godteri eller chips, men igjen uten kunstig søtningsmiddel.

I hverdagene er det lavkarbo og mye vann med unntak av et glass melk til frokost.

Med en gang jeg kvittet meg helt med lett-produkter og kun hadde litt sukker i helgene samt roet ned karbohydrater i hverdagene, så var migrenen borte.

Jeg har nå ikke hatt et anfall på 3 mnd! Og det er en ren rekord i mitt liv.

Anonymous poster hash: 3686f...981

Jeg har mye migrene, og medisinene virker ikke så godt. Får mange gode tips om å prøve alt mulig. Så da lurer jeg på om det er noen her, som prøvd eller har hørt om andre som har prøvd noe alternativ til medisiner, f.eks botox, massasje, healer osv. Noen som har gode tips som kan fungere?

jeg slet med migrene men den var utløst av spenninger i nakken! I stedet for å slite med migrene i 3 dager, dra til kiropraktor og så sett på nakken din! Jeg hadde en grusom dag, fikk massasje og kiropraktorbehandling og smertene slapp i løpet av 2-3 timer! :) Det er det jeg har prøvd ihvertfall men det er også der mitt problem sitter. Verdt å prøve. Hvis du er i Oslo så kan jeg anbefale Linderud Kiropraktor. 300,- for behandling.

Regelmessig livsførsel. mat hver 3. time, drikke masse vann (og annet uten alkohol). Holde deg unna de matvarene du vet trigger, legge seg og stå opp på samme tidspunkt. Bruk solbriller. Unngå blinkende lys. Vær nøye når du kjører i lav sol. Det blinker og trigger migrene.

Migrene kan også være spenningsutløst og stressutløst. Har du sånne problemer, så må du få gjort noe med dem.

Jeg har medfødt klassisk migrene. Verken kiropraktor eller akupunktur hjalp for meg. For spenningsutløst migrene vil jeg anta at akupunktur kan ha god effekt.

Anonymous poster hash: b2768...22b

satt inn hormonspiral, nesten ikke plagen etter det ;)

Anonymous poster hash: a1ebf...ffa

Samme her. Jeg hadde MYE migrene. Men etter at jeg sluttet på p-piller, og satt inn hormonspiral, har jeg ikke hatt migrene!!! :-)

Anonymous poster hash: 58c8c...cb8

Jeg har prøvd akkupunktur, hjalp noe, men var mer tid og kost enn effekt for min del.

Starta med Abyl-e for 7 år siden pga annen sykdom, og etter det har jeg nesten ikke hatt migrene.

Anonymous poster hash: 5abad...ffe

etter et helt barndom/tenårene med migrene,fant jeg ut hba jeg ikke tåler og unngår det nå. Jeg har ikke så store problemer men har blitt flink til å ta smertestillende med en gang jeg får anelse av migrene.

Anonymous poster hash: ea474...1bc

Jeg har praktisk talt forsøkt alt som er tilgjengelig (og lovlig). Akupunktør og kiropraktor går jeg til jevnlig,er dog usikker på effekten, men tør ikke å kutte ut bare for å se. Botox har jeg også forsøkt, og gjort flere forsøk på, uten at det har hatt ønsket effekt - men jeg vet om flere som har hatt svært god effekt.

Forebyggende medisiner har hatt svært god effekt for meg. Ellers hjelper det mye å kontrollere matinntaket mitt. Sukker og hvete er store triggere for meg - forsøker derfor å unngå det så godt det lar seg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...