Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å bli sykemeldt dersom en har perioder i svangerskapet hvor en er skikkelig kvalm? Jobber i en travel avdeling i helsesektoren, så ikke lett å være konstant kvalm og plutselig måtte springe på do...

Gjest Runforit
Skrevet

Kommer helt an på. Jeg var på jobb de dagene jeg var kvalm, men klarte ikke annet enn å sitte med mail og drikke Pepsi Max til det sprutet ut ørene :P

Man må nesten kjenne etter selv om det er så ille at en ikke fungerer. Er det deler eller hele dagen? Kaster du opp? 

Skrevet

Det spørs jo hvordan jobb du har også. Jeg er sykepleier på sykehus. Jeg var dårlig lå rett ut klarte ikke og gjøre noen ting. Fikk ikke i meg mat ble bare kvalmere og kvalmere. Så jeg ble sykemeldt i uke 7 i ei uke så jeg også fikk jobbe med meg selv og få i meg mat. Dette hjalp meg veldig og er i jobb igjen. Nå kan jeg hjelpe andre.

Skrevet

Jeg er sykemeldt 1 uke for å komme meg pga oppkast og pollenallergi symptomer I forrige uke. Slapp og trøtt og svimmel. Uke 11.

Skrevet

Har vært sykemeldt i 6 uker nå pga kvalme og oppkast :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Er også i helsesektoren, i travel avdeling med mange tunge løft. Jeg hadde ekstremt mye oppkast og kvalme som kom i uke 6. Gikk ned over 5 % av vekten min på tre dager.. Fastlegen min sykmeldte meg da i tre uker. Jeg lå bare på sofaen, klarte såvidt å komme meg på toalettet selv, måtte dusje sittende og få hjelp.. Hadde nok ikke vært mye tess i meg på jobb ;) Ble litt bedre når jeg fikk begynne på Postafen.. Men er fortsatt kvalm om kvelden og har fortsatt vansker med å få gjort særlig, men tenker jeg skal prøve meg på jobb igjen neste uke. Så får en se.. :) Dersom du kaster opp mye, så kan det hjelpe med noen dager ro.

Skrevet

Jeg har fått tilrettelegging på jobb pga sterk kvalme. Jobber i helsesektoren og klarer ikke alle de luktene og synene man kan møte der uten å måtte beine i retning do i håp om at jeg rekker frem. Så håper at kvalmen snart gir seg, gjør jeg andre oppgaver enn vanlig. Arbeidsgiver får dekt tilretteleggingen, så det er ingen sure miner fra sjefen min heller. :)

Anonymous poster hash: 4cd2e...dc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...