Gå til innhold

Leie feriehus med venner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt hensyn til økonomien til de to familiene. Hvis den med ett barn ikke var dårlig stilt, ville det være mest naturlig å dele alt på to. 

Anonymous poster hash: d7883...b20
Skrevet

Vi deler alltid alt på antall familier, uansett antall barn,det gjelder både hus og mat. Å rekne på kronen hva man skal betale blir bare stress og ikke noe jeg gidder å bruke tiden min på.

Skrevet

Summen bør deles på to. 5000 kr per familie for to uker i et stort hus med basseng i Danmark i fellesferien er UTROLIG billig og "gjesteparet" burde være superglade! Hvis jeg hadde fikset en så god fram for venner og de skulle begynne å vri og vende på det for å betale mindre ville jeg blitt utrolig irritert. Og begynt å grue meg til hvordan det skulle bli å handle mat dersom det skulle påpekes at våre to barn spiste mer enn deres ene.

Ville ikke blitt noen felles ferietur senere gitt. Orker ikke sånt, minner meg om barneskolen da alt skulle deles 100% likt til enhver tid.

Skrevet

Du problematiserer veldig.

Enten for å frem en diskusjon. Greit nok, jeg ville ha delt det på to. Både hus, strøm og mat.

Eller fordi dine venner har bare ett barn og vil betale mindre. De skulle skamme seg, da dette er en utrolig god pris. Jeg ville nok som noen andre sier, trukker meg fra hele avtalen.

Eller så er det du som vil betale mindre. I så fall er det du som burde skamme deg.

Skrevet

Ville delt det på to. Enig med det Superdolly skriver.

Er du den med ett eller to barn?

Skrevet

Vi hadde helt klart delt på to.

Men, hva har dere blitt enige om?

Skrevet

Ville delt på 2.

Skrevet

Dele på 2. Alt annet er gnient, tungvint og usympatisk.

Anonymous poster hash: 33ae3...61a

Skrevet

Helt klart delt på 2.

Laget en felleslommebok når i kom derned og handlet alt mad osv. Fra den.

Husk strøm er dyrt i dk!!

Med basseng kan det blive 1-2000 for et par uger, men hør med udlejer

Skrevet

Det hadde selvsagt vært naturlig å dele alt i to! Og det hadde ikke vært en problemstilling hos oss en gang. Hvem er det som stiller spørsmål om dette - dere eller den andre familien?

Skrevet

Vi ville delt på 2. Kommer kanskje an på alder på barna og sånn, men ser for meg at jeg ville synes det hadde blitt rart å skjevdele.

Skrevet

Utrolig frekt å i det hele tatt tenke at man skal betale mindre, spesielt med tanke på at parer med ro barn har klart å få det så billig i utgangspunktet via kjente. Isåfall bør de ta full pris å dele på 7, og dere betaler for 3 pers. Om det blir 10 000 så slipper de andre å betale noe som helst. Frekke gnitalus!

Anonymous poster hash: 1d918...2e0

Skrevet

Jeg ville delt summen på to og plasert alle barna på et rom og gitt de voksne parene et rom hver.

Anonymous poster hash: 491bb...0d0
Skrevet

ville delt på to og plassert alle ungene på samme rom.

Anonymous poster hash: f07f5...679

Skrevet

Definitivt delt i 2 i dette tilfellet. Og jeg tenker som andre, Jeg ville reagert veldig negativt på paret med 1 barn hvis de insisterte på å betale mindre.

I andre tilfeller hvor det er større forskjeller, er det mer naturlig med en skevfordeling. Vi leier hytte med alt fra familie på 5 til single, og da deler vi utgiftene pr seng.

Anonymous poster hash: 65ca6...a86
Skrevet

Delt på to og gjerne puttet alle barna på ett rom. Mer rettferdig blir det ikke :) I andre tilfeller, der en familie har ett barn og den andre tre, fire barn..noe som ville ført til et større og dyrere hus, ville jeg nok tenkt at det er greit å betale per rom. 

Anonymous poster hash: d7883...b20
Skrevet

Hvorfor er dette så stor problemstilling for HI?

Anonymous poster hash: 92c23...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...