Gå til innhold

Er det ikke tidlig å bli bestemor i en alder av 38-40 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min bestemor ble bestemor da hun var 38. Min bestemor var 20 når hun fikk min mor og min var 18 da hun fikk meg. Jeg var 28 da jeg fikk mitt barn. Min mor var veldig fast bestemt på at jeg måtte ut å leve livet ta utdannelse og alt hun ikke fikk gjort så det har jeg da gjort til de grader og.

Anonymous poster hash: 17e34...5bf

Her var moren min 38 da første barnebarn kom. Hun fikk sin første ved 19, og det samme gjorde søsteren min. Også fikk mormor ved 19, og oldemor ved 19. I denne familien er jeg visst skikkelig sent ute med å få. Fikk min første da jeg var 24.

Anonymous poster hash: e883f...80b

Annonse

Min mor fikk meg da hun var 18. Jeg fikk min første da jeg var 22. Så hun var 40.

Det triste er at jeg er en av de i min slekt som har fått første barn seint. De fleste får ved 17-19 års alder.

Jeg var derimot målbevisst. Jeg skulle ikke ende opp som mine foreldre. Har tatt 6 år høyere utdanning i ettertid, og blitt 3 barnsmir u en alder av 30.

Anonymous poster hash: 4e807...183

Idag er det jo det, fordi folk gjerne ikke får barn før de er i den alderen.

Er glad for å ha fått oppleve å ha unge besteforeldre selv. Det er en helt annen verden enn besteforeldre i 50+, som jeg også hadde.

Anonymous poster hash: 82a9b...b6a

kommer jo an på hvor tidlig man får man selv, jeg var 39 når første mann kom, da var datteren min 21, og da ventet jeg selv en,så mitt første barnbarn og minste sønn er 4 og 3 og halvt år idag :) fått 4 til etterpå, han på 4 år har tvillingssøstre på snart 1 år og sønnen min ble pappa til en gutt for 4 dager siden :)

Anonymous poster hash: bcc61...0f4

Annonse

Å få barn tidlig går i arv.

Har du en ung mor, er det større sjanse for at du blir en selv.

I grunnen er det ideelt å få barn rundt 20 årsalderen.

Problemet er at mange får barn med en totalt uegnet partner, forholdet varer ikke og vi leser tråder om alle problemene her på Dib i årevis... :Nikke:

Jeg ble endelig mor som 34-åring. En venninne (like gammel som meg) ble bestemor fem måneder før...litt rart å treffe henne med barnebarn i vogna når jeg var ute på trilletur. ;)

Anonymous poster hash: 65a43...436

Idag er det jo det, fordi folk gjerne ikke får barn før de er i den alderen. Er glad for å ha fått oppleve å ha unge besteforeldre selv. Det er en helt annen verden enn besteforeldre i 50+, som jeg også hadde.  Anonymous poster hash: 82a9b...b6a

Hohoho! Besteforeldre på 50+ synes jeg er ungt! Min bestemor var 70 da jeg ble født, jeg hadde et mål om å få barn før min mor ble 70 (hun var 36 da jeg ble født). Klarte det, fikk min første da hun var 65 (og jeg 29 woho!).

Vet jo at mine barn ikke får ha besteforeldre så lenge, og i alle fall ikke friske besteforeldre. Det er trist. Men å få barn før 20 var milevis unna min tankegang. Heldigvis. Men synes jo min mor kunne vært litt yngre da hun fikk meg da....

Anonymous poster hash: 85132...c6a

Tja... min mor blei mormor i alder av 39 år, siden hun fikk meg som 18 åring, noe som var normalt på tidlig 70 tall! OG min mormor blei det i alder av 60 år, men kunne ha blitt det mye tidligere siden hun hadde eldre barn som ikke fikk noen barn eller fikk seint. Siden jeg fikk barn i alder av 21 år, så sier det seg selv at jeg kan bli farmor i løpet av noen år.!

Er jo ikke normalen, men noen blir jo det.. Om man selv får unger rundt alderen 18-20 rå, og ens egne barn får det også, så blir det jo slik.. Mange ganger er det fordi foreldre mener det er best å få barn i ung alder, og det går videre i barnas tanker også, andre ganger er det ren tilfeldighet som avgjør..

Min mor ble gravid som 20 åring, hadde da vært gift 1 år, jeg ble u planlagt gravid som 18 åring, skulle utføre abort, men når jeg satt på sykehuset og skulle ta pillen, så klarte jeg det ikke... Var vanskelig det hele, men det var jo noe man ble vant til etter hvert som svangerskapet gikk.. Men kommer til å oppfordre mine barn å være ekstra nøye på prevensjon... Jeg har småsøsken som er 8 og 10 år nå, min unge er 2 måneder gammel... 

Min mor tok valget med giftemål og barn etter mye tenking, for henne var det rett, og jeg var et planlagt barn, de skulle bare ha et barn egentlig.. Men så var de uheldige for 10 år siden, og jeg fikk småsøsken, også trivdes de så godt med liten i huset, at de valgte å få en til :D
Tar nok noen år før jeg og samboeren får flere barn, men samtidig ikke FOR lenge, vil jo at ungene skal ha glede av hverandre opp gjennom årene.

Anonymous poster hash: 65549...a4e

Her er jeg 36 år og har en 13 åring, sånn sett kan jeg jo bli bestemor snart. Men håper virkelig ikke jeg blir det før midten/slutten av 40 åra. Har en venninne som ble bestemor 36 år gammel. Mor fikk barn som 17 åring, datteren som 19 åring.

Ja, det er tidlig! Og jeg må si at jeg selv kommer fra en rekke med unge mødre. Mormor var 38 da jeg ble født og mamma var 38 da hun ble mormor. Jeg er nå 32 og min datter 12. Jeg har hyppige samtaler om prevensjon og konsekvenser av å få barn tidlig. Jeg håper inderlig at hun hvertfall bikker 25 før hun blir mor.

Men selv om jeg ble mor tidlig, så har jeg tatt utdanning. Jeg begynte på høyskole da hun var liten og tar nå master. Og håper jeg hvertfall rekker å fylle 45 år før jeg blir bestemor. Jeg er ikke klar om 6 år, nemlig ;-)

Anonymous poster hash: c3d4b...434

Jeg hiver nå ut en påstand om at d nå til dags "lønner" seg å ha eldre besteforeldre!

Fordi at de har litt bedre tid, kanskje de har blitt pensjonister. Før i tiden var jo "alle" damer hjemme, så bestemor var jo alltid tilgjengelig.

Er bestemor i 30-40-50-åra, så har hun mest sannsynlig (forhåpentlgvis) en fulltidsjobb og god økonomi. Og sannsynligvis vil hun bruke fritiden på egne interesser og reiser :)

Jeg selv fikk første barn når jeg var 23 og d fjerde og siste når jeg var 40. Så potensielt vil jeg bli bestemor mange ganger fra ca 50 til ca 75. Gleder meg forøvrig syyyyyykt til å få barnebarn når den tid kommer!!

Men ungene er rimelig hjernevasket til å skaffe utdanning først.... D er jo fort gjort med en glipp, men satser på d går bra :)

Anonymous poster hash: 67deb...755

Det er veldig, veldig tidlig å bli besteforeldre før man fyller 40. Jeg er 39 nå og jeg har flere jevnaldrende som er gravide med egne barn nå. Det vanlige nå er jo at 30-årene og første halvdel av 40-årene går til å være småbarnsforeldre. 

Anonymous poster hash: 81bae...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...