Gå til innhold

Finnes det et mer irriterende ord enn..

Anbefalte innlegg

Når folk omtaler babyen/ barna for engelen sin. Og barna er høyst i live. En engel for meg er ikke levende.

Neida, jeg har 4 englebarn... 2 som kalles englebarn hver gang vi snakker om de, fordi de ikke lever lenger.. Også har vi to englebarn av og til, det er de dagene vi synes de har vært utrolig flinke og snille ;)

Irriterende ord:

Veibane.. Hva er greia.. Forstår man det bedre om man sier "det er en elg i veibanen" enn om man sier "det er en elg i veien"? Jeg mener, hva slags bane er det ved siden av veien? Eller har folk for vane å kjøer tog på togveien? Eller bil på tog banen?

Endret av <3Barn&Engler<3

Fortsetter under...

Alle de teite hashtagene! #fitmom #supermom #flinkhusmor osv. Irriterer meg også over folk som kaller barna sine for engler. De er ikke engler. Engler er for meg sånne som lillejenta mi, som ikke lever. Altså døde barn kaller jeg for engler.

Og folk som sier liksom i hver jævla sentning :P æææ!

Anonymous poster hash: 1b5c6...4c9

Ja, Magehuset.

Og når vanlige folk kaller ungene for prinsen og prinsessen.

Jeg gremmes.

Anonymous poster hash: 9b3f1...78b

med vanlige folk mener du alle som ikke er monarker, eller får f.eks Elvis og paven lov?

Tror jeg bare må slutte å snakke etter å ha lest denne tråden.

det gjør liksom så vondt i mammahjertet når noen lar seg irritere over at jeg kaller bebisen for prinsessa, Det blir liksom et stort PROBLEM fordiom jeg liker å kalle kidza det

Anonymous poster hash: 30032...903

Ojoj, her må vi ha det inn med tskje ja.

Tror egentlig jeg mener alle folk, for det er måten det blir sagt på.

Tror det hadde vært irriterende å høre på Mette Marit omtale ungen sin for lille  prinsen også, hvis hun bruker det som et kjelenavn, ikke som et tittel.

Men ja, du får vel bare slutte å snakke, for det høres ut som du kan irritere veldig mange.

Anonymous poster hash: 9b3f1...78b

Alle tomme ord som ofte brukes i næringsliv og politikk som egentlig ikke inneholder noen ting. Og enda verre er det at disse ordene også har gjort sitt inntog i skoleverket, for eksempel:

fokus

program

målstyring

verktøykasse

proaktiv

fremoverlent

robust

utfordring 

forbedringsprogrammer

Anonymous poster hash: cb994...6e1

Annonse

Jeg synes det er trist at ord som beskriver kjærlighet og gode følelser skal irritere folk. Det er aldri noe som er bra nok, vi kommer alltid til å ha noe å irritere oss over fordi vi LIKER å irritere oss, ikke fordi det egentlig er nødvendig.

Anonymous poster hash: 50b80...593
Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Når folk omtaler babyen/ barna for engelen sin. Og barna er høyst i live. En engel for meg er ikke levende.

Jeg synes ikke det er irriterende, men heller mer ubehagelig siden jeg automatisk tenker på englebarn, altså døde barn.

Hva i all verden er magehuset?

Selv liker jeg ikke "effektivisering", fordi det skremmer meg at vi er på god vei inn i et samfunn hvor arbeidslivet kun har plass til oss som er 100% friske på alle måter. Savner barndommen med syklende postmenn (og -damer).

Anonymous poster hash: 70b10...c8e

Rock'n roll..

Små FET

Fettsaft

Heldigvis er dette ord jeg hører sjeldent, men om noen er så "uheldige" å si dette i mitt nærvær vil jeg irritere meg over disse personene så lenge jeg lever.

Blir rett og slett kvalm og får et akutt behov for smelle på et par blåveis! (Noe jeg selvfølgelig ikke gjør) jeg nøyer meg med et langt, drapstruende blikk i første omgang..

Min tante elsker å beskrive seg selv som "små fet" hver gang muligheten byr seg, kjenner at blodet koker hver gang jeg ser denne kvinnen som dessuten stor fet!

Rock'n roll..

Små FET

Fettsaft

Heldigvis er dette ord jeg hører sjeldent, men om noen er så "uheldige" å si dette i mitt nærvær vil jeg irritere meg over disse personene så lenge jeg lever.

Blir rett og slett kvalm og får et akutt behov for smelle på et par blåveis! (Noe jeg selvfølgelig ikke gjør) jeg nøyer meg med et langt, drapstruende blikk i første omgang..

Min tante elsker å beskrive seg selv som "små fet" hver gang muligheten byr seg, kjenner at blodet koker hver gang jeg ser denne kvinnen som dessuten stor fet!

Hahaha :D Du er verre enn meg, jo:p

Anonymous poster hash: 89978...e6c

Annonse

Eg reagerar meir når ordet blir brukt om døde barn. Når det blir brukt om levande barn gir det meining, ein samanliknar oppførselen med ein engels oppførsel. Men når ein brukar ordet om døde blir det meir ullent, sånn begrepsmessig. Men det kjem ikkje akkurat på lista over irritasjonsmoment. Når det blir snakka om englebarn og det kjem fram at ungen ikkje lenger er i live, er ein normalt ikkje heilt i stemning til å dra i gang diskusjonar om forvirrande språkbruk.

"I forhold til" når ein ikkje brukar det rett (altså ved samanlikning) er derimot skikkelig irriterande.

Endret av ★

Vitterlig. 

Nei, du virker ikke smartere om du bruker det ordet. Snarere tvert imot. 

Anonymous poster hash: f63c6...e87

Har brukt vitterlig så lenge jeg kan huske, er vokst opp med det.

Et helt normalt ord på lik linje som de fleste andre, anvendelig der det passer.

Hva er det som provoserer deg slik med dette ordet og som gjør at du tror folk føler seg smartere ved å bruke det?

Anonymous poster hash: 7ea46...267

Verre enn prinsesse er når folk forkorter det til"sæsse", kanskje kun i nord? Jeg får sponk!

Anonymous poster hash: 92fc0...421

Min datter sier det, men hun klarer ikke si prinsesse da 😉

Anonymous poster hash: af539...0c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...