Gå til innhold

Finnes det et mer irriterende ord enn..

Anbefalte innlegg

"Blidfis" synes jeg er så grusomt at jeg har ikke ord.

Det har jeg aldri hørt før. Hva betyr det?

Anonymous poster hash: 70b10...c8e

Folk bruker det om ungene sine når de er i godt humør... #blidfis - bilde av smilende unge. Jeg spyr.

Fortsetter under...

Ikke rart nordmenn er deppa og tragiske, når de går rundt og irriterer seg over ORD!!!!!Anonymous poster hash: 5a888...9c7

Er du norsk? Anonymous poster hash: af539...0c1

100%

Ikke rart nordmenn er deppa og tragiske, når de går rundt og irriterer seg over ORD!!!!!Anonymous poster hash: 5a888...9c7

1: for et idiotisk og urelevant spørsmål

2: ja, 100% hey, har t.o.m rødt hår og kritthvit hud OG fregner og blå øyne

3: er du rasist?

Anonymous poster hash: 5a888...9c7

Annonse

Det nynorske ordet "kvisleis"

Anonymous poster hash: 12524...063

Det er jo ikke et nynorsk ord. Det er fra et humorprogram med Harald Heide Steen(?), eller var det Wesenlund? Eller begge?

100%

Absolutt ikke rasist. Lurte bare på om det var en kommentar fra en innflytter som syns at nordmenn er kjipe eller om det var en nordmann som er litt kritisk til typisk norsk mentalitet.

Anonymous poster hash: af539...0c1

100%

Skjønner godt at hun/han spør når du skriver at NORDMENN er deppa og tragiske. Siden du også da er nordmann så beskriver du jo deg selv som deppa og tragisk. Du burde ikke ta alt så seriøst. Denne tråden her er bare for moro skyld ;)

Gjest Antarctica

Ja, Magehuset.

Og når vanlige folk kaller ungene for prinsen og prinsessen.

Jeg gremmes.Anonymous poster hash: 9b3f1...78b

med vanlige folk mener du alle som ikke er monarker, eller får f.eks Elvis og paven lov?

Tror jeg bare må slutte å snakke etter å ha lest denne tråden.

det gjør liksom så vondt i mammahjertet når noen lar seg irritere over at jeg kaller bebisen for prinsessa, Det blir liksom et stort PROBLEM fordiom jeg liker å kalle kidza det Anonymous poster hash: 30032...903

Paven...? Er det stor risiko for at akkurat HAN vil kalle barna sine det?

Og så har man dem som ikke skjønner når en tråd er litt ironisk og humoristisk, de er nok ganske deppa og tragiske de også?

Anonymous poster hash: 342d4...4de

Annonse

Det er jo ikke et nynorsk ord. Det er fra et humorprogram med Harald Heide Steen(?), eller var det Wesenlund? Eller begge?

Har sett flere bruke det i det siste

Nynorsk? Lukke til med å finne det i ordboka..

Har dett flere bruke det ordet i det siste. Lykke til du med å finne alle ordene som er nevnt her i ordboka, som magehus og blidfis :)

Har sett flere bruke det i det siste

Det må jo være på tull :)

Ingen normale, voksne mennesker skriver det. I alle fall ikke nynorsbrukere. Da må det være noen fra oss bokmålsfolket som skal prøve å stotre oss frem på en målform vi ikke kan. Gjerne en som ikke har gått grunnskolen også.

Vitterlig.

Nei, du virker ikke smartere om du bruker det ordet. Snarere tvert imot.

Anonymous poster hash: f63c6...e87

Har brukt vitterlig så lenge jeg kan huske, er vokst opp med det.

Et helt normalt ord på lik linje som de fleste andre, anvendelig der det passer.

Hva er det som provoserer deg slik med dette ordet og som gjør at du tror folk føler seg smartere ved å bruke det?

Anonymous poster hash: 7ea46...267

Samme tenkte jeg.

Og føle seg smartere fordi man bruker et vanlig norsk ord?

Den dumme her er vel anonym som mener man er dum når man bruker ordet.

Anonymous poster hash: 4a8d2...180

Nynorsk? Lukke til med å finne det i ordboka..
Har dett flere bruke det ordet i det siste. Lykke til du med å finne alle ordene som er nevnt her i ordboka, som magehus og blidfis :)

Poenget mitt var ikkje at det ikkje blir brukt av enkelte, men at det ikkje er nynorsk.

Ja, i jobbsammenheng når man prater om utfordring når det er et jævla stort PROBLEM.

Anonymous poster hash: 5fec1...9b5

I jobbsammenheng misliker jeg uttrykket "vi har satt oss et litt hårete mål", de kunne like gjerne sagt uoppnåelig

Måloppnåelse

Strategi

Produktivitet

Problemorientert

Resultatorientert

Utfordring

Blæ! Glad jeg sluttet i jobben jeg hadde før! Satt forann en datamaskin og produserte lefser fylt med slike ord. Lurer på om det faktisk ble annet enn papir av det til slutt. Tviler i grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...