Gå til innhold

Finnes det et mer irriterende ord enn..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, i jobbsammenheng når man prater om utfordring når det er et jævla stort PROBLEM.

Anonymous poster hash: 5fec1...9b5

Ha ha ha, du er ikke så "løsningsorientert" du.. 😉

Anonymous poster hash: cf307...c8b

Det verste er at jeg er det, men noen ganger må man kalle en spade for en spade for at alle skal skjønne hva det er :)

Ja, i jobbsammenheng når man prater om utfordring når det er et jævla stort PROBLEM.

Ha ha ha, du er ikke så "løsningsorientert" du.. 😉

Det verste er at jeg er det, men noen ganger må man kalle en spade for en spade for at alle skal skjønne hva det er :)

Enig der!

Ja, i jobbsammenheng når man prater om utfordring når det er et jævla stort PROBLEM.Anonymous poster hash: 5fec1...9b5

Ha ha ha, du er ikke så "løsningsorientert" du.. Anonymous poster hash: cf307...c8b

Det verste er at jeg er det, men noen ganger må man kalle en spade for en spade for at alle skal skjønne hva det er :)Anonymous poster hash: 5fec1...9b5

Foretrekker at man kaller spaden for et bredbladet graveredskap.

Det mest irriterende ordet er for tida "robust", tett fulgt av "fremoverlent" og "den biten der" hakk i hæl.

Anonymous poster hash: 81821...35a

Enig!

Ordet utfordring har mistet sin betydning. Når jeg hører at "vi har en utfordring i forbindelse med..", tenker jeg automatisk at "shit, nå er det problem i vente".

Anonymous poster hash: 49eea...66b

Annonse

Eller nesten det motsatte i utdanningssammenheng....

Da jeg tok min utdannelse var vi prøvekaniner for "problembasert læring, pbl", og hele konseptet var svært uferdig, lærerne så på det som deilig ekstra fritid, mindre forelesninger og mindre oppfølging, for nå skulle jo studentene finne ut av det meste selv. Spurte vi om hjelp (etter å ha lest om det, hatt kollokvietimer om det og lest enda mer), da fikk vi bare høre at det var pbl, så det fikk vi finne ut av selv.

Til slutt brast det for meg under en evaluering av pbl..... sa at det i prinsippet sikkert var greit, men "hvor jævlig problematisk har dere tenkt å gjøre denne læringa vår, da???"

De ble svar skyldig og fant ut at det kanskje ikke fungerte helt etter hensikten...

Jeg er helt enig, av og til må man akseptere at noe faktisk ER et problem - ikke bare gjemme seg bak fine ord som utfordringer - hvis man vil få noe gjort.

Anonymous poster hash: 7ea46...267

Hva er galt med ordet mammahjertet? Er det for klissete? Jeg syntes ordet er fint og beskriver hvor glad man er i barna sine.

Jeg syntes også 'robust' er et irriterende ord. Det har blitt så moderne å si det at det at det blir brukt tom i feil settinger.

Før syntes jeg 'det tar av for...' fordi det også føltes veldig oppbrukt.

'Liksom' som setningsfyll er liksom irriterende 😉.

Anonymous poster hash: 27962...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...