Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #26 Skrevet 14. mars 2015 Jeg dusjer 2-3 ganger pr. uke, oftere er heldigvis ikke nødvendig. Klutvasker de dagene jeg ikke dusjer, og nei, jeg gnir ingen bakterier rundt på kroppen med klut, jeg vasker både dem og lukt vekk. Vasker heller ikke håret oftere, men så er jeg ikke redd for å gå rundt med en smule sovesveis heller. ;-) Anonymous poster hash: 3f6f1...9d2
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #27 Skrevet 14. mars 2015 Jeg tenker at folk som ikke dusjer hver dag kan da umulig ha et sexliv?? Anonymous poster hash: 7ae08...f41
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #28 Skrevet 14. mars 2015 Jeg tenker at folk som ikke dusjer hver dag kan da umulig ha et sexliv?? Anonymous poster hash: 7ae08...f41 Hvorfor tar du det for gitt? Det er da vel ikke sikkert man har sex hver dag? Anonymous poster hash: 3f6f1...9d2
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #29 Skrevet 14. mars 2015 Jeg tenker at folk som ikke dusjer hver dag kan da umulig ha et sexliv?? Anonymous poster hash: 7ae08...f41 Hvorfor tar du det for gitt? Det er da vel ikke sikkert man har sex hver dag? Anonymous poster hash: 3f6f1...9d2 Rettelse: de kan ikke ha et hyppig sexliv. Anonymous poster hash: 7ae08...f41
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #30 Skrevet 14. mars 2015 Herregud, så mange hysteriske høner det er her inne. Og - for et vanvittig i-landsproblem! Jeg er en av de "ekle" som dusjer 1-2 ganger i uka, og til deg over her: neida, jeg lukter ikke. Jeg er for øvrig gift med en som dusjer hver dag, og vi har sex hver dag. Han er definitivt en ærlig sjel, og ville sagt fra hvis jeg luktet. Om jeg trener, dusjer jeg selvsagt etterpå. Dere som tror at klutvask er å frakte bakterier rundt på kroppen er jo helt fjerne. Hva med å se ting i et litt større perspektiv? Hvis alle dere som dusjer 1-2 ganger daglig, hadde tatt et par dusjer mindre i uka, hadde det hatt mye å si for miljøet. Anonymous poster hash: 0f8bb...a85
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #31 Skrevet 14. mars 2015 Hysterisk høne altså..? AIai...Innlegget ditt er ikke verdt en mer kommentar... Anonymous poster hash: 7ae08...f41
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #32 Skrevet 14. mars 2015 Mamma på 70 år dusjer hver dag og har gjort det så lenge jeg vet. Jeg er 43 år og dusjer 1-2 ganger pr dag. Dusjer hver morgen, men også etter trening og etter hver gang jeg evt går tur på kvelden. Normal hud. Kjenner jeg at jeg er tørr i huden en dag finnes det noe som heter bodylotion vips er huden myk og smidig igjen. Synes det er grisete å kun dusje 1-3 dager i uka for voksne mennesker. Uten at jeg gidder å diskutere dermed de som gjør det for å diskutere personlig hygiene med folk som faktisk ikke har det ser jeg på som nesten umulig. Anonymous poster hash: b43e8...4a4 Tre ganger i uka er annenhver dag, det er ikke uhygienisk. Manisk dusjing flere gager til dagen er skadelig for miljø, imunforsvar og for mange av oss også hud. Jeg dusjer 3-5 ganger uka avhengig av hvordan jeg trener, mer går ikke for hud og hår som blir fullstendig brukt opp. Mannen min har atopisk eksem og unngår dusj av hele kroppen i perioder. Han vasker jo da de utsatte områdene med rennende vann. Han lukter ikke, jeg lukter ikke. Her er det jo forskjeller på folk, noen lukter mer og sterkere enn andre. Anonymous poster hash: b6d33...5d3
eplekart11&snørose14 Skrevet 14. mars 2015 #33 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er av dusjegenerasjonen, og dusjer hver morgen. Klutvask har jeg bare et teoretisk forhold til - kan noen beskrive hvordan man gjør det? Jeg ser jo for meg at bakterier gnikkes rundt på kroppen.. Så, er det oppvridd klut/kliss blaut? Egen klut for underlivet og egen for ansikt? Brukes kluten mer enn en gang? Byttes vannet etter såpa, og evt hvor mange skyllevann (tenker paralleller til tøyvask for hånd her)? Og til slutt - sparer dette noe tid?
the amazing spidermamma Skrevet 14. mars 2015 #34 Skrevet 14. mars 2015 Jeg vet om flere på noenogseksti som dusjer 1-2 dager i uka. De vasker seg nok, men jeg kjenner godt at de lukter. Ikke svette, nødvendigvis, men de lukter 'kropp'. Det er jo egentlig ikke noe i veien med å lukte kropp (tenk hvordan det luktet av folk før, da de badet hver lørdag!), det er nok heller min moderne nese som ikke er vant til at folk lukter som seg selv. Jeg synes det lukter litt ekkelt, skal jeg være helt ærlig. Dusjer hver dag selv, og joda, har skikkelig tørr hud av og til.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #35 Skrevet 14. mars 2015 Jeg dusjer 2-3 ganger i uka, og det er nok for MEG. Jeg svetter ikke mye, og får heller ikke fett hår (tørt som f...). Anonymous poster hash: fdfa0...ecc
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #36 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er av dusjegenerasjonen, og dusjer hver morgen. Klutvask har jeg bare et teoretisk forhold til - kan noen beskrive hvordan man gjør det? Jeg ser jo for meg at bakterier gnikkes rundt på kroppen.. Så, er det oppvridd klut/kliss blaut? Egen klut for underlivet og egen for ansikt? Brukes kluten mer enn en gang? Byttes vannet etter såpa, og evt hvor mange skyllevann (tenker paralleller til tøyvask for hånd her)? Og til slutt - sparer dette noe tid? Jeg er født på 60-tallet og vasket meg med klut store deler av barndommen. Du bruker oppvridd klut, gjerne en klut til overkroppen og en til underlivet. Klutene ble skylt og hengt opp mellom hver vask, ev at man brukte en klut som ble kastet til vask etterpå. Skylte ikke vekk såpa nei, men ikke lurt å bruke mye.Det forundrer meg litt at klutvask har blitt så forhistorisk; hva gjør du fex på hyttetur til en hytte uten strøm og vann? Sparer ikke noe tid og er ikke like bra som å dusje men av og til har man ikke nie valg. Tenker da også på sengeliggende pleiepasienter. Anonymous poster hash: 814af...c9e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #37 Skrevet 14. mars 2015 Hysterisk høne altså..? AIai...Innlegget ditt er ikke verdt en mer kommentar... Anonymous poster hash: 7ae08...f41 Heh? Var det norsk du prøvde å skrive der? Anonymous poster hash: 0f8bb...a85
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #38 Skrevet 14. mars 2015 Hysterisk høne altså..? AIai...Innlegget ditt er ikke verdt en mer kommentar... Anonymous poster hash: 7ae08...f41 Heh? Var det norsk du prøvde å skrive der? Anonymous poster hash: 0f8bb...a85 Og ja - man er en hysterisk høne når man ikke kjenner forskjell på naturlig kroppslukt og svettelukt. For det er faktisk himmelvid forskjell. Kropp lukter godt. Prøv det. Men - du har sikkert skadet luktesansen din med overivrig bruk av parfyme, parabener og andre ekle kjemikalier. Så heller sunn og frisk med (god) kroppslukt enn parfymestinkende og kjemikaliebefengt. Anonymous poster hash: 0f8bb...a85
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2015 #39 Skrevet 15. mars 2015 Jeg dusjer to ganger i uka og vasker håert en gang i uka.Syns VIRKELIG det er en uting å dusje hver dag. Huden vår, for ikke å snakke om underlivet har ikke godt av det.Jeg blir skikkelig uttørket i huden om jeg dusjer hver dag. Og jeg får lett sopp om jeg vasker meg for ofte. Anonymous poster hash: fdceb...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå