Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #1 Skrevet 14. mars 2015 Sønnen har en kamerat som bor langt unna, så de treffes sjeldent, typ to ganger i året. I dag ringte mamman og sa de var på våre kanter og lurte på om det passet med besøk. Jeg dro på butikken å kjøpte mat, taco. Når da gutten kommer sier mor at han ikke skal ha gluten... Da kan han vel ikke spise taco? Jo er veldig dårlig på slikt, da vi ikke har noen allergier eller noe annet i hus. Anonymous poster hash: f0da9...9b3
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Jeg forstår ikke helt? Hvorfor ikke spørre moren? Taco kan vel fint spises? Kjøttdeig du krydrer selv med grønnsaker til? Du kan jo droppe lefsene til ham. Tacoskjell vet jeg ikke om det er mel i, men det står jo eventuelt på pakken. Anonymous poster hash: a47ea...e23
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Vi har en som ikke skal ha gluten. Spiste taco i dag. Dropp tortilla og ta heller nachochips eller lignende. Les bare på pakken først Anonymous poster hash: 53b44...afe
HvittHus Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 De fleste tacoskjell går greit. Rema1000 sitt eget krydder er greit, Santa Maria krydder er greit, men lefser utgår. Les på pakken. Gluten og hvete skal alltid være uthevet, med mindre det er en av hovedingrediensene i varen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 For det første synes jeg det er veldig ugreit av mor å si fra idet hun leverer, da burde hun faktisk tatt med seg mat...! Jeg husker ikke helt hvordan det er med tacoskjell, men jeg tror kanskje de er glutenfrie? Det finner du lett ut av ved å lese på innholdsfortegnelsen. Kryddermixen er det nesten garantert gluten i, men det kan du løse ved å lage mixen selv. Jeg tror det er en veldig god oppskrift på trines matblogg. Ring mor og spør om han har cøliaki, eller om han tåler spor av gluten, og legg gjerne til at du ikke har så god peiling, så tenker hun seg kanskje godt nok om til å ikke gjøre det en gang til... Anonymous poster hash: d6e75...f9d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Santa Maria mini taco tubs er garantert glutenfrie. Glutenfritt er da ikke så vanskelig om du lager taco Anonymous poster hash: 4b53f...754
Gummibjørnen Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Jeg har cøliaki og vi spiser mye taco. Santa Maria mini tubes som nevnes her bruker vi, og Santa Maria vanlig tacokrydder. Ellers er kjøttdeig, ost og grønnsaker glutenfritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå