Gå til innhold

Flere som sliter med ekstreme humørsvingninger?

Anbefalte innlegg

Hei.

Humørsvingningene er helt ekstreme om dagen. Er 5 uker gravid. Min samboer synes det er super vanskelig å forholde seg til meg. Jeg klarer finne noe negativt i alt. Gråter og er sint om hverandre. Merker jeg ikke er meg selv... Får ikke så mye forståelse for dette å får beskjed om å kjerpe meg, noe som gjør meg enda mere sint og frustrert. Hva skal jeg gjøre? Syns dette er kjempe vanskelig, når kroppen bruser av hormoner. Er i tillegg mye kvalm og uvel. Burde man snakke med noen siden humørsvingningene er så ekstreme? Eller er det noe han bare må finne seg i? Jeg klarer å finne noe negativt i alt. Syns synd på han, samtidig som jeg syns synd på meg også som ikke får noe forståelse for dette. Huff.. Håper noen kan svare meg.

Anonymous poster hash: 10894...0f9

Fortsetter under...

Anonym: det varierer vel fra både person til person og fra graviditet til graviditet??

Jeg er nå gravid for andre gang siden oktober (1SA), og er bare 5 uker på vei nå. Både denne gangen og sist i uke 5-6-7 uke merka jeg at hormonene løp løpsk. Jeg ble ikke emosjonell og gråt og slikt, men jeg merka da, og merker nå at det skal MYE mindre til før jeg blir hissig. Jeg løser det ved å tvinge meg selv til å stoppe opp, og tenke meg om før jeg snakker, samt at jeg trekker meg utav diskusjoner når jeg kjenner at det koker over.

Men jeg tenker at når du føler det som en så stor belastning for deg og forholdet, bør du kanskje ringe lege, og spørre om en samtale?

5 uker gravid ja. Slet tidlig med humørsvingninger i forje svangerskap, men ikke så tidlig som nå.. Fikk jo positiv graviditetstest 5 dager før ikm. Så alt har kommet tidligere i dette svangerskapet.

Anonymous poster hash: 10894...0f9

Man må bare finne seg i at det er sånn. Var like Dan selv. Kjeftet mye å irriterte meg mye. Veldig følsom også. Dette var verst fra uke 5 og til ca uke 10 kanskje for meg ! Symptomene roer seg i uke 12 for mange men prøv å tell til 10 og tenk at nå må jeg ikke klikke. Ikke veldig lett. Du klare dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...