Gå til innhold

Lærerene glemte bursdagen til barnet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

H*n er stille, rolig og snill og drukner fullstendig i kaoset som er er i klassen. Vi bruker mye tid på å motivere og backe opp her hjemme. Ved flere anledninger, senest tidligere denne uken, har jeg fortalt om våre utfordringer ihh til det at barnet føler at det ikke blir sett. Lærerene har ved flere anledninger glemt å ta opp ting med barnet selv om det var avtalt med meg dagen i forveien. De ser ikke at h*n ikke får være med i leken eller at utviklingen faglig har stagnert.

Dagen før bursdagen fortale barnet mitt om bursdagen, vi sendte med kaker så hentet jeg et så skuffet barn. Det var ikke noe flagg på plassen, ingen sang eller gratulerte med dagen.

Jeg synes det er hårreisende, jeg er forbannet på lærerne som ikke ser h*n i det hele tatt. Jeg har tatt kontakt med lærerene, menn får ikke tilbakemelding. Hva ville du ha gjort?

Skaden er jo skjedd, barnethar null tillitt til lærerene og uansett hvor mye jegvsier ifra så er det tydeligvis andre barn som står høyere i kurs!!

Anonymous poster hash: a7e95...1bf

Skrevet

Er det vanlig med flagg og kaker ol på bursdagen på skolen? Det er det ikke her.

De synger for bursdagsbarnet, men det er det. Hvis det er et spessielt opplegg den dagen utsettes det bare til neste dag.

Anonymous poster hash: 2ffe3...274
Skrevet

H*n er stille, rolig og snill og drukner fullstendig i kaoset som er er i klassen. Vi bruker mye tid på å motivere og backe opp her hjemme. Ved flere anledninger, senest tidligere denne uken, har jeg fortalt om våre utfordringer ihh til det at barnet føler at det ikke blir sett. Lærerene har ved flere anledninger glemt å ta opp ting med barnet selv om det var avtalt med meg dagen i forveien. De ser ikke at h*n ikke får være med i leken eller at utviklingen faglig har stagnert.

Dagen før bursdagen fortale barnet mitt om bursdagen, vi sendte med kaker så hentet jeg et så skuffet barn. Det var ikke noe flagg på plassen, ingen sang eller gratulerte med dagen.

Jeg synes det er hårreisende, jeg er forbannet på lærerne som ikke ser h*n i det hele tatt. Jeg har tatt kontakt med lærerene, menn får ikke tilbakemelding. Hva ville du ha gjort?

Skaden er jo skjedd, barnethar null tillitt til lærerene og uansett hvor mye jegvsier ifra så er det tydeligvis andre barn som står høyere i kurs!!

Hadde de ikke spist kaken?

Her feires ikke bursdager med kake på skolen. De synger bursdagssang, kun det.

Høres rart ut at læreren delte ut kake til alle uten å synge bursdagssang?

Anonymous poster hash: 3da6d...932

Skrevet

Er det vanlig med flagg og kaker ol på bursdagen på skolen? Det er det ikke her.

De synger for bursdagsbarnet, men det er det. Hvis det er et spessielt opplegg den dagen utsettes det bare til neste dag.

Set har jo lite med saken å gjøre hva som er vanlig hos dere.

HI: Hvis dette dreier seg om et småskole/mellomtrinnbarn, så er det ikke greit. Bursdager skal huskes på, det er en viktig del av det å bli sett på skolen. Krev tilbakemelding, hvis ikke tar du det opp med rektor. For et barn er dette faktisk ikke en filleting!

Anonymous poster hash: a5773...ee8

Skrevet

Her er det vanlig og dagen var bare en helt vanlig dag. Barna gleder seg veldig til dagen sin nettopp pga det og de har gjort det med alle de andre elevene, vel bortsett fra mitt barn da...

Skrevet

Ta kontakt med rektor og fortell at du ikke får respons når du kontakter lærer. Ta opp problemet som barnet ditt har, og at det mangler tillit til læreren. Si at du forventer at de tat tak i dette. 

Anonymous poster hash: 6f229...a24
Skrevet

Hvordan ble kakene delt ut?

Anonymous poster hash: f4f99...053
Skrevet

Set har jo lite med saken å gjøre hva som er vanlig hos dere.

HI: Hvis dette dreier seg om et småskole/mellomtrinnbarn, så er det ikke greit. Bursdager skal huskes på, det er en viktig del av det å bli sett på skolen. Krev tilbakemelding, hvis ikke tar du det opp med rektor. For et barn er dette faktisk ikke en filleting!

Anonymous poster hash: a5773...ee8

Jeg tenkte bare at hvis det ikke var vanlig å feire dagen på skolen, men at HI tok det som en selvfølge at de gjorde det på samme måte som i barnehagen, så kunne det være grunnen til at det ikke var noen markering. Her får ikke barna lov til å ha med kake. Om noen hadde hatt det med ville den bli sendt med tilbake, men en gratulasjon fra læreren ville det nok vanket.

Skrevet

Det var porsjonskaker så den ene læreren delte de ut.

Det som irriterer og skuffer meg mest er at de gjør det IGJEN! Til tross for at jeg har sagt ifra så mange ganger om at h*n går for lut og kaldt vann fordi det er så mange i klassen som krever masse oppmerksomhet både inne og ute da faller de som er litt stille rett igjenom.

Hva skal jeg gjøre med det? Lærerene byttes antageligvis (og forhåpentligvis) ut neate skoleår så skal jeg bare la være eller ta det opp IGJEN?

HI

Skrevet

Jeg synes faktisk at dette er sjokkerende og absolutt grunn til å ta videre til rektor!

Din sønn skulle fått akkurat den samme oppmerksomheten som de andre barna har fått på sin bursdag!

Det er ganske ofte at jeg synes foreldre overdriver deres forventninger i forhold til skolen, men dette er ikke et av de tilfellene! Du har all grunn til å være sint. 

Skrevet

Det var porsjonskaker så den ene læreren delte de ut.

Det som irriterer og skuffer meg mest er at de gjør det IGJEN! Til tross for at jeg har sagt ifra så mange ganger om at h*n går for lut og kaldt vann fordi det er så mange i klassen som krever masse oppmerksomhet både inne og ute da faller de som er litt stille rett igjenom.

Hva skal jeg gjøre med det? Lærerene byttes antageligvis (og forhåpentligvis) ut neate skoleår så skal jeg bare la være eller ta det opp IGJEN?

HI

hæææ. Delte de ut kakene og likevel ble bursdagen glemt?

Hvorfor trodde de at dere hadde med kake da?

Skrevet

Nei, dette skal du ta opp med rektor. Dette skjer nok ikke bare med ditt barn, og vil fortsette å skje (også etter barnet ditt har fått nye lærere i neste trinn) så fremt lærerne ikke tar seg sammen (og hvorfor skal de gjøre det om ingen setter foten ned?). 

Men hvis gutten hadde med seg kake, og stykkene ble delt ut - da må jo læreren ha skjønt at det var bursdag på gang, eller?

Anonymous poster hash: 83e69...24f
Skrevet

DETTE hadde jeg blitt så forbanna på! Kjenner keg koker på dine vegne bare av å lese det. Hadde tatt et møte med rektor og aktuelle læreren, krevd unnskyldning og godtgjørelse som bursdag en annen dag med sang g alt! Hadde sendt alt skriftlig også og krevd handling!

Hadde tatt dette videre om det dysses ned av skolen. Eventuelt media, i disse tider er det jo veldig fokus på nettopp bursdager og inkludering. Gud så forbannet og såret jeg hadde blitt! Nei dette hadde ikke fått ligge! Du har min fulle støtte! Makan!

Skrevet

For et utrolig teit innlegg. HI hadde jo ukke reagert om de ikke brukte feire sånn. Her er det også flagg på bordet, sang og noen har med kake. Hadde min 2.klassing ikke fått samme oppmerksomhet som de andre hadde jeg reagerer!

Ta det opp med rektor HI. Har også et stille og barn, og jeg har innsett en må stå på som forelder overfor noen av lærerne. Veldig lett at all oppmerksomhet, ressurser osv går til de som skriker høyest og er urolige.

Anonymous poster hash: 9b059...a90

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt.. Barnet ditt hadde med kake, som ble delt ut, men læreren forsto ikke at det var bursdag?

Har egentlig litt vanskelig for å tro på det!

Anonymous poster hash: 5d450...32d

Skrevet

Huff, får vondt av barnet ditt. Skjønner at du blir sint og frustrert. Dette må du ta videre💛

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt.. Barnet ditt hadde med kake, som ble delt ut, men læreren forsto ikke at det var bursdag?

Har egentlig litt vanskelig for å tro på det!

Anonymous poster hash: 5d450...32d

Dette lurer jeg og på.

Hva med å ringe en foreldrene til en god kompis av barnet og få dem til å få kompisens versjon på dette?

Det høres virkelig rart ut at læreren deler ut kaker men verken gratulerer eller synger for barnet.

Jeg ville sjekket en annens versjon, og selvsagt tatt kontakt med læreren.

Anonymous poster hash: 3da6d...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...