Gå til innhold

Barna er så stygge med hunden vår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skam deg ned i skosåla, HI.

Fy faen, jeg blir kvalm. Jeg fatter ikke hvorfor du ikke sier fra til drittungene dine!!

Ser det an, hallo?

Jeg har hund og barn, og hunden er ikke noe leketøy. Jeg tror aldri jeg har sett mine barn plage hunden, for den gang de var små, og gjorde dumme ting, ble det slått så hardt ned på at de lærte med en gang.

Omplasser hunden straks, du elendige mamma. Fysj.

Anonymous poster hash: 7c56f...fd7

Skrevet

Da bør du omplassere ungene. Kan selvsagt bli vanskelig, siden ingen vil ha dritunger som plager dyr. Og deretter bikkja, siden det ikke høres ut som dere er i stand til å ha ansvar for noe levende i det hele tatt.

Haha, enig! Seriøst hi, det er på tide å oppdra barna dine nå.
Skrevet

Vet du hva?? Dere som voksne er ansvarlige og forpliktet til å ta ansvar for dyrets velferd her. Det er dere som har valgt å ha hunden i familien og ergo er dere også ansvarlige for å beskytte dette dyret. Dyr kan ikke si fra på samme måte som oss mennesker og som verste utfall kan dyret ende opp med å bli aggressivt og farlig mot dere, barna deres eller andre. Hvis ikke ungene deres imiddelbart slutter å plage dyret, må dere gi det fra dere. Dette er dyremishandling og dersom dere ikke klarer/velger å ikke gidde å beskytte hunden deres om tøff behandling fra barna så er det faktisk en straffbar handling. Håper dere og ungene tar til vett umiddelbart!!!!

Skrevet

Jeg får helt vondt her! Både av ungene og hunden! Hvordan skal dere klare å oppdra en trygg og god hund når dere ikke har klart det med ungene?! Som de andre over her sier, dere må lære ungene å omgåes med hunden, det må slåes hardt nedpå om de er slemme med han.. Spill på samvittigheten, vis dem hvordan man heller skal behandle hunden..

Du oppdrar monsterunger og en hund som blir utrygg og kan ihverstefall ende opp med å bite barna stygt! Dette er faktisk ganske skummelt! Om du skal omplassere den så må du være ærlig om hvordan den har hatt den hos dere, og at den er utrygg på barn. Ikke selg den til folks om ikke er hundevante! I bestefall kontakter du oppdretter og får hjelp til å finne ett nytt hjem. Du kan nok ikke kreve så mye mer enn 5-6000kr for denne hunden om den skal komme til ett godt hjem, den er jo "skadet" og det vil ta mye arbeid å rette opp dette..  

Velger du å beholde hunden, så bør dere som familie komme dere på hundekurs og kurs i oppdragelse av barna!

Anonymous poster hash: 147b4...975
Skrevet

Kan du vennligst omplasser hunden!

Kontakt oppdretter- er de seriøs tar de den tilbake.

Anonymous poster hash: fd27b...9b9

Skrevet

Hahahah, må le av alle de syke svarene du har fått, HI. Folk lirer av seg drittunger og det som verre er. Rart hvordan dyr ogmdyrehold engasjerer - helt til de stikker innom Rema 1000 senere idag og kjøper seg mishandlet kylling eller svin, som de skal sitte og tygge på i kveld.

Si meg, samtlige som har svar i denne tråden: kjøper dere utelukkende økologisk kjøtt fra gårder der dere er garantert god dyrevelferd for dyra og minimalt med stress før og under slakt? Eller er det bare hunder som er verdt noe?

Anonymous poster hash: ceb2c...6ae

Skrevet

Hahahah, må le av alle de syke svarene du har fått, HI. Folk lirer av seg drittunger og det som verre er. Rart hvordan dyr ogmdyrehold engasjerer - helt til de stikker innom Rema 1000 senere idag og kjøper seg mishandlet kylling eller svin, som de skal sitte og tygge på i kveld.

Si meg, samtlige som har svar i denne tråden: kjøper dere utelukkende økologisk kjøtt fra gårder der dere er garantert god dyrevelferd for dyra og minimalt med stress før og under slakt? Eller er det bare hunder som er verdt noe?

Så om en spiser kylling bør en ogaå tillate at barna plager hunden?

Du skriver som om du har lest et annet innlegg enn oss andre.

Skrevet

Si meg, samtlige som har svar i denne tråden: kjøper dere utelukkende økologisk kjøtt fra gårder der dere er garantert god dyrevelferd for dyra og minimalt med stress før og under slakt? Eller er det bare hunder som er verdt noe?Anonymous poster hash: ceb2c...6ae

Du skriver som om du har lest et annet innlegg enn oss andre.Anonymous poster hash: fd27b...9b9

Ja, det bør man! Ellers er man så dobbeltmoralsk at det er til å grine av - og eg kan LOVE deg at du er et mye verre menneske enn unger som plager hunden sin, hvis du støtter norsk kylling/svineindustri. Kjøp økologisk - så kan du uttale deg om dyrevelferd og å behandle dyr bra!

Skrevet

Vi fikk oss hund i januar. Det gikk fint til å begynne med, men minsten i hus begynte å bli slem. Dagene går ut på at han klemmer henne, knekker på halen, holder henne rundt halsen,slår henne...ja listen er lang. Storebror er også slem med henne til tider. (Når han tror vi ikke ser)

Jeg synes så sunn på lille fine valpen vår ig vil virkelig ikke at hun skal ha det slik. Jeg er så redd for at nervene hennes skal bli helt ødelagt. Vi har tenkt at vi skulle se det litt ant, men jeg synes ikke barna blir noe snillere eller bedre mot henne. Nå må vi ta et hent grusomt valg, jeg er så glad i lille prinsessen min og vil ikke selge henne. Men hun fortjener det beste.

Men barna går jo hver dag i barnehage og det er ikke såå mye hun er sammen med barna.

Hun er 4mnd gammel og vi gav 10 000kr for henne. Hva ville dere i så fall forlangt for henne? Vi har hatt henne i 2!!mnd bare :-( vi kommer jo til å gi med alt av utstyr som bur, seng, shampoo, tannstell, mat, bånder og seler osv...

Men å selge henne er absolutt siste siste utvei. Har dere noen tips/råd til hva vi kan prøve?

Anonymous poster hash: 5f837...489

Små barn skal aldri være alene med dyr! Du må oppdra barna dine. 

Anonymous poster hash: af591...144

Skrevet

Nå står det ikke hvor gamle barna til hi er og det står heller ikke at hun ikke oppdrar barna når de er slemme mot hunden.

Barn kan være lunefulle og jeg skjønner ikke hvorfor alle er så sjokkerte over dette! Barn er ofte slemme med feks andre barn. De slår, biter, sparker og mobber andre barn, så hvorfor er det så rart at de også prøver dette på dyr? Barn er ikke voksene som kan og vet alt og de tenker ikke på kosikvenser og at de kan skade andre. Nå tenker jeg mest på bhg barn.

Når det er sagt så er jeg enig i at man ikke skal la dyr og barn være alene og hadde dette skjedd oss oss hadde jeg kastet en favoritt leke i søpla hver gang de hadde vært slem mot dyret.

Skrevet

.

Anonymous poster hash: f9d31...d2f

Skrevet

Jeg er vegetarianer uten at jeg ser hvordan det har relevans for tråden.

Barn som plager dyr er et varselsignal.

Hunder som blir plaget kan bli så skadet at de blir aggressive.

To ting som har fint lite med kylling på Rema med andre ord.

Anonymous poster hash: fe176...b24

Skrevet

Si meg, samtlige som har svar i denne tråden: kjøper dere utelukkende økologisk kjøtt fra gårder der dere er garantert god dyrevelferd for dyra og minimalt med stress før og under slakt? Eller er det bare hunder som er verdt noe?Anonymous poster hash: ceb2c...6ae

Du skriver som om du har lest et annet innlegg enn oss andre.Anonymous poster hash: fd27b...9b9

Ja, det bør man! Ellers er man så dobbeltmoralsk at det er til å grine av - og eg kan LOVE deg at du er et mye verre menneske enn unger som plager hunden sin, hvis du støtter norsk kylling/svineindustri. Kjøp økologisk - så kan du uttale deg om dyrevelferd og å behandle dyr bra!

p

Jeg er vokst opp som vegetarianer så du trenger ikke belære meg. Uansett har det lite med saken å gjøre!

Argumentasjonen din er helt på jordet. Det er flott å se at flere reagerer, og selv om flesteparten spiser kylling så har en rettigheterer til å ha en mening om ting.

Mener du at hundeeiere som spiser kylling kan gjøre hva de vil med dyrene de har? Siden de tross alt allerede er dyremishandlere?

Jeg skjønner tankegangen din men bruk energien din fornuftig. Og lær deg å formidle budskapet på en skikkelig måte!

Skrevet

Krenkende utsagn slettet.

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Hadde ungen her i huset behandlet dyra dårlig hadde det blitt månelyst. Men hun lærte fort hvordan man behandler dyr, både fra oss voksne og av dyra som "tok igjen" uten å skade dersom hun gikk for langt. Om man tillater at ungene holder på sånn så finnes det faktisk ingen unnskyldning. Jeg blir så himla forbannet på sånne mennesker!

Skrevet

OK så hvis man kjører bil så trenger man ikke å resirkulere for man er miljøsvin uansett? Alle kan bidra med noe og man skal vel ikke gi opp på noe for man ikke greier å gjøre alt?

Anonymous poster hash: 10890...9df

Skrevet

Det er nulltoleranse for å plage andre. Det gjelder både dyr og mennesker!

Du kan da ikke la barna være alene med valp? Selv ganske store barn kan få en usunn utforskertrang.

Jeg blir faktisk litt sjokkert over at du har latt dem utsette valpen for dette så lenge.

Oppdra barna dine. Pass på hunden din!

Vi har også nylig hatt valp. Akkurat blitt voksen nå. Vi er svært nøye på hvordan barn behandler den. Den skal alltid (uten unntak) ha fred i kurven sin. Den skal alltid ha rømingsvei når vi koser (så den kan gå sin vei). Å plage den på noen som helst måte er selvsagt helt utelukket.

Nå ventet vi med å få valp til barnet var 6 år. Vi forberedte barnet på det i lang tid og forklarte regler. Hele familien diskuterte oppdragelse sammen og ble enige.

Anonymous poster hash: bf130...008
Skrevet

Min tante tok til seg en hund som var omplassert. Den var 10 mnd gammel og hadde bodd hos en familie hvor barna var slemme med den. Den var redd. Den stolte ikke på noen, og spesielt ikke barn. Den glefset etter alle som kom for nær. Hele resten av livet. Det tok tid, men etterhvert stolte hunden på tante. Det eneste mennesket hunden noen gang stolte på frem til den døde 13 år gammel. Jeg blir SINT når jeg hører om folk som ødelegger et lite liv på den måten som dere har gjort, HI!

Anonymous poster hash: e29a2...33f

Skrevet

Må dessverre si meg enig med en del andre her, oppdra ungene dine, og så tar du deg selv godt i nakken! Hvem er det som lar barn være aleine med hund? Jeg har selv hund, og lar aldri småen på 15 mnd være aleine med hun, Selvom de er kjempe gode venner.

Skrevet

Synes folk er litt stygge mot HI her. Skjønner godt at HI ikke ønsker å svare. Dere vet jo ikke om HI slår hardt ned på dette. Mitt råd er vel at du må ta en en alvors prat med det, og hvis du ikke allerede slår hardt ned på det, så må du det. La ikke barna være alene med hunden.

Lykke til HI. Hvis du føler at det ikke bedrer seg, så bør du kanskje prøve å finne en annen løsning. Kanskje noen i nær familie kan ha hunden ho seg i en periode, og at dere gir den 2 hjem en periode, frem til barna dine lærer seg å bli snille mot hunden?

Anonymous poster hash: d4dac...3f7

Skrevet

Vi har barn og hund/valp. Da vi fikk henne kunne minstemann innimellom være litt voldsom med henne, så vi måtte lære han og nå er han så glad i hunden (og motsatt) at det ikke er noe problem lenger. Han har jo også blitt litt eldre og skjønner mer av det. For meg ringer det noen varselbjeller når ungene er så stygge mot hunden at du må vurdere omplassering. Omplassering av andre grunner kunne jeg forstått for det er mye arbeid å oppdra/ha hund og barn, men at grunnen er den som du oppgir....trist!

Skrevet

HI kommenterte aldri tilbake.

Trolleri, trollera?

Anonymous poster hash: 3d122...7a5

Skrevet

Hun sitter hjemme og skammer seg håper jeg. Eller kanskje mannen hennes har omplassert både kona og barna, og sitter nå hjemme med valpen. 😁

Anonymous poster hash: d5daf...0f1

Skrevet

Nå synes jeg mange her inne er direkte SLEMME med HI. Hvordan kreve at en kvinne skal oppdra barna sine når dere overhode ikke eier oppdragelse selv? Kom heller med råd isteden for å halshugge henne. Hun har skjønt at det ikke går og hun sitter å tenke på å gi fra seg hunden noe som er alle hundeeieres mareritt! 

HI jeg tror det blir litt enklere hvis vi kan få vite hva du har gjort og ikke gjort for å få barna til å forstå at det ikke er greit å være slem med den :) Bare overse dem som er stygge over tastaturet :)

Hvor gamle er barna?
Har du inkludert barna i hunden? 
Kan det være at du er så oppslukt i hunden at ungene er blitt sjalu?
Hva gjør du når barna er slemme? 
Hva gjør du med hunden når de er slemme? 
Har valpen et fast sted som kun er dens? 

Helt fra starten når vi fikk valp var jeg kjapp med å inkludere ungen. Hun fikk være med å mate, stelle, gå tur, kasteball osv osv. Hun skulle få et godt forhold til hunden og hunden skulle få et godt forhold til henne. Så mitt råd er å inkludere ungene i hunden. Hjelp dem å forstå hvordan og hvorfor man ikke skal være slem. Har du forklart konsekvensene som kan komme når man er slem? Vis dem hva som kan skje (youtube f.eks) hvis man er slem. Smør hardt på og vis en politihund i aksjon.   

Men viss du allerede har bestemt deg for å finne et annet hjem så er det alltid lurt å ta kontakt med oppdretter. Forklar situasjonen og be dem hjelpe deg å finne en ny familie. Kanskje tillogmed du kan finne en familie som bor nært slik at du får treffe henne iblant :)

Skrevet

Da bør du omplassere ungene. Kan selvsagt bli vanskelig, siden ingen vil ha dritunger som plager dyr. Og deretter bikkja, siden det ikke høres ut som dere er i stand til å ha ansvar for noe levende i det hele tatt.

Du er så sinnsykt drøy til tider. Er det mulig...

Anonymous poster hash: d48d1...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...